7 mei 2025, 00:19:42

cinnamon geparelde jongen

Gestart door Karin, 19 mei 2005, 00:45:06

« vorige - volgende »

Karin

19 mei 2005, 00:45:06 Last Edit: 19 mei 2005, 00:46:49 by kazoo
Ik heb zoals in mijn dagboek te lezen is momenteel 2 nestjes valkparkieten. In totaal 6 jongen, waarvan er inmiddels 4 gereserveerd zijn. Ik heb nog 2 cinnamon geparelde jongen ( split witmasker ) "vrij", nu tussen de 4 en 4 1/2 week oud, geslacht onbekend. Ze mogen over 2 1/2 - 3 weken naar hun nieuwe baasjes, als ze minimaal een week goed zelfstandig kunnen eten. Ik heb ze van jongs af aan dagelijks in handen gehouden en vanaf 2 1/2 week leeftijd krijgen ze 1 x daags handvoeding zodat ze goed aan mensenhanden wennen. De rest van de voedingen doen de ouders die echt geweldig zijn. Hun eerste nest, alles bevrucht, alles netjes gevoed en niks geplukt.  Het is een heel makkelijk nest, rustige jongen, echte kroelkonten. Ze zijn geringt, ontwormd en er zit een gezondheidsverklaring van een dierenarts bij. Heb je interesse in een jong, reageer dan niet hier maar stuur me  een IM of ga naar mijn website ( stilstaande URL onder mijn handtekening ) naar het hoofdstuk "de jongen" en vul daar het emailformulier in.
Hier zijn de foto's van de 3 cinnamon geparelde die ik heb, één is er dus al besproken, maar we wachten even welke het eigenwijste is, want die wil de nieuwe eigenaar het liefst hebben  ;D

Dit is Twister, heeft én felgele én zachte parels, geboren 17 april :

Dit is Splinter, met schitterende felgele parels, ook geboren op 17 april :

En dit is Elvis, wat een geweldige kuif ! Ze ( ik gok dat het een popje is, maar kan net zo goed een man zijn ) is het rustigste en heeft hele mooie zachte parels :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb in mijn dagboek weer nieuwe foto's gezet van de cinnamon geparelde jongen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren nog wat foto's gemaakt. Één van de drie heeft dus al een baasje, welke dat is weten we nog niet, want ze wil de meest ondernemende  ;D Ik denk dat dat Splinter wordt, maar we zullen nog zien. De andere twee zoeken dus nog steeds een baasje. Ik heb wel veel reacties gehad op de advertentie op marktplaats enzo, maar helaas weer allemaal mensen waar ik nooit een valkje bij zou plaatsen ! Er was er één die wilde het in een kooitje stoppen van 20 x 20 x 30 cm en die was de hele dag naar school !  :o En handelaren of mensen die een mailtje stuurde "wat mot die kosten en kan ik hem meteen ophalen ?" en als je dan om meer uitleg vraagt over het hoe en wat het valkje komt te wonen hoor je er niks meer van  ::) Of mensen die er 15 euro voor willen geven. Nou, echt niet, dat heeft de dierenarts al bijna gekost voor de gezondheidsverklaringen  ::) Maar goed, ze mogen pas over ruim 2 weken weg en desnoods hou ik ze net zo lang tot ik een baasje gevonden heb waar ik 100 % achtersta ! Ze zijn zo ontzettend lief, echt een ideaal nest ! Elvis vloog gisteren voor het eerst en ze bleef zo keurig op het stokje zitten  :-*
Ze zijn dus allemaal cinnamon gepareld, split witmasker en 50 % kans split bont. Hier zijn ze dan :

Ik plaats ze alleen bij mensen die al een valkje hebben of in de toekomst er een tweede bij nemen, want naar mijn mening moet je een valkje niet alleen houden. Omdat ze tam zijn is het ook de bedoeling dat het huiskamervogeltjes worden.

Bij interesse reageren per IM of privé svp. Mijn emailadres staat ook bij kwekers en je kunt ook een emailformulier verzenden via mijn website : members.lycos.nl/jadazoozer

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Splinter gaat definitief naar degene die er eentje besproken had. Twister en Elvis zijn dus nog vrij. Ik heb in mijn dagboek weer nieuwe foto´s gezet. Ik denk dat Twister een man is en Elvis een popje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Inmiddels zijn alle jongen besproken, maar mocht er iemand zijn die erg verliefd was op de foto´s, het koppel mag nog 1 nestje dit broedseizoen, dus er kan gereserveerd worden  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Karin

Ik ben blij voor je dat je inmiddels voor alle jonkies een huisje gevonden hebt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Ik ook. Twister en Elvis zijn net opgehaald, die gaan het helemaal geweldig krijgen  ;D Van de week gaan de laatste 3 valkjes naar hun nieuwe baasjes, die zijn dan oud genoeg !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theetje

Hoi karin,

Fijn dat alle valkjes een nieuw huisje hebben gevonden.
Dat is altijd goed nieuws.

Groetjes Theetje