5 mei 2025, 03:37:35

Help mij op weg

Gestart door Chica1984, 1 juni 2005, 14:28:07

« vorige - volgende »

Chica1984

Ik zit te denken om een valkparkiet aan te schaffen. Heb 2 jaar terug ook 1 gehad en vond het een plezierige interssante vogel. Nu is mijn probleem. Mijn vriend is allergisch voor vogels(voor alle dieren eigenlijk, behalve honden), dus kan het valkje niet binnen. Wie heeft er ideeen voor mij zodat ik wel kan genieten van dit mooie vogeltje? En zouden jullie misschien ook een beetje een prijsplaatje kunnen schetsen voor me?
Ik wil zo graag weer een valkje... :'(

Valerie

Is er geen mogelijkheid om een aparte kamer in te richten en dan gelijk 2 valkjes te nemen? Dan kan jij als je wilt bij de valkjes zijn en heeft je vriend er geen last van. Of een andere optie zou zijn een voliere buiten, maar dan met min. 2 valkjes.
De prijs voor een buitenvoliere weet ik zo niet, maar binnenhuis een kooi hoeft zo duur niet te zijn.
Succes!

Chica1984

Het vervelende is wij hebben maar 3 slaapkamers. 1 ervan is ingericht als kinderkamer, 1 als slaapkamer en 1 als algemeen kamer. Bij alledrie komt mijn vriend geregeld. Onze tuin daarentegen is mega. Dus de enige optie is dan buiten en 2 valkjes nemen. Thnx, valerie.
Nu is de vraag dan, wie kan me een idee geven van het prijsplaatje van een buitenvoliere? En wat heb ik nodig?

Anita1

::) hoi hoi ff denken hoor..
daar ben je niet zomaar mee klaar,met een buitenvoliere..ze moeten ook nog naar binnen kunnen...
kan je niet een leuk klein tuinhuisje kopen,en daar een huisje voliere in zetten van de ferpast?
dan kan je er wel 4 nemen hahaaa.
maar dat moet dan echt jouw huisje worden.
dan kan je er ook broedhokken in hangen met de tijd,en heb je mooi jouw hobby.
je kan er ook 1 jockkooi in zetten.
dan een hele grote ivm 2 valkjes,en evt later een broedhok.
dat zou een idee zijn.een voliere is vrij duur veeel werk,plus binnenhok,enz.
ik heb er ook 1 in de tuin,maar daar gaat heel wat tijd en rekenen bij zitten.maar dan praat je niet meer over 2 valkjes.
2 valkjes buiten lijkt me moeilijk,want hoe krijg je een nachthok in de kooi.?
dan zou je een kleine kant en klare voliere kunnen kopen waar een gedeelte nachthok in zit.
zou je op de marktplaats kunnen kijken.
ze zijn wel vrij prijzig.maar je moet maar eens kijken.marktplaats,kies dan dieren en toebehoren,en dan huisvestiging.
succes anita  ;D

Snoop en vinnie

hoi,
misschien kan je een advertentie op marktplaats zetten van:
- de valkjes en de voliere
ofzow?? ::)
grtz.
Shirak

Chica1984

2 juni 2005, 22:07:40 #5 Last Edit: 2 juni 2005, 22:18:50 by Chica1984
Nou, ik heb het voor elkaar. Ik krijg morgen een beginrennetje met twee kwartels(ben ik ook helemaal gek van). Ik haal later ook 1 of 2 valkjes bij(ben ik nog niet uit, wat kan ik het beste doen), maar dan moet ik weer ff wachten op zaterdag. Trouwens dit rennetje is een tijdelijke oplossing want mijn schoonva en mijn vriend maken nog een fatsoenelijke voliere zodra ze volgende week klaar zijn met de verhuizing van mijn schoonouders.
Maar goed, nou heb ik wat vraagjes over de grond in de voliere. Wat voor zand moet ik gebruiken? Ik denk namelijk gelijk aan schelpenzand(met anijsgeur, haha) als ik een vogelhuis ga inrichten. En hoe zit dat met de winter? Ik heb van de dierenwinkel gehoord dat valkjes wennen aan het klimaat, zolang je het binnenhok maar vrostvrij heb en het water niet bevriest.
Wie kan me een paar tips geven over de bouw van een voliere en de inrichting ervan? Ben nieuw op dit terrein omdat ik alleen maar kooien heb gehad.