5 mei 2025, 10:16:49

op commando naar schouder

Gestart door Maris, 27 april 2005, 12:50:08

« vorige - volgende »

Maris

Wij hebben 2 valkjes. 1 hebben we al 3 jaar (Japie) en die is supertam en de ander hebben we sinds gisteravond (Jambul) en die is 12 weken. De eerste heeft altijd een vriendje gehad maar die is helaas overleden vandaar dat we sinds gisteren een nieuwe hebben. Om me voor te bereiden op het tammaken van Jambul ben ik allerlei sites op internet aan het bekijken en denk ik dat ik daarmee aardig uit de voeten kan.
Japie is al supertam (vinden wij) maar die gaat niet op commando op mijn schouder zitten en ik zou ook niet weten hoe ik dit moet leren. Wie heeft er een tip voor mij?

Sjakkie

Hallo Maris,

Tja echt tips om je valkje op commando op je schouder te krijgen heb ik niet. Ons valkje kwam op m'n schouder zitten als ik met m'n vingers knipte en m'n arm uitgestrekt hield!!
Ze werd dan helemaal enthousiast en kwam gelijk aanvliegen  :D!!
Misschien kan je dit ook eens proberen.

Heel veel succes met je valkjes!! ;)
groetjes

Rianne

Dat zou je kunnen proberen, met je vingers knippen. En dan belonen met wat lekkers als hij bij je komt.

SuzanneS

of wat lekkers op je schouder leggen en als hij dan op je schouder komt het commando schouder geven ofso?

Fred

fred komt op onze schouder als we er met onze hand op kloppen  en roepen kom dan.(veel keer achter elkaar)
Wel tussendoor pauzeren om de kans te geven om op je schouder te landen.
Daarna prijzen we heel enthousiast dat hij gekomen is.
Fred is dan dolgelukkig.

nance

hallo, mijn valkparkiet vloog heel soms naar mijn schouder toe, als ik gierst had.Ik heb hem nu bijna een half jaar.
Nu ik er een nieuwe jongen valk bij heb, blijft hij nooit meer op mijn schouder zitten, hij vliegt er steeds weer vanaf. Dit vind ik uiteraard erg jammer, en hoop wel dat het terugkomt zodra de nieuwe ook tam is :-\
Maar dan wil ik ook weer gaan oefenen om hem naar mijn schouder toe te laten vliegen.... Misschien als ik hem wat langer heb.....groeten nancy