3 mei 2025, 00:00:56

in bad

Gestart door ikke, 8 juni 2005, 14:44:16

« vorige - volgende »

ikke

mag een valkje van bijna 6 weekjes in bad om um een beetje schoon te maken ??

Tara

In bad?
Zonder schuim dan toch wel?

Als het valkje een volledig verenpak heeft kan dat gerust hoor,
en best niet onderdompelen...

Maar als ik jou was zou ik 'm een beetje schoonmaken met een nat washandje of doekje,
in elk geval, als het een handopfokvalk is he, kan je beter zorgen dat je proper voert, is vaak moeilijk want heb er hier ook vier opgevoed, en is ook met vleugels open en vol geweld, maar je kan het koppie een beetje tegenhouden.

Groetjes, Tara

ann_dam

Citaat van: Tara op  8 juni 2005, 17:01:33

Is dat ook een voorwaarde bij het douchen?Onan is nog een beetje kaal onder de vleugels en op het achterhoofd............
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Paul

Hoi Ann,

Zogauw als ze gewoon zelf eten en de normale veren allemaal hebben mogen ze best gesproeid worden of onder de douche.
Het belangrijkste is in elk geval dat ze nooit op de tocht zitten als ze opdrogen en niet vlak voor het slapen douchen dan gaan ze slapen met natte veren en kunnen ze ziek worden.
Een kaal plekje onder de vleugels is geen ramp dan mag je ze gewoon nat maken hoor.
Je hebt voor vogels speciaal badzout en daar kan je ook een beetje van in de plantenspuit doen dat is goed voor de veren.
ook doe ik er wel eens een beetje aloa vera gel doorheen dat is ook goed voor hun veertjes.

Groetjes, Paul

Tara

Citaat van: ann_dam op  8 juni 2005, 18:12:55

Is dat ook een voorwaarde bij het douchen?Onan is nog een beetje kaal onder de vleugels en op het achterhoofd............

Dat maakt weinig uit hoor dat ze iets kaal zijn, maar ik bedoel dat je geen valkje moet besproeien of meenemen die in de pennen zit ofzo...

In elk geval, onder een douche kan geen kwaad, wel zachte sproeier dan ;).

Groetjes, Tara

sadelienda

en dan mogen ze ook alleen in een vogelbadje.
Je kunt ze niet meenemen in bad waar wij in zitten, een valkje blijft niet drijven zoals een eend dus die verdrinkt dan.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Tessa

13 juni 2005, 21:15:12 #6 Last Edit: 13 juni 2005, 21:18:24 by Tessa

Groetjes, Tara

En als ze in de rui zijn dan? mogen ze dan wel onder de douche of liever niet?

Mijn nieuwe valk heeft zichzelf uit eenzaamheid onder de vleugels en op de rug helemaal kaal geplukt maar het begint nu weer aan te groeien hij vind het heerlijk om onder de douche te gaan kan ik dit nu beter niet doen dan?

Tessa

Rianne

Tijdens de rui kan het juist heel goed helpen. Maar als zijn rug helemaal kaal is, weet ik niet of dat wel prettig is.