4 mei 2025, 08:50:50

issie ziek?

Gestart door marloessie, 30 mei 2005, 17:11:58

« vorige - volgende »

marloessie

Hallo allemaal!
Ik heb sinds een paar weken twee jonge valken, twee lutino's, waarschijnlijk poppen! Ze komen uit de voliere! Nu zit er eentje steeds te slapen en is totaal niet actief, ze slaapt wel op 1 pootje, de ander speelt en is juist wel heel actief!
Ook heb ik gezien dat de minder actieve wat dunne poep heeft! Is ze nu ziek, of kan ze ook gewoon moe zijn? Ik heb ze gister voor de tweede keer in mijn kamer los laten vliegen, misschien dat ze daar wat moe van is? Wat moet ik nu doen???

Tara

Verliest ze momenteel veren?
Het kan zijn dat ze ook in de rui is, daar hebben sommige valkjes wel last van, wat extra vitamines kunnen dus nooit kwaad, er bestaan er speciale voor bij de rui.

Verder zou ik je aanraden als je er niet van overtuigd bent, even een dierenarts die wat van valkjes kent te contacteren.

Groetjes, Tara

marloessie

kan het ook komen van het weer? het was natuurlijk afgelopen weekend warm en vandaag hartstikke koud! Het lijkt wel of die een beetje rilt!

Tara

Zitten ze binnen of buiten?
In elk geval moet ie warm zitten...

Groetjes, Tara

marloessie

ze zitten binnen! Ik woon in een klein bakhuisje, naast het huis van mijn ouders! Het is daar dus niet erg warm, ik heb nu de kachel wel aangezet!

marloessie

ik vind dat de poep van beide een beetje dun is, soms blijft het hangen aan de staart! Hoe kan dit komen en wat kan ik eraan doen? Ik geef ze valkparkieten zaad met wat snoepzaad erdoor en trosgierst, eivoer en grit en maagkiezel! Ben ik misschien wat vergeten of is dat zaad niet goed?

marloessie

ik zag net wel dat Lora, de minder actieve, zich weer zat te poetsen! Ook heeft ze wat gegeten! Misschien dat ze gewoon moe is, want ze ging daarna wel weer meteen slapen? Of kan het dat ze het koud heeft?
Luka, de andere, slaapt niet de hele tijd! Die zit de hele tijd met de belletjes te spelen! 

Tara

Hoi,

hoe koud is het daar wel zeg? Het moet wel erg koud zijn als ze koud heeft hoor, ofwel is ze werkelijk ziekjes.
Je kan wat druivensuiker door hun water doen, zodat ze wat extra energie krijgen, en extra vitamines kunnen zeker geen kwaad, als hoofdvoer krijgen ze hier grof parkietenzaad (zaad voor grote parkieten, valkparkieten).

Groetjes, Tara

marloessie

oke bedankt! ga ik proberen, ik geloof wel dat het wat beter gaat met d'r nu!

marloessie

het is wel wisselend! De ene keer slaapt ze en de andere keer zit ze zich schoon te maken of te eten! Ik denk dat ze gewoon moe is ofzo!

Tara

Hoi,

het kan ook even wenning zijn, maar ik zou het zeker in de gaten houden, steekt haar borstbeen vooruit?

Groetjes, Tara

marloessie

volgens mij niet! Ik geloof dat ze alweer wat opknapt! Ze kan ook nie anders, want Luka zit de hele tijd met die bel boven d'r hoofd te spelen!
Bedankt voor je reacties!!!

Tara

Hoi Marloessie,

ik hoop dat het is zoals je zegt, dat ze helemaal opknapt,
dat hoop ik echt hoor.

Hou ons op de hoogte..

Groetjes, Tara

marloessie

Ik heb Lora terug gedaan in de voliere. Daar bloeide ze weer helemaal op! Het gaat nu hartstikke goed met haar, ik denk dat ze zich alleen voelde ofzo! Het leek haast wel alsof lora en luka niet zo goed met z'n beiden konden opschieten. Ik had ze ook al wel eens los gehad in mijn kamer en dan ging Luka wel op mijn hand zitten en lora was heel stresserig en bang.       Ik heb nu dus alleen Luka nog in mijn huisje, dat gaat boven verwachting goed! Als het niet goed zou gaan zou ik ook haar naar de voliere brengen, terug naar de broertjes en zussies! Maar het gaat echt prima, Het lijkt wel of Luka gewoon meer geschikt is om in huis te zijn bij mensen dan Lora.

IK hoop dat het goed blijft gaan, met Lora in ieder geval, die is weer helemaal blij buiten!
En luka is tot nu toe heel erg lief! Ik kan het me verbeeld hebben, maar het lijkt wel alsof ze net hallo zij! Ze knarst ook de hele tijd met d'r snaveltje! Echt een lief beestje is dat, ik ben helemaal gek met d'r!
Nogmaals bedankt!