18 april 2024, 21:49:45

Valkparkiet en chatarinaparkiet??

Gestart door Lieke, 29 mei 2005, 18:29:00

« vorige - volgende »

Lieke

Hoi,

Ik heb truffel (mannetjes valkparkiet), nu wou ik vragen of dat samen kan met chatarinaparkiet.

Groetjes, Lieke

♪ Marlies

Hoi Lieke,
Valkparkieten en catharina's gaat heel goed samen.
Bij ons hebben meerdere valken en een koppel catharina's gewoon samen in een volière gezeten. Totaal geen problemen gehad. Om te kweken hebben we de catharina's in een broedkooi gezet omdat ze niet goed snapten wat de bedoeling van het blok was in de volière.
Wat voor kleur catharina's heb je?
Gr Marlies

Lieke

hoi,

Ik heb geen chatarina's wel een valkje ;)
Kun je 1 chatarina en 1 valkje in 1 (hele grote) kooi houden??

Groetjes, Lieke

♪ Marlies

 Ik denk dat je dat best kunt doen, een catharina of een valk zijn geen van tweeen agressief. Misschien moet je je catharina eerst in een andere kooi ernaast zetten en ze aan elkaar laten wennen , net zoals je met een tweede valkje zou doen.

groetjes Marlies

Karin

Als het de bedoeling is dat de nieuwe vogel echt een maatje wordt van je valkje dan kun je beter er een valkje bijkopen, die "begrijpen" elkaar beter en zullen de dikste maatjes worden. Wil je de catharina vooral voor jezelf dan kun je het prima doen, ze zullen niet dikke vriendjes worden maar elkaar wel accepteren ( uitzonderingen daargelaten ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi hoii,

catharina's en valkjes gaan goed samen in de omgang, maar ze kunnen niet communiceren met mekaar, daarom is het beter een valkje er bij te doen (of een valk én twee catharina's) ;)

Joyce28

Misschien klikt het 1 om 1 wel,maar heb er zelf 2 gehad bij mijn valkjes het ging even goed,en toen ging de knop om :-\,de valkjes werden alleen maar opgejaagd door de 2 catharina's.Waar de valkjes opzaten moesten die cats ook zitten.Mijn Pino houd erg van zijn schommeltje maar hij durfde er op een gegeven moment niet meer op,en mijn andere valk had elke keer een cat aan de staart
Dus er zijn echt uitzonderingen,dit ging niet

Er staat ook overal dat het geen slopers zijn,de nieuwe eigenaar van de catharina's had een heel groot terrarium met gaas ervoor en allemaal takken en toestanden.Alles was welgeteld met 1 dag compleet gesloopt.

Dus het kan goed gaan,maar houd in je achterhoofd ook van niet.