10 mei 2025, 16:04:51

Sjakies nest

Gestart door Paul, 27 april 2003, 08:40:44

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,
Het gaat helaas niet zo goed met de jongen :-(
Toen we gisterochtend keken waren ze echt heel erg geplukt door de moeder en er zat zelfs bloed aan hun snaveltjes :-(
Ze zijn vooral in hun nekjes en op hun rgjes erg te grazen genomen en het ziet er niet meer uit :-(
Gelukkig komen de veren wel terug maar het is nooit leuk.
In de nacht halen we nu de moeder uit de kooi maar de vader is dan helemaal van streek en voert dan de jongen ook heel slecht.
Als je dan de moeder weer terugzet worden de jongen weer prima gevoerd door beide ouders :-)
De kleintjes zijn nu net 3 weken en hebben al het gewicht van een volwassen valkje namelijk 100 gram.
Ik elk geval houden we het nu goed in de gaten als de pop bij de jongen zit en grijpen meteen in als ze weer gaat plukken :-(
Foto's nu even niet want het is gewoon een zielig gezicht :-(

Groetjes,  Paul

Marianne

Hoi Paul,

Veel sterkte met je valkjes.
Erg vervelend dat ze nu kaalgeplukt zijn en hopelijk komt alles weer goed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

demi

hallo paul
ook van mij veel sterkte met de baby`tjes!!!!
is nooit leuk als zulke dingen gebeuren...

diana

Ellen

Potverdorie Paul.

Wat een gekloot. Ik vraag me toch af waarom ze
dat doen bij die kleintjes hoor.
Je kan mij niet vertellen dat ze dat doen uit zorgzaamheid.
Je hebt je handen er weer vol aan  hoor ik wel.
Nou......heel veel sucses en ik hoop dat je de ergste
schade voor bent.

Gr. Ellen

Stijn dc

hello

ooh, jammer dat jou dat weet moet overkomen van dat plukken!!
gelukkig worden mijn jongen niet geplukt!
vel sterkte

SDC

Paul

Hallo Allemaal,
De jongen worden nog steeds door de ouders voornamelijk gevoerd en in de nacht zetten we er een tweede kooi naast waar Sjakie (de pop) zolang in gaat dan kan de Vondel (de man)haar zien en is dan toch minder van streek.
Gaan de jongen dan om voer zeuren dan gaat ie gelukkig wel voeren.
Ik heb een paar foto's gemaakt vandaag zodat duidelijk te zien is hoe erg geplukt ze zijn :-(

Misschien dat we later deze week toch nog besluiten volledig over te gaan op handvoeding want dit is natuurlijk ook best lastig en niet leuk voor de ouders.
Maar zolang als dit goed gaat proberen we het, oudervoeding is natuurlijk toch beter.

Groetjes,  Paul.

Mandy

Ook al weet ik hoe het is en heb ik het zelf ook al rm van dichtbij gezien...dit doet zeer... :'(
Ze zijn echt flink toegetakeld zeg en wat typisch dat de veren op hun kopje en kuif niet zo erg geplukt zijn. :-/
Het is altijd moeilijk te beslissen wat het beste is en wat te doen, maar je hebt het goed gedaan hoor jongen ;), tja wat moet je ook anders?
Ik heb Marrie ook apart gezet toen ze ging plukken en Pino zorgde er gelukkig alleen goed voor, hij doet het heel goed zelfs. Maar in het begin was het ook wat minder, maar hij ging het steeds beter doen, hopelijk doet de Vondel dat straks ook. Kijk het maar even aan en geef 'm een kans, je kan ze ook zo bijvoeren natuurlijk en wachten tot ie het beter gaat doen. Zo niet, dan kan je het altijd nog helemaal overnemen.
Veel sterkte en succes ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Oh oh oh...................wat is dat toch, dat de ouders
de jong zo plukken?
Dat hier nou niet een gewone verklaring voor is, zodat
je iets eraan kan doen dat ze daar mee stoppen.

Ik vind het in-zielig die twee zo te zien.
Dat doet zeer.

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze hier goed
doorheen komen Paul.
Je bent er maar druk mee.

Gr. Ellen.

Marianne

Nou Paul,

Deze twee zijn echt goed kaal gepikt.
Het doe al een beetje zeer als je naar de foto's kijkt dus kun je nagaan hoe dat voor je valkjes moet zijn.

Heel veel succes met deze twee en hopelijk komen de veertjes weer snel terug.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Paul,

Hoe gaat het nu met de valkjes? Haal je ze nog steeds uit elkaar, of heb je wat anders geprobeerd, zoals die vis-, of havermeel, of toch maar de vettige uierzalf?
Ben erg nieuwesgoerig hoe het nu gaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

13 juni 2003, 00:01:19 #70 Last Edit: 13 juni 2003, 00:03:41 by moonwitch
hoi paul

Weet hoe je je voelt, buffy was ook zo erg toegetakeld toen. Het leek wel een gier zo kaal was haar/zijn hoofd, zelfs de oranje wangentjes waren helemaal kaalgeplukt, maar zij/hij ziet er nu mooi uit.
ff door bijten totdat ze zelf kunnen eten, blijf erg vervelend als ouders hun jongen plukken.Zie het nu ook weer gebeuren met het 2e nest van biggles nog niet zo erg als het eerste maar toch. Sterkte ermee
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

15 juni 2003, 07:19:10 #71 Last Edit: 15 juni 2003, 07:23:45 by Paul
Hoi allemaal,
Vandaag zijn de jongen 30 dagen oud en ze hebben heun eerste vliegles gehad :-)
Het ging nog niet echt van harte en het ging natuurlijk gepaard met veel neerstorten maar ze vlogen wel :-)
De geplukte veren komen gelukkig al weer wat terug en de moeder lijkt wel minder te plukken en we grijpen ook meteen in als we het zien gebeuren.
De vader moest natuurlijk een oogje in het zeil houden anders mochten ze niet op de tafel :-)

Hallo, ik wil ook op de foto :-)

Het zijn al echte wijsneuzen geworden en zijn natuurlijk zoals elk valkje heel nieuwschierig.

Jammer dat hun nekjes nog zo kaal zijn anders leken het al volwassen valkjes alleen een maatje kleiner :-)

Groetjes, paul

Ellen

Plaatjes zijn het Paul..............hahahahaha.....
Echte wijsneusjes met die nieuwsgierige koppies.
Inderdaad nog goed kaal, dat is te zien.
Maar net wat je zegt, komt vanzelf allemaal weer goed.

Leuk hoor de eerste vlieguurtjes...... :)

Groetjes Ellen.

Kolkkie

Hoi Paul,

Goed om te horen dat het zo goed gaat met jouw wijsneusjes. Ze lijken ook idd op volw. valkjes, alleen een maatje kleiner. Veel succes met die 2 deugnieten van je.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Valerkiet

wat lief zijn ze!!! :D
echt heel mooie valkjes die je daar hebt