9 mei 2025, 06:38:12

Sjakies nest

Gestart door Paul, 27 april 2003, 08:40:44

« vorige - volgende »

Speedy

Heel lief zo die 2 samen, fijn dat je je dit keer wel 2 valkjes hebt overgehouden, het gaat steeds beter.

Groetjes,
Trudie

Ellen

Gefeliciteerd met sjakies nestje.
En wat een geluk dat je rookt. Zo zie je maar weer
dat het niet altijd slecht is.
  :D :D Anders had je nooit geen vloei gehad natuurlijk.
Lief hoor die twee kleintjes. Ben benieuwd hoe de
kleur zal worden.
Gr. Ellen.

demi

hoi paul

wat zijn ze al weer groot en zien ze er goed uit!!
goed gevulde kropjes  ;)
leuk hoor we wachten weer op nieuwe foto`s!!!
groetjes diana

Mandy

Fijn dat het zo goed met ze gaat Paul! ;D
Leuk dat je broer er straks ook één heeft, die komt dan bij Casper toch, want je broer woont toch nog bij z'n/je moeder?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Een van de jongen houden we zelf en eentje gaat naar een vriend van me toe maar mijn broer houd het momenteel alleen even bij Casper :-)
Dat is ook beter lijkt me in verband met het tam worden :-)
Groetjes,  Paul

Paul

Hallo Valkenfans,
Vandaag zijn de kleintjes 12 dagen oud en de veertjes geginnen echt duidelijk te komen.

Ook de kuifjes beginnen al door te komen op hun kopjes en dat is altijd een heel leuk gezicht vind ik :-)

De twee kleintje zitten altijd tegen elkaar aan als ze in het broedhok zitten en ze vinden elkaar altijd als je ze naast elkaar zet hebben ze mekaar zo weer gevonden.
Ik denk dat ze dat lekker warm vinden tegen elkaar en het geeft ze een beetje een gevoel van veiligheid.
In mijn vorige nestjes hebben ze dat wel moeten missen omdat daar maar steeds 1 jong in zat :-(

Het gaat echt heel snel, voor je het weet vleigen ze al door de kamer :-)

Groetjes,  Paul

Annemieke

Hoi Paul,

Wat een prachtige eigenwijze vogeltjes, zeg.  :)

Daar mag je heel trots op wezen.

Zitten ze op de foto's nog in het broedhok?
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Paul

Hoi Annemieke,
Voor de foto's heb ik ze even uit het broedhok gehaald en op de bank gezet op een stukje keukenmrolpapier.
Ze hebben beide hun oogjes een heel klein beetje open af en toe dus we gaan ze gewoon elke dag even uit het broedhok halen zodat ze aan ons wennen en dan meteen tam zijn.
De ouders zijn beide tam dus dat scheelt natuurlijk ook nog.

Groetjes,  Paul

daan

Hoi Paul,

Wat een schitterende valkjes joh. Daar mag je inderdaad trots op zijn, veel plezier ermee en succes.

Mooie foto trouwens!!!!!!

Groetjes Danielle

ROCKS

Hoi Paul,wat heb je een leuk nestje!Heerlijk om te zien,die kleine schatjes.Ik ben wel een beetje jaloers hoor,ik wil dit ook zo graag,nu maar hopen dat Rocky en Sammie er zin in hebben als Sammie er klaar voor is,en dan maar bidden dat het lukt en ook nog eens goed gaat en goed blijft gaan.
Jij hebt in ieder geval al weer iets moois om supertrots op te zijn!Groetjes,Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Paul

Hoi Allemaal,
Weer twee dagen verder en de jongen blijven groeien :-)
Ze liggen nu ook niet zo veel meer tegen elkaar aan maar dat kan door de warmte komen ze hebben het soms best warm.
De oudste weegt nu 70 gram en de iets jongere 62 gram en dat is best zwaar al want een volwassen valkje ligt rond de 100 gram.
Het meeste zullen dus nog de veren aangroeien maar het gewicht zal niet zo veel verder oplopen.
We twijfelen nog steeds over de kleur, ik denk dat ze wildkleur gaan worden maar het kan ook nog gepareld zijn want sommige veren zijn de elft donker en licht.
Maar met een paar dagen zullen we wel meer zekerheid hebben.
Dit is het jongste valkje die is een dag jonger dan de andere.

Dit is het oudste valkje van de twee.

En hier beide valkjes samen.

Je kan ook merken dat het ene jong iets drukker is dan de andere en dat kan erop duiden dat er een een man is en de ander een popje.
Met de naald en draad methode gaf ie in elk geval wel aan dat de een een man en de andere een popje is maar dat is natuurlijk nooit helemaal betrouwbaar.

Groetjes,  Paul

demi

hallo paul

wat leuk joh ze worden al groot!
en wat een lieverds!! ;D
je zult wel trots zijn ben blij voor je dat het zo goed gaat!
groetjes diana w

Speedy

Ze zien er geweldig lief en gelukkig uit.
Heel veel geluk met deze 2.

Groetjes,
Trudie

Paul

31 mei 2003, 07:20:20 #43 Last Edit: 31 mei 2003, 07:32:24 by Paul
Hoi Allemaal,
Vanavond kon ik eerst een paar foto's maken van Sjakie die haar jongen voerde, die zijn best leuk om te zien vond ik :-)
Hier is Sjakie de twee kleintjes aan het voeren.

Hier voert ze weer en haar mannetje kijkt toe :-)

Hier zie je een close up van het voeren dat ziet er heel lief uit.

Helaas zag ik vanavond iets heel naars weer :-(
Sjakie zat in het broedhok achter haar jongen aan en ze pikte ze op hun kopjes :-(
Bij het ene jong zag je al een bloedplekje op zijn kopje en bij zijn kuifje was ook een veer kapot gepikt :-(
Ik heb daarna de jongen even weggehaald en heb ze even daarna in een los bakje in de kooi gezet want het kan zijn dat ze de jongen uit het broedhok wilde hebben om weer een nieuw nest te beginnen.

Helaas hielp dat ook niet want ze pikte de kleintjes nog steeds :-(
Waarom pikken nou alle ouders van mijn nestjes hun jongen  :( , zeker van Sjakie had ik het niet verwacht.
Zouden ze toch te weinig aminozuren krijgen en daarom de veertjes pikken ?
Ik weet nu ook niet meer wat ik er aan moet doen hoor, ik vind het gewoon naar voor de jongen want je kan zien dat ze het niet fijn vinden :-(
We zien wel hoe het afloopt :-( maar ik baal er wel heel erg van.

Groetjes, Paul

Speedy

Goedemorgen Paul,

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van je nestje, heel duidelijk.
Lief zeg, zoals ze zorgelijk met de kleintjes omgaan, behalve dan het plukken.
Waarom bel je niet een heel goede kweker op, om te vragen hoe hun dit beleven?
Bijvoorbeeld die in Apeldoorn?
Er zou toch een verklaring moeten zijn voor dit gedrag.
En jij geeft toch ook vitamine en mineralen druppels, en ook grit met kiezels, dus een tekort zou het niet kunnen zijn, tenzij er in die preparaten die we al geven helemaal geen voldoende aminozuren zitten, dus waar moet je dat dan in gaan zoeken?
Hopelijk kan een goede kweker hierop het antwoord geven, misschien Adri van  Kooten? Hij heeft tenslotte het boekje "kweken met valkparkieten" geschreven.
Zijn site kan je hier vinden en evt. mail je hem even.
http://home.hetnet.nl/~adrivankooten/

Succes met de kleintjes, ze zijn echt schattig

Groetjes,
Trudie