28 april 2024, 21:39:17

Sjakies nest

Gestart door Paul, 27 april 2003, 08:40:44

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Paul,

ik vind het reuze dat je je eerste jong van Sjakie hebt! Je zult wel erg blij zijn, ja ik ken dat gevoel hoor, wou ook altijd een jong van Laiko wat ik nooit verwacht had, nou heeft ze er zelf 5 :) je ziet maar ;D

Veel succes :-* ::)
Groetjes, Tara

Paul

18 mei 2003, 06:11:59 #16 Last Edit: 18 mei 2003, 06:15:12 by Paul
Hoi Allemaal,
Gisteren is het tweede jong geboren :-)

Nu nog een eitje te gaan.
Helaas is het derde eitje beschadigd, er zat een klein gaatje in met barstjes naar buiten toe net of het jong van binnenuit met zijn snavel te hard tegen de schaal had getikt :-(
Hij zal zondag of maandag pas uit moeten komen dus dat is veels te vroeg als ie er nu uit zou komen.
Ik heb het gaatje dichtgemaakt met een stukje vloei van een sigaret door het vochtig tegen het ei plakken en dit kan soms helpen en het ei redden.
De Ouders laten gelukkig de "pleister"zitten dus dat is weer een meevaller.
Eerst zag ik helemaal niks meer bewegen in het ei dus dacht dat het jong al dood was maar later zag ik toch meer beweging dus het leeft gelukkig nog wel :-)
Ik hoorde zelfs af en toe een piepje en dat zou er op duiden dat het morgenavond of uiterlijk maandag zal uitkomen.
Hier nog een foto van de trotse vader bij zijn jongen.

De jongen worden in elk geval geen lutino's want ze hebben zwarte oogjes dus ze zullen of gepareld worden net als de moeder of misschien wildkleur maar een verrasing kan natuurlijk altijd nog :-)
Hopen dat in elk geval het derde eitje uit zal komen dan heb ik eindelijk eens een compleet nestje :-)

En dan nog een foto van de trotse moeder bij de jongen.


Groetjes,  Paul

Mandy

JUICH JUICH JUICH!!! ;D

Nou kan en mag het wel hé Paul!
Fijn hoor dat het zo goed gaat, hopelijk komt dat derde ei ook nog uit, maar zo te lezen zou dat goed kunnen.
Succes verder! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
De twee jongen hebben goed gevulde kropjes en het ei wat beschadigd was piept nu volop dus komt of vanavond of morgenochtend uit :-)
Ik ben blij dat ik het eitje heb dichtgeplakt want ik heb echt het idee dat het daardoor gered is.
Voor het dichtplakken zag het er bewegensloos uit en een paar uur na het dichtplakken zag ik pas weer beweging dus die truck onthouden mocht het bij jou ook eens gebeuren :-)
Dus eindelijk een keertje een goed nestje hier :-)
Juich Juich Juich !!!   ; :)

Stijn dc

hello paul

geproficiat met je jongen alvast, hopelijk worden ze allen groot en gebeuren er niet zon dingen mee als snowie :'( :'(
ik heb nu ook drie of meer jongen, ik weet niet precies heoveel!!
ik weet dus precies hoe je je voelt

byeeee

Mandy

Paul schreef elders in het forum;

Helaas is het niet gelukt want het jong had niet de kracht om het ei open te krijgen en was al wel helemaal volgroeid.
Ik heb het wel geholpen nog maar het was al dood toen ik zag dat het ei was aangepikt  
Weer een tegenslag dus  
Maar gelukkig gaan de twee andere jongen heel erg goed.
 
Groetjes,  Paul



Verdorie, toch te vroeg gejuichd!!! :(
Wat ontzettend jammer zeg...
Wat een naar zicht is dat hé, zo'n volmaakt babyvalkje dood in een ei te zien, ik heb het nu helaas ook een paar keer meegemaakt... :'(
Tja, je hebt ook je best gedaan, maar soms gaat het helaas niet altijd zoals het moet. :-/ Ik denk ook niet dat ik ooit een perfecte kweek mee zal maken, ik denk dat er altijd wel weer wat zal zijn. Dat is het nu ook iedere keer en ik doe het nu voor het derde jaar. Maar zolang ik er plezier in heb ga ik er fijn mee door. ;)
Nou geniet jij maar lekker van deze 2 rakkers en denk maar zo; de vorige keren was het er maar 1 en nu al 2! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Met de twee jongen die er al waren gaat het heel goed gelukkig.
Het had alleen leuk geweest als het derde jong het ook had gehaald :-(
Zelf de dooier had ie al helemaal opgenomen hij hoefde alleen het eitje maar uit.
Ik kreeg het zelf amper open zo taai was die bast en misschien kon ie er daarom niet uit.
Was ik maar iets eerder wezen kijken maar wilde ze juist even met rust laten maar zo zie je dat is ook niet altijd goed hoor.
Maar ik ben in elk geval wel blij dat ik nu twee jongen heb in plaats van één :-)


Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Gelukkig gaat het met de twee overgebleven jongen heel goed maar dat kan ook niet anders met zulke ouders :-)
De kropjes zijn van beide goed gevuld en ze zijn heel bewegelijk.


Als je ze naast elkaar legt kruipen ze toch altijd weer lekker naar elkaar toe dat is natuurlijk warm tegen elkaar aan :-)

De kleur die ze gaan krijgen is natuurlijk nog niet te zien maar ze hebben zwarte oogjes dus lutino's worden het in elk geval niet dan.
Grote kans dat ze er net als de moeder uit gaan zien maar wildkleur kan natuurlijk ook.
Wat dat betreft maakt het mij niet zo veel uit als ze maar gezond zijn :-)

Groetjes,  Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat een schatjes. Ik duim echt voor je dat het dit keer goed gaat. Dat moet haast wel zo te zien ;D.
Ff nog een vraagje. Merken de valkjes dat ze dicht bij elkaar zitten, en dus weer tegen elkaar aangaan?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

demi

 ;) heel erg gefeli met je kraamafdeling paul!!!!
 :)

groetjes diana

ps hele mooie duidelijke foto`s!!!!!

Speedy

Goedemorgen Paul,

Wat een schatjes die 2 zo tegen elkaar aan, lief hoor.
Heel veel geluk ermee en dat ze gezond groot mogen worden.
Het is weer gezellig druk op de diverse kraamafdelingen hier heb ik al in de gaten. :D :D
Eten jullie nu ook bij elke geboorte beschuit met muisjes??
Hmmmm zou voor mij geen straf zijn hoor ;)

Groetjes,
Trudie


daan

Hoi Paul,

Wat een dotjes he'
Heel goed van je (of van de valkjes)en lekker dat het zo goed gaat . Veel plezier en geluk !!!!!!!!!!!!

Gr Danielle

Paul

Hoi Mariska,
Ze merken echt wel dat ze met zijn tweeen zijn, als je ze uit elkaar legd kruipen ze weer heel snel tegen elkaar aan dus ze merken elkaars aanwezigheid wel.
Ik ben ook heel blij dat ik in elk geval toch twee jongen heb die heel goed gaan :-)
En Trudie, we hebben helaas geen beschuit met muisjes gegeten maar wel een kreet van vreugde geslaakt :-)

Groetjes,  Paul.

Carola

Hoi paul,

gefeliciflapstaart met je twee prachtige valkjes. Ik weet nu hoe het is :-) Ik hoop dat het met jouw nestje net zo goed verloopt als dat het hier gebeurt. Hou je ons op de hoogte, want vind het ontzettend leuk om te zien hoe de jongen bij de anderen opgroeien.

Groetjes Carola

Paul

Hallo Allemaal,
De twee kleintjes zijn nu 11 dagen oud ongeveer en de oogjes waren vanmiddag al een heel klein beetje open :-)
Ze worden nog steeds heel erg goed verzorgd door beide ouders :-)
Zowel vader als moeder voert ze regelmatig en er zit bijna altijd een van de ouders nog steeds bij de twee kleintjes :-)
De foto is van 2 dagen geleden en morgen zal ik proberen nieuwe foto's te maken en te posten :-)

Ze beginnen nu ook wat veertjes te krijgen en het is al goed te zien dat er veel donkere veertjes bij zitten op de vleugels.
Zo te zien zijn beide valkjes van dezelfde mutatie en dat zal of wildkleur of gepareld zijn denk ik en met een paar dagen is dat met zekerheid te zeggen.
Als ze beide oud genoeg zijn gaat er eentje weg naar een vriend van me en de andere houden we zelf :-)

Groetjes,  Paul