20 april 2024, 03:13:30

dagboek breezer en vlekkie

Gestart door zazu, 29 mei 2005, 20:51:53

« vorige - volgende »

zazu

hayhay allemaal,

Ik heb besloten om een dagboek bij te houden van breezer en vlekkie.

namen: breezer en vlekkie
leeftijd: ongeveer een half jaar (breezer is 1 dag ouder dan vlekkie)
gelacht:man
mutatie: wildkleur
familie van elkaar? ja het zijn 2 broertjes van elkaar.

breezer en vlekkie zijn dus nog erg jong, maar ze voelen zich al aardig thuis.

Toen ik ze voor het eerst in huis haalde waren ze al tam, omdat ze met de hand zijn opgevoedt. De laaste week moest ik ze nog een weekje met de hand voeren, maar daarna konden ze al goed zelf eten.

Nu al weer een half jaar laten, zijn ze al echt een beetje man geworden. Je merkt dat het gedrag nu echt begint te komen.

Ook tegen elkaar. Lijkt wel of de een over de ander de baas probeerd te spelen. Dat doen ze allerbij trouwens.

Toch willen ze altijd bij elkaar blijven, want als ik even weg loopt, en de een zit op mijn schouder.. dan beginnen ze hard te na elkaar te fluiten, om te weten waar de een is.

VANDAAG


vandaag moest ik op mijn kamer examens leren, dus de valkjes hebben de hele dag los kunnen vliegen.

kheb ook foto's gemaakt van de kooi, en de valkjes
hier zijn de foto;s

foto's


dit is de kooi van vlekkie en breezer


breezer is nieuwschierig, en komt eventje kijken wat ik aan het doen ben.



dit is het trappetje dat in de kooi hangt. Ze zitten er dagelijkt op. (eigenlijk knagen ze er meer aan, dan erop zitten :P)


het touw dat in de kooi hangt. De valkjes zijn er alletwee harstikke dol op



vlekkie zit hier op het bouwwerkje met trappetjes en touw.



vlekkie bij zijn etensbakje.



breezer is uit de kooi geklipt, en zit nu aan de kooi te knagen. ;D



breezer zit nog steeds aan de kooi, en breezer is nu ook wel heel erg nieuwschierig, en gaat de kooi ook uit.



breezer en vlekkie zitten op de kooi.


MORGEN NOG EEN PAAR FOTO'S VAN HET ELESTIEKJE'S SPEL!!!!!!





Rianne

Wat een leuk stel heb je daar! Kom je nog een beetje aan je huiswerk toe als ze los zijn? ;D

zazu

hayhay,

soms is het inderdaad moeilijk leren met van die leuke beesjes om me heen...maar meestal gaat het wel..whaha...(soms) zijn ze wel rustig...maar meestal... ;D

ik had nog beloofd om de foto's te laten zien, toen breezer en vlekkie aan het spelen waren, met mijn elastiekje. Daar zijn ze gewoon helemaal dol op..Zelf als het in mijn haar zit, beginnen ze er al aan te trekken. ook op mijn sieraden zijn ze helemaal dol...!!

foto's




het elastiekje heb ik op een wit blaadje gelegd op de grond.
breezer en vlekkie zien het liggen en vliegen er direcht op af.




breezer pakt meteen het elastiekje van het papiertje af en vliegt ermee weg. (achter zich aan vlekkie)


en zo gaat het de hele tijd..hier ook weer een gevecht om het elakstiekje..



vlekkie heeft eindelijk het elastiekje te pakken gekregen, en gaat er snel vandoor... ;D



breezer pakt hier het elastiekje weer van vlekkie af!


na heel erg veel rennen achter elkaar, om het elastiekje te bemachtigen viel het elastiekje na beneden, en omdat ze heel erg lui zijn, hadden ze geen zin meer om het elastiekje te pakken..
wat een luie donders zeg!!! ;D

nog een foto van breezer die aan het gordijn hangt...vlekkie is daar heel erg jaloers op, want hij weet niet hoe breezer dat doet.. zo aan het gordijn hangen:..




verder deze dag moest ik nog leren..:s...echt geen bal aan..maja het moest...eerst vlogen breezer en vlekkie nog rond door mijn kamer..maar toen moesten ze toch echt de kooi in... :(...
maruh vanaf donderdag heb ik vakantie...en heb ik alle tijd van de wereld voor ze...!!!! :D...is dat iet ff geweldig...whaha  ;D

groetjes
zelda,
en kusjes van
breezer
en vlekkie

Rianne

Er zijn hele dure speeltjes te koop waar ze waarschijnlijk niet eens naar omkijken, en ze zijn gewoon de hele dag zoet met een elastiekje. Onbegrijpelijk! Ik  las ook al van iemand die had een schoenveter in de kooi geknoopt, dat vinden valkjes ook leuk. :)
Donderdag vakantie? Ben je dan al klaar met school?

Petra en Cheeky

Ha Zelda,

Wat een leuke foto's joh van je valkjes en het elastiekje!

Het is ons ook al opgevallen dat je valkparkietjes vaak het leukste speelgoed hebben aan "voor ons hele gewone dingetjes", zoals inderdaad elastiekjes, rietjes, ijsstokjes etc. Helaas is Cheeky van ons ook computerverslaafd en behalve zijn eigen dagboek bijhouden, trekt hij regelmatig de toetsen uit het toetsenbord van mijn laptop  :( ;D

Groetjes van Cheeky & Petra (ook aan Breezer & Vlekkie)

zazu

hayhay muppet,

ja woensdag is mijn laaste VMBO examen. en donderdag ben ik dan vrij..ik hoop dan tenminste dat ik vrij ben, want als ik slaag dan hoef ik geen herexamens meer te maken... ;)

Ankie

Hoi Zelda

Nog 1 dag examen en dan lekker vakantie vieren!!!! Met een beetje mazzel dan ;). Kan je lekker veel tijd stoppen in je valkjes. Zijn prachtige beestjes en echte klauteraars zag ik op de foto's. Leuk ;D. Ik neem aan dat het niet je eerste valkjes zijn of vergis ik me?

:-* van Zazou & groet van Ankie

zazu

hay

ja gelukkig nog 1 examen...morgen biologie..maar dat is mijn beste vak!!!!
vandaag had ik economie >:( rot vak...maja...morgen vrij...en morgen een leuke dag voor mijn valkjes...want dan ga ik veel aandacht aan ze besteden.
Natuurlijk maak ik dan weer een hoop foto's die ik hier laat zien.
Vandaag wou ik ook nog wat foto's maken..maar jammer genoeg niet aan toe gekomen..

hay ankie,
neej dit zijn niet mijn eerste valkjes.
Hiervoor heb ik nog 1 valkje gehad.
Die is weggevlogen :'( :'( :'(
Ook nooit meer gevonden, of door iemand gevonden..
Het was ook midder in de winter...dusĀ  :'(
Ik hoop nog steeds dat iemand haar gevonden heeft, en haar goed verzorgt...

groetjes van
Zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

Ankie

Citaat van: zazu op 31 mei 2005, 19:57:43
neej dit zijn niet mijn eerste valkjes.
Hiervoor heb ik nog 1 valkje gehad.
Die is weggevlogen :'( :'( :'(
Ook nooit meer gevonden, of door iemand gevonden..
Het was ook midder in de winter...dusĀ  :'(
Ik hoop nog steeds dat iemand haar gevonden heeft, en haar goed verzorgt


Hoi Zelda

Ja, zoiets dacht ik al.
Wat vreselijk naar voor je. Is het lang geleden?
Geniet maar lekker van Breezer & Vlekkie.
Je vorige valkje heten zeker Zazu?
Ons valkje heet Zazou ,(leuke naam he?), hij is bijna 4 maanden en gruwelijk eigenwijs. Mijn dochters Carine ,jou leeftijd en Dianne ,iets jonger, houden allebei een eigen dagboek bij. Maar ik geloof dat ik er op het moment het meest inschrijf ;D. Ze hebben het druk met school enzo, maar laten regelmatig van zich horen hoor!!!!
Succes morgen met biologie, vond ik ook altijd een leuk vak :D.
:-* van Zazou & groet van Ankie

zazu

hayhay ankie

het is al weer een tijdje geleden..een jaartje of zo..
maar toch blijft het hangen..het was mijn eerste valkje :(..
ja ze(het was een popje) heette zazu..ja het is inderdaad een hele leuke naam ;D
Ik heb ook direct in jullie dagboek gekeken ;D, wat een leuk valkje is zazou zeg! :D ennuh...en is heel verleidelijk he, om hier elke keer weer een dagboek bij te houen. Als je er eenmaal aan begint ben je verslaafd  ;)






ik heb heel erg goed nieuws!!!
Ik was een tijdje gelden bezig met zoeken naar een vakantieadres. Dat is niet echt makkerlijk. Mijn opa en oma hadden ook al aangeboden om om mijn valkjes te passen, maar ik kan niet van ze verwachten dat ze die elke dag los laten. En ik wil dat eigenlijk wel. Dus dat adres kon niet. Ik begon me toch wel zorgen te maken..want ik moest toch een goed adres hebben, (en omdat ik naar Oosterijk ga, neem ik ze niet mee). Toen bedacht ik me in een keer dat ik een hele lieve vriendin heb. Die vriendin van mij is echt helemaal gek van dieren. haar hele tuin en huis staat vol met allerlei dieren. Zij en haar moeder zijn gewoon helemaal gek van dieren. En zij gaat daarom ook de dierenverzorging opleiding toen. De eerste keer toen ze op mijn kamer kwam en mijn valkjes zag was ze direct al helemaal verliefd (want zelf heeft ze bijna allemaal verschillende diertjes, behalve vogels). Dus telkens als ze bij mij was, moest ze toch eventjes bij mijn valkjes kijken. Dus ik heb haar direct gebeld. En ja hoor. zei wou echt heeel erg graag op mijn valkjes passen. dus dat was geregeld ;D. Het kwam haar ook heel goed uit, want ze wou nu dus ook zelf heel graag valkjes omdat ze er zo verliefd op was, maar haar moeder wou het niet. Maar als die valkjes trax bij haar komen, wordt die moeder ook besmet met het valkenvirus, en krijgt ze misschien wel valkjes... ;Dwhahaha....
zij gelukkig
en ik gelukkig!!!

groetjes van
zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

gonnie

Hoi Zelda

je hebt hele mooie valkjes , en je maakt fantastiche foto s,
mijn dochter heeft morgen ook examen biologie , en dan is ze ook klaar , hopelijk komt er geen herkansing achteraan .
Vond jij het examen ook best moeilijk , of toch niet .In iedere geval heel veel sucses morgen.

groetjes gonnie




zazu

hayhay gonnie
bedankt!
ja gelukkig is het wel het laaste examen, en dan zit het hoop ik erop.!
Ik vondt het wel erg moeilijk hoor het examen..en veel te lang....
Ik wens je dochter ook veel succes met haar examen, en dat ze slaagt!

groetjes van
zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

Petra en Cheeky

Ha Zelda,
Dat heb je goed geregeld joh, jij een oppasadresje en je vriendin straks misschien eigen valkjes  ;D !!! Super dat het zo kan! Zo kun je lekker van je vakantie genieten! Succes verder met je examens! Wij duimen voor je!
Groetjes van Cheeky & Petra

~Natas~

Hoi Zelda,

Spannend hoor........morgen je examen en dan lekker vrij.
Ik hoop voor je dat je geen herkansingen meer hebt, want dan ben je echt lekker klaar.
En heb je alle tijd voor je 2 mooie valkjes.
Het zijn 2 mooie valkjes om te zien hoor.
HAHA het komt mij ook heel bekend voor het spelen met elastiekjes.
Je moet ze maar eens een veter geven dan kan je echt lachen.

Groetjes,

Natas en Joepie de poepie

zazu

hayhay

nou strax dus mijn laaste examen bio..
Ben vanochtend druk aan het leren gegaan.
Maar nou ff PAUZE!!!!!
Meestal leer ik boven op mijn kamer, maar vandaag had ik het rijk voor mij alleen dus ging ik beneden leren. Heb ik de valkjes ook mee naar beneden genomen. En dat is zo leuk om te zien!!! Ze geniet echt van de ruimte. Heel leuk om te zien.
Maar naar een half uur moesten ze maar weer naar boven, want ik kwam er achter dat het toch niet echt makkerlijk leren is met valkjes om je heen. (die over je boek heen lopen) whaha
Maja..
Ik heb ze gister trouwens wat brood gegeven.
Vonden ze lekker!!!
Heb er ook foto's van.
Die zet ik vanavond wel ff op de computer!

groetjes van
Zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie
[/size]