18 april 2024, 06:29:34

Punky, de nieuwkomer

Gestart door Lique, 26 april 2003, 23:30:59

« vorige - volgende »

Mandy

Tjonge jonge, dat is ook allemaal wat zeg.  :-/
Jammer dat ie bij je weg is en jammer dat het bij Maaike toch weer niet gaat, hopelijk komt ie dus weer bij jullie terug.
Het gaat er natuurlijk om dat ie het goed heeft. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Mandy,

Punky komt morgen bij mij trug.
Het gaat niet bij maaike thuis. Morgen bespreken we over hoe en wat.
Als ik meer weet, schrijf ik nog wel ff een stukje.

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Vanmiddag tegen 16.00 uur zouden Peter en ik bij Maaike zijn om Punky weer mee te nemen.
Vannacht is hij in de kooi gebleven, en Odie los.
Vandaag is hij er ook nog niet uit geweest.Bij Odie doet Punky nog niks, maar Maaike en haar ouders valt hij steeds aan...[/shadow]

moonwitch (diana)

hoi lique

valt hij aan in de zin van, dat hij op ze af vliegt om ze te bijten of met zijn poten aan te vliegen, of is het al ze hem willen pakken.
Het eerste deed sparky namelijk toen hij het nestblok wou verdedigen, en was hij ook agressief naar de andere mannen toe. En ook sparky kwam alleen bij je wanneer hij zelf wou en niet als wij dat wilde en wij vonden het prima zo.
Ik hoop voor jullie dat hij bij jullie terug komt, en ik vindt het toch wel sneu voor maaike dat het niet gaat.
groetjes moonwitch ( diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

[shadow=lightblue,left,300]  Hoi Allemaal,

Vanmiddag zijn we bij maaike geweest om Punky op te halen, en om ook te kijken hoe hij deed tegenover hun en tegenover odie.

We kwamen aan, Punky zat in de kooi, en Odie los. Maaike wou Punky eruit laten maar ze durfde het niet, ze was verschrikkelijk bang dat hij haar zou bijten.
Vervolgens heb ik de kooi open gedaan, zodat Punky eruit kon. Het vervoerskooitje heb ik gelijk ook meegenomen.

Punky vloog gelijk naar Odie toe. Ik merkte op dat hij verschrikkelijk bezitterig was.
Maaike liet zien wat ze deed toen hij haar aan viel.
En ja hoor, hij kwam recht op haar af gevlogen, en probeerde haar flink te bijten.
NIemand mocht aan Odie zitten, behalve Punky zelf.

Later probeerde ik een beetje aan Odie te zitten, en Punky een beetje uit te lokken, van wat hij zou doen.

En huppakee, probeert hij mij ook te bijten. Hij heeft mij ook gebeten, een paar keer zelfs.
Maar jammergenoeg voor hem, ben ik neit bang voor een beet, en pakte ik hem op en heb hem in de vervoerskooi gedaan.

Nou, ik stond wel super raar te kijken, toen ik dat allemaal zag hoor, ik had wel verwacht dat hij anders bij Maaike zou zijn, maar niet zooooo anders. Hij was inderdaad super agressief, beet alles en iedereen die ook maar wat te dicht bij Odie kwam.
Het is natuurlijk niet goed, dat je bang voor je valkje bent. En in je achterhoofd moet houden, dat hij je gemeen kan bijten, en dat ook werkelijk doet, als hij de kans ervoor krijgt.

Nu weer in Zwolle aangekomen, is het weer de rust en vriendelijkheid himself. Lekker knuffelen en doen. Aanhankelijk, rustig.

De conclusie: Een (mannelijke) valkparkiet kan super agressief zijn, tegenover mensen als het popje broeds is.
Hij zal de pop ook niet met rust laten. Duld geen mensen om de pop en zichtzelf heen.
Valt aan zodra de mensen te dicht bij de pop komen.

[/shadow]

Speedy

Jeetje mekreetje Angelique,

Maar hoe moet het dan straks bij jou als e reen popje broeds is??
Dit doen toch niet alle valkparkieten, mag ik hopen, want dan hoef ik geen jonkies hoor, dan koop ik ze wel bij Mandy of zo hahahahahhaa.


Groetjes,
Trudie

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Hoi Trudie,

Als er een popje broeds zou zijn, is er niks aan de hand.
Punky is maar 1 popje om zich heen gewend. Hier zijn er nog 4 mannen die hem de baas zijn. Hij zal hier nooit de baas worden. De rangorde is hier al bekend.
[/shadow]

Speedy

O ok, dan is mijn Speedy een dom grijsje (blond kan niet) dat hij dan Yellow de baas laat zijn, want hij is echt een oppervalk, zoals hij doet en Speedy gaat hem steeds uit de weg.
Hou je Punky zelf?? of ga je een ander huis voor hem zoeken? want Punky was een jong van jou toch?
Sorrie hoor, ben de volgorde kwijt, hahaha er zijn er al zoveel geboren, weet het niet meer. :-/

Groetjes,
Trudie

Lique

18 mei 2003, 01:58:30 #23 Last Edit: 18 mei 2003, 01:58:44 by Angelique
 [shadow=pink,left,300]Hoi Trudie,

Ja, hoe je het allemaal van jouw 4 seasons ;D ;) beschrijft, is Yellow idd de baas.
Punky is idd een jong van K.C. en Kyra. Alleen Punky zit samen met Pino en Sam in de kamer voliere.

Groetjes Angelique
[/shadow]