11 mei 2025, 01:48:59

Schreeuwen

Gestart door Patrick23, 16 mei 2005, 15:30:10

« vorige - volgende »

Patrick23

Beste valk liefhebbers,

We hebben sinds kort een valkparkiet paco. Hij is helemaal tam en echt heel lief. Maar hij schreeuwt echt de hele dag door. Ik heb al eerder valkparkieten gehad maar deze echt van 8 uur s ochtends tot 9 uur s avonds. Ik heb al geprobeerd om een handdoek over de kooi te leggen. Dit hielp ook bij mijn valkparkieten die ik vroeger had. Maar onder de doek gaat hij vrolijk verder. Hebben jullie tips voor me of weten jullie een oorzaak jullie zouden me kunnen helpen.  ???

Groetjes Patrick

jolanda W

Ja ik heb er ook 1 die veel schreeuwd en omdat ik het zielig vond voor de 2e waar hij bij in de kooi zat om er een deken over heen te doen heb ik hem dus maar in een aparte kooi gezet.
het schreeuwen is wel wat minder maar als hij dan zo'n bui heeft dan zet ik hem met deken er over heen in de gang want idd hij gaat met deken er over heen rustig door met schreeuwen
hij lijkt ook bepaalde tijden te hebben voor het schreeuwen en dat is bv als ik in de keuken sta of vooral als mijn vriend thuis komt van zijn werk.
Voor die andere vogel die nu alleen zit heb ik er van de week een vrouwtje bij gekocht en die is heel rustig dus dat gaat goed en bij die schreeuwerd hangt er een spiegeltje in de kooi waar hij helemaal gek van is.

renzokuif

ik had het zelfde probleem met mijn valkie kuifje hij schreeuwde de hele dag door als mijn vader thuis kwam. sochtensvroeg als het licht word enz. bij hem was het gewoon aandacht vragen wand als hij dan ging krijsen dan gingen wij hem roepen wand dan werd hij stil. uiteindelijk hebben wij er een vrouwtje voor hem bijgehaald. wand kenissen van ons (daar komt het vrouwtje ook vandaan) had er 4 en die krijste helemaal niet. dus wij dachten dat als hij nou iemand in de kooi heeft die met hem wi praten en spelen, een vriendje dus dan houd hij daar wel mee op. werk het niet dan hebben we iniedergeval ietst geprobeert. wand een doek over zijn kooi hielp ook niet bij ons. en het werkte hoor het krijsen is veel en veel minder. af en toe doet hij het nog wel vooral als er iemand aan de telefoon is.

dus ik zou zeggen probeer het zelfde. tenzei je er geen 1tje bij wilt natuurlijk. ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

~Natas~

Hoi,

Dat een valkje de hele dag schreeuwt kan ook betekenen dat hij aandacht vraagt.
Doordat jij er niet op reageert gaat hij schreeuwen, net zolang dat jij hem aandacht geeft.
MAar het kan ook zijn dat hij zich verveelt, daarom raad ik aan om genoeg speeltjes in de kooi te hangen zodat hij kan spelen.
En inderdaad wat de andere zeggen................er toch een 2e bijnemen.
Want dat helpt echt.

Sterkte ermee,

Natasja