4 mei 2025, 13:09:38

krijsen

Gestart door cora, 5 juni 2005, 22:25:34

« vorige - volgende »

cora

wij hebben 5 valkparkieten, waarvan Pim heel erg gek is op mijn man. Zodra hij hem ziet, gilt hij de hele boel bij elkaar.
Vroeger deed hij dit ook wel, maar dan in mindere mate. Tegenwoordig gaat ie er zowat de hele dag mee door.
Een doek over de kooi helpt voor korte tijd maar ook onder die doek begint hij op een gegeven moment weer.
Het probleem is dat mijn man iedere dag ernstige hoofdpijn heeft (ook zonder het gegil van Pim).
Hoe kunnen we dit oplossen?
En hij mag iedere dag een paar uur uit de kooi, dus zielig is hij ook niet. Uit de kooi gilt ie niet.
Eenzaam is hij ook niet met de andere valken. Daar heeft hij trouwens weinig interesse in. Mijn man is echt zijn maat lijkt het.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Bedankt voor het meedenken!

Bianca

Ik heb hier zelf ook zo'n "figuur" zitten, hij zit ook met 2 andere in de kooi en is er ook vaak genoeg uit.
Ik denk dat het niet meer te verhelpen is, ik heb elke keer consequent genegeert en geen aandacht gegeven als ie aan het gillen is, maar hij ziet mij als partner denk ik....
Ik denk dat dat met jullie vogeltje ook zo is.

Mischien hebben andere mensen wel tips voor je, maar als ik eerlijk ben heb ik nog geen één keer meegemaakt dat bij een valkje gestopt is, bij niemand.
Als dat wel zo is zou ik dat ook graag willen horen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

cora

hoi Bianca,

bedankt voor je reactie. Hij ziet inderdaad mijn man als zijn partner en de rest van de valkjes vindt hij eigenlijk totaal niet interessant maar meer lastig.

We zullen het dan maar moeten blijven aanhoren, want het is ook een schat van een vogel.
Gelukkig is de rest rustig qua geluid.

groetjes
Cora

Paul

Hoi Cora,

Je kan ze soms wel verlijden door bijvoorbeeld wilgentakjes in de kooi te leggen daar zijn sommige gek op vooral als ze vers zijn en dun slopen ze die helemaal.
En soms willen speeltjes ook wel eens helpen dan zijn ze toch weer even bezig en kunnen dan even stil zijn.

Groetjes, Paul