3 mei 2025, 12:17:28

Hijgende valk

Gestart door Suzanne, 27 mei 2005, 14:02:48

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik weet niet of het spoed is, maar wil wel graag snel antwoord. Plukkie heeft het ontzettend warm, zit met haar vleugels breed te hijgen. Wat kan ik doen voor haar? Volgens mij mag ik haar niet nat sproeien, of wel?

Ze zit niet in de volle zon, maar de zon schijnt wel op het dak van de buitenvoliere, waardoor ze het zo heet heeft.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Gerda

Hoi Suzanne,

Of je Plukkie mag sproeien, daar weet ik geen antwoord op (ik zou er geen kwaad in zien, maar ik weet het niet), maar je zou zeker het dak van je voliere nat kunnen spuiten. Daardoor koelt het dak en daarmee de voliere af.

Groetjes Gerda

Suzanne

Hoi Gerda,

Ik meen ergens op het forum iets gelezen te hebben dat het niet goed is je valk te sproeien met zulke hoge temperaturen, maar ik weet niet niet meer zeker, en ik kan het ook niet meer zo gauw terug vinden.

Het dak sproeien heeft niet veel zin denk ik, maar toch bedankt voor de tip.

Groetjes van Suzanne die het veel te warm vindt  :(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Het staat bij verzorging.
Ik heb de bewuste topic naar boven gehaald zodat het makkelijker te vinden is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Dank je Marianne, ik ga eens ff kijken.

Ik heb in ieder geval wel de sproeier van de tuin op de voliere gezet, zo in de trant van baat het niet dan schaadt het niet. Het heeft ietsjes geholpen geloof ik. In ieder geval lekker, want ik ben er zelf ook ff onder gaan staan, hihi.

Groetjes

Suzanne

Lin

Misschien is het wel handig de link te plaatsen is weer minder zoekwerk

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6432.0.html

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

Ik ga ook maar eens doen wat Riny doet: de grond van de voliere natspuiten!

Het natspuiten van de vogels durf ik niet aan, omdat ik vorig jaar een jong met longontsteking kreeg, de dag nadat ik ze nat gesproeid had met heet weer.

Groetjes

Suzanne

moonwitch (diana)

hoi

Wat ik zelf heb zijn grote aarde onderzetters van planten potten en die staan vol water.
Nu kunnen ze zelf besluiten of ze nat willen worden of niet.
Bij mij werkt het prima zo.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer