20 juli 2025, 15:17:37

Yvonne's valkenparadijs

Gestart door Yvonne_R, 26 mei 2005, 23:01:16

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi,

Alles gaat nog steeds goed met de valkjes. Op eentje na dan, een dag nadat ik mijn 3e pleegvalkje in huis heb gehaald om bij te voeren kwam jan met een nog kleiner valkje (10 dagen) aanzetten, een broertje van de andere witmasker. Ook deze werd niet meer gevoerd en was ijskoud. Ik heb hem snel onder een warme lamp gezet en 2 warmtecompressen (in washandjes) er tegen aan gezet. Verder natuurlijk gevoerd. De eerste dagen leek het heel goed met hem te gaan, maar vanaf gisteren had hij weinig energie meer. Hij ging ook steeds apart zitten van de andere pleegvalkjes. Totdat ik hem vanmorgen ijskoud in de kooi vond, nog geprobeerd met extra warmte en voer hem te redden. Maar helaas, het mocht niet baten. :-\
Ik heb nu dus nog steeds 3 pleegvalkjes in huis, eentje gaat naar Henry toe en de andere 2 komen bij Karel en Pino in de papagaaienkooi.

Het koppel waarvan ik dus de 2 jonge witmaskers in huis heb gehaald had nog 2 jongen in het blok zitten. Deze 2 hebben we uit voorzorg maar overgeplaatst onder de split geelwang man en de geparelde pop. Deze brengen nu dus 4 jongen met succes groot. De kropjes zijn prima gevuld. En, waarschijnlijk zit er bij hun eigen jongen ook weer een geparelde geelwang! Ik kan het nog niet helemaal zien, maar de wangen lijken toch echt geel te worden. Als het wel zo is is dit 100% zeker een pop. Jaa, mijn split geelwang man doet het prima dus. (8 van de 9 jongen zijn geelwang)

Verder ben ik nu aan het uitzoeken welke valkjes ik wil houden en welke weg gaan. de 3 cinnamon geparelde geelwangen split voor bont die over zijn gaan allemaal weg. Ik heb gependeld en met vrij grote zekerheid kan ik zeggen dat het 3 mannen zijn (ik geloof 95% zekerheid). In ieder geval 2 van deze 3 beginnen ook al wat te fluiten. Verder heb ik momenteel nog een cinnamon geparelde witmasker man (die bij de albino zat) over.

Ik had me voorgenomen het bij 8 koppels valkjes te houden volgend jaar, maar waarschijnlijk worden het er 10. Ik heb besloten de geparelde pop die nu bij de split geelwang man zit tegenover een wildkleur man (was pleegpapa van de geelwangen) te zetten. Zodat ik in ieder geval een reservekoppel heb mocht het mis gaan bij de anderen. Verder heb ik dan 3 (split) geelwang-koppels, 1 bont koppel, 1 wildkleur koppel, 1 cinn. bonte witmasker spl. lutino en gepareld man met een lutino pop en 3 witmaskerkoppels.
Maar het kan nog veranderen......

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Roosje

Leuk om te lezen dat alles goed gaat, op dat ene jonkie na dan :-\ Wel interessant, dat pendelen, had ik dat maar gedaan bij Heidi, die nu Heinrich is :P Wat kan je zoal nog meer uitpendelen? Ben ik wel benieuwd naar :)

Yvonne_R

Hoi Roosje,

Eerlijk gezegd heb ik alleen nog maar gependeld om het geslacht van een vogel te bepalen. Het is mij al wel gelukt om ook vanaf een foto op de computer te kunnen pendelen, en ik moet zeggen dat ik meestal goed zit. Ik doe het alleen meer voor mezelf omdat ik het een leuke manier vind om het geslacht te kunnen bepalen. En het is heel erg gemakkelijk hoor. Je kunt veel meer uitpendelen maar hoe dat zit weet ik niet precies. misschien dat ik mij daar ooit nog eens in verdiep.

groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Roosje

Als je dat doet, laat het me aljeblieft weten want ik vind het heel interessant!

Yvonne_R

2 augustus 2005, 22:55:40 #154 Last Edit: 4 augustus 2005, 11:19:56 by Yvonne_R
Hoi,

Nou, vandaag is de 1e cinnamon geparelde geelwang opgehaald door de nieuwe eigenaars. Ze zijn er gelukkig heel erg blij mee. De andere 2 zijn gereserveerd door iemand uit Duitsland die ze over 2 weken komt ophalen, hij moet dan toch ook ergens in Drenthe zijn.

Nog even een plaatje van 1 van deze geelwangen, ze hebben echt felgele wangen. En ondanks de moeizame start van 2 van hen (extra calcium nodig) zie je nu het verschil niet meer tussen de geelwangen onderling.

verder nog even een aantal foto's van mijn andere valkjes:

Tadaa, wat zien we hier...gele wangen. Dus toch nog een geelwang uit mijn split geelwang man en zijn nieuwe geparelde vriendin!

Dit valkje had bijna geen dons bij de geboort, gelukkig beginnen nu de veerpennen door te komen. maar het ziet er wel maf uit, zo'n kaal vogeltje. Vooral het koppie en dan al wel de kuif he!

Nog zo'n spook in mijn vogelhok..rara wat is dit?

Het is mijn cinnamon geparelde witmasker pop die net wegvloog op het moment dat ik de foto nam. ;)

Hierbij zien jullie mijn bende van 3, die ik momenteel in huis heb om met de hand groot te brengen. De grootste is gereserveerd en de andere 2 houden we lekker zelf.

Dan wil bij deze Cleo(patra) haar even voorstellen aan jullie..

Ik aanbid mijn bazinnetje, vooral als ik bijna eten krijg!

En nu stelt Coco zich even voor:

Zo dat was het dan voor vandaag. Morgen gaan we naar het vogelpark in Walsrode (Duitsland). We zijn er 2 jaar terug ook geweest en het is echt een schitterend park!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Roosje

Walsrode? ligt dat vlakbij nederland? de kweker van onze papegaai had het er volgens mij over, en ik wil best eens kijken daar. Enne....Ze zijn leuk! Vooral die laatste, dat wordt vast een dondersteen :)

Yvonne_R

Hoi Roosje,

Walsrode ligt iets voorbij Bremen. Voor ons is het ruim 2 en een half uur rijden. En dat is dan dus vanuit Loppersum (vlakbij Groningen). Maar het is zeker de moeite waard om te bekijken. Vorige keer hadden we aan 1 dag eigenlijk niet genoeg! Ik zal (over)morgen de mooiste foto's wel even in mijn dagboek plaatsen!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Bianca

het is daar idd helemaal geweldig, ik ben vorig jaar geweest, lekker hotelletje gepakt en de volgende dag nog naar een safaripark geweest...

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Ik vind je geelwangen erg mooi Yvonne... ik hoop dat er hier over een paar maanden nog een kooi mag staan.... maar ik wacht er nog even mee met dat aan mijn vriend te vertellen ;)

Lin

Hey

Nou wat sneu van dat jong dat overleden is. De natuur is soms wel hard.

Maar wat een adembenemde valkjes heb jij. Ik dacht dat ik erg selectief was maar ik vind ze allemaal erg mooi! Ik hoop ook over twee jaar een geelwang jonkie te hebben. En die cinnamon bonte witmasker pop die is toch ook gepareld of heb je het over een andere?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi Lin,

Je had gelijk hoor wat die cinnamon bonte witmasker pop betreft, moest natuurlijk cinnamon geparelde witmasker pop zijn. Is reeds veranderd ;D

Mijn vriend en ik gaan internationaal met onze vogels. Hebben advertenties op vogelarena.com gezet en hebben respectievelijk reacties uit Duitsland, Curacao en zuid-Belgie ontvangen! 1 probleempje, ik kan zeer slecht Frans en laat nu net die mensen uit Belgie Frans spreken..... maar ook wel weer een uitdaging om met mijn middelbare-school Frans toch vogels te verkopen! Jaja, onze vogels zitten straks over de hele wereld!

Over vogels uit de hele wereld gesproken, wat vinden jullie van deze:

Deze en natuurlijk nog veel meer schitterende vogels heb ik gisteren in het Vogelpark Walsrode in levende lijve mogen bewonderen!

groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Rianne

Ik was al bang dat je ze zelf wilde kweken! ;D

Yvonne_R

Ach ja Muppet, wat niet is kan nog komen, toch? ;D ;D

Yvonne's valkenparadijs!

Rianne

Ik wil zo een vast reserveren! ;D

Yvonne_R

Ja, hij is lief he onze snorremans ;)

Yvonne's valkenparadijs!