21 juli 2025, 01:46:23

Yvonne's valkenparadijs

Gestart door Yvonne_R, 26 mei 2005, 23:01:16

« vorige - volgende »

Bianca

nee nee nee, wat ERG! :o
Oh ik vind het zo erg voor je!
Wat marlies zegt kun je de eitjes niet overleggen?
Ik denk niet dat een nieuw popje meteen op de eitjes gaat zitten...................

Sterkte Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Valerie

Jeetje Yvonny! Wat erg! Zomaar plots.  :'(
Heel veel sterkte!
Valerie

Anita1

:'( :'( vind zo vreselijk voor je yvonne,
kon ik je maar helpen.
wil je heeel veel sterkte wensen.
knuff anita  :-\

Yvonne_R

Hoi,

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties allemaal.
Het is ook niet de bedoeling dat ze meteen de eitjes gaat uitbroeden hoor. Ik was sowieso al van plan ze over te leggen. Maar ik wil gewoon graag een nieuw vrouwtje vinden voor de splitman. Zodat ze volgend jaar opnieuw een eigen nestje kunnen beginnen. Ik heb echt geen idee wat het popje gehad heeft. Gisteren zat ze er nog kerngezond bij. Verder was ze ook niet mager of zo. Ik ga me nog direct zorgen maken over ziektes, daarvoor is het nog wat te vroeg. Ze kan natuurlijk een hersenbloeding/iets met het hart oid gehad hebben. Als er nu nog meer vogels dood gaan dan moet ik er maar eens 1 opsturen voor sectie. Maar ik denk niet dat dit nodig is. Hoop het niet tenminste.

Ik hoop echt dat ik een mooi popje kan vinden voor mijn lieve mannetje. En desnoods zet ik er maar een gewone pop tegenover. Dan krijg ik heel misschien nog wel geelwang popjes eruit.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Mandy

Hoi Yvonne,

Ik heb net je dagboek eens gelezen, je hebt mooie valkjes hoor! ;D
Ik heb ook zo'n geelwang die nu dus helaas bij jou overleden is, zonde hoor, ze was heel mooi.
Maar je hebt ook hele mooie jongen, die 2 geparelde zijn inderdaad een gewone en een cinnamon, dat is op die laatste foto goed te zien.
En je gaat een hele mooie bonte witmasker krijgen zie ik, met veel wit, mooi hoor. :)
Succes verder met de kweek en met het vinden van een nieuwe pop.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

:( Wat raar, was er daarvoor niks te zien aan het popje? Je zal wel erg geschrokken zijn... Ik hoop dat je een pleegkoppel vind voor de eitjes.

Yvonne_R

Hoi,
Nogmaals dank voor jullie lieve reacties.
Ik heb een berichtje gehad van iemand die misschien een overjarige geelwang pop heeft zitten. Ik heb hem net gemaild voor meer informatie en ik hoop echt dat het doorgaat.
De eitjes van de geelangen zijn in ieder geval overgelegd onder mijn albino pop en cinnamon geparelde witmasker man. De eitjes onder het andere koppel waren niet bevrucht en die hebben we dan ook weggehaald.
Morgen hoop ik meer nieuws te hebben over de geelwang pop, ik verheug me er nog maar niet te veel op. En ik zal kijken of ik dan ook weer foto's kan maken.
Tot dan!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Nou Yvonne
ik zal voor je duimen dat je snel weer een mooie geelwang pop hebt.

Groetjes Marlies

Yvonne_R

Hoi,

Die man heeft idd nog een geparelde geelwang pop over voor mij!  ;D  Ze heeft dit jaar zelfs jongen grootgberacht maar deze zijn helaas gestorven door kalkgebrek. En het is dus dezelfde man als waar de jonge man split voor geelwang en primrose vandaan komt. Geluukig ook nog lekker dichtbij ook. Vanavond of morgen hoor ik hopelijk meer o.a. over de prijs enzo. Maar ik ga er vanuit dat die niet extreem hoog zal zijn.
Zo word het zoeken naar een overjarige geelwang pop toch nog snel opgelost. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Het zoken naar een koppel wildkleur valkjes gaat echter niet zo goed, ik heb nog geen reacties gehad. Heb al wel verhalen gehoord dat sommige handelaren 300 (!)  Euro willen betalen voor een koppel zuivere wildkleurvalkjes. Maar volgens mij zijn dat Indianenverhalen.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Valerie

Wat? 300 €??? Dat kan niet! zo veel? Maar is het dan zo moeilijk? Kan je ze niet apart zoeken en dan koppelen?

Yvonne_R

Hoi,

Het probleem is momenteel dat de meeste wildkleur valkjes altijd wel split zijn voor het een of ander. De zuivere wildkleuren zijn heel moeilijk te vinden. Vandaar ook dat ik toch graag een koppel zuivere wildkleurvalkjes wil hebben, maakt niet uit hoe oud ze zijn. Ik zou het gewoon zonde vinde dat de echte wildkleur uitgestorven raakt. Want het blijft natuurlijk wel de valkparkiet waar het allemaal mee begon.
Maar helaas heb ik dus nog geen enkele reactie gehad van iemand die 1 of 2 wildkleuren heeft zitten voor mij.
Enne wat ik al zei die 300 Euro is echt absurd, ik geloof het ook niet. Ik zal dat in ieder geval niet betalen voor een koppel wildkleur valkjes. Eigenlijk voor geen 1 valk.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Valerie

Ik zal voor je meekijken. ;)

Valerie

Had je deze op marktplaats al gezien? Kan je vragen of het zuiver wildkleur is.
Aangeboden: 2 Koppel Valkparkieten Wildkleur
Prijs: € 25,00
Beschrijving: 2 Koppels Wildkleur Valken allen broedrijp
25 euro per koppel

Foto's:   
Datum: 08-06-2005, 07:36
Gezien: 16 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Gea en Frank (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties) 
Telefoonnummer: 06-20138136
Provincie: Zuid-Holland

Yvonne_R

Hoi Valerie,

Ontzettend lief van je dat je me wilt helpen. :-*
De advertentie waar jij het over had is in Zuid-Holland en ik woon spijtig genoeg helemaal boven in Groningen. Ik haal ze dan ook het liefste een beetje uit de buurt.
Maar nogmaals bedankt voor je aanbod.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Valerie

ok. Was ook de enige wildkleur die ik kon vinden.
Zijn er geen kwekers meer die zuiver wildkleur hebben en dat je daar dan een jong zoekt en wacht tot die volwassen is?