2 mei 2024, 16:14:32

Yvonne's valkenparadijs

Gestart door Yvonne_R, 26 mei 2005, 23:01:16

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ik wilde het niet vragen, maar we weten nu wie het is. Erg jammer, maar helaas onvermijdelijk.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Ja Lin, helaas onvermijdelijk. Maar Ernie zat dus al bij pleegouders omdat zijn eigen ouders hem niet goed voerden. En dan denk je al dat er iets mis kan zijn, want ouders verstoten hun jongen niet zomaar. Toen hij bij zijn pleegouders dus aangepikt werd leek er toch echt wel iets aan de hand te zijn. Temeer omdat deze pleegouders een ander pleegkind wel goed hebben grootgebracht en dan dus nog hun 2 eigen jongen ook. En in de natuur is het helaas zo dat de zwakste jongen verstoten worden door de ouders, schijnbaar voelen ze dat heel goed aan dat er iets mis is. En als je dan zo'n valkje bij gaat voeren met de hand dan is het gewoon afwachten of hij het red. En helaas niet in dit geval, maar misschien wel beter voor Ernie.

Alleen ik vind het altijd weer sneu als zoiets gebeurt, maar ja je doet je best en meer kun je niet doen.

Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Hey,

Altijd weer erg. Er overlijden nu wel wat meer valkjes deze weken op het forum. altijd heel erg, als het gebeurd. Ik zou ook een valkje krijgen en heeft het ook niet gered.dus lique en ik waren er best kapot van(ook al had ik geen foto gezien). Altijd erg als je zo'n kleintje ziet 'opgroeien'.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoihoi,

Ik heb een beetje lang op me laten wachten met de foto's maar hier komen ze dan toch nog. Ik heb nog steeds niets van die Duitser gehoord die 2 geelwangen had gereserveerd, hij zou ze vorige week of deze week op komen halen. Maar, er is anders al wel iemand anders die ze wil hebben, samen met de net uitgevlogen cinnamon geparelde geelwang pop. Deze vrouw komt uit Zweden en wil dan graag afspreken in Zwolle op de markt. We krijgen het nog druk daar in Zwolle, de man uit Curacao, die vrouw uit Zweden en Bonnie! Ik sta trouwens nog steeds verbaasd van de buitenlandse belangstelling voor onze vogels. :)

Oke, genoeg gepraat, de foto's!!!





De bovenstaande foto's zijn van papa gepareld split geelwang/cinnamon/bont en mama gepareld split bont met hun 2 jongen. Waarvan dus 1 cinnamon geparelde geelwang pop (50 % kanssplit bont) en 1 bont geparelde man split voor cinnamon of geelwang. Vooral dat mannetje is echt een knapperd om te zien, en hij heeft echt felrode wangen. Errug mooi!


En hierboven dan onze 2 nieuwste huisvalkjes Cleo en Coco, ik heb ze zelf vanaf 4 weken met de hand grootgebracht en ze beginnen nu echt dingen te ontdekken.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Christine

wat een mooie foto's vooral die bonte is heel mooi :o :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

♪ Marlies

Mooie valkjes Yvonne. Jij gaat dus echt internationaal. Goed hoor.

Lin

Jeetje,

Prachtige geelwangen voor al die op je vinger!! Beeldschoon!! en ook die rode wangetjes zijn mooie gekleurd zoals je zegt.

En fijn dat je valkjes zo goed verkopen internationaal. Heb je nog veel valkjes om te verkopen?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

Zoals al gezegd, er mooie valkjes! Zien er goed uit.

Yvonne_R

Hoi allemaal!

Ja, ze zijn mooi he. Met name idd die bonte man is erg mooi, hij komt volgend jaar bij een cinnamon bonte witmasker pop (net zoeen als naar Bonnie gaat, dit is een jong van 1 van deze 2 poppen) en dan is het afwachten of hij split  is voor geelwang of toch voor cinnamon. Hoe dan ook, hij  gaat niet weg, het is echt een schatje. Papa en mama zitten trouwens al weer in het blok, van ons mogen ze het nog 1 keer proberen. Temeer omdat dit ook hun eerste nestje was en de anderen allemaal 2 rondes hebben gedaan. En aangezien de split geelwang man nu wel met succes zijn jongen grootbrengt laat ik hem lekker bij zijn huidige partner, de geparelde pop. Zoals te zien aan de bonte man en de geelwang pop komen hier ook hele mooie jongen uit!

Cleo is de enige cinnamon bont geparelde geelwang die ik gekweekt heb, alhoewel ik vermoed dat Tweety van Henry ook bont is (maar niet zo duidelijk). Van de 9 jongen die ik bij deze split geelwang man heb gekweekt zijn er 8 geelwangen bij!!!!!!!! Daarvan heb ik er nu dus 2 verkocht, 3 zijn gereserveerd en 3 heb ik gehouden. Ik vind het idd leuk dat onze vogels internationaal gaan, alleen is het wel ophalen van mijn talenkennis. Heb reeds in Duits, Frans en Engels moeten mailen. Ook wel weer een uitdaging hoor. Die vrouw uit Zweden is echt superenthousiast over de geelwangen, ik denk dus dat ze zeker een goed thuis krijgen. Die Duitser heb ik tot zondag de kans gegeven om te reageren, zo niet dan gaan ze allemaal naar Zweden toe. maar ikw eet wel, als we weer vogels te koop hebben zet ik ze in ieder geval op vogelarena.com!

Lin, ik heb nu alleen nog 5 mannen over, waarvan 2 overjarige, allemaal witmasker-mutanten. Tzt zal ik een advertentie plaatsen voor ze. Verder heb ik nog 2 poppen over, ook witmaskermutaties. Deze houd ik alleen voorlopig achter op reserve.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Hey,

zijn al je koppels bewust gekoppeld zoals alle split witmaskers bij elkaar of heb je ook wel koppels die echt veel verschillen?

en een cinnamon bont geparelde geelwang pfoe echt gaaf..

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

26 augustus 2005, 19:01:20 #205 Last Edit: 26 augustus 2005, 19:13:15 by Yvonne_R
Hoi Lin,

Ik heb momenteel de volgende koppels;

1) Moeder:cinnamon gepareld geelwang split voor bont
    Vader:cinnamon split voor bont {X1:  geelwang}
2) Moeder:bont witmasker gepareld
    Vader:gepareld geelwang split voor bont {X2: cinnamon}
3) Moeder:lutino
    Vader:bont witmasker cinnamon split voor
    {X1: gepareld}     {X2: lutino}
             of agv crossover
   Moeder:lutino
   Vader:bont witmasker cinnamon split voor
   {X1:  lutino gepareld}
4) Moeder:bont witmasker cinnamon
    Vader:bont gepareld split voor {X1:  cinnamon geelwang}
         of als de man niet split is voor cinnamon geelwang
    Moeder:bont witmasker cinnamon
    Vader:bont gepareld
5) Moeder:gepareld split voor bont
    Vader:gepareld split voor bont {X1:  cinnamon geelwang}
              of agv crossover
    Moeder:gepareld split voor bont
    Vader:gepareld split voor bont {X1:  geelwang}
    {X2: cinnamon}
6) Moeder:bont witmasker cinnamon
    Vader:bont witmasker split voor {X1:  lutino}
    {X2: gepareld}
7) Moeder:bont cinnamon gepareld split voor witmasker
    Vader:bont gepareld split voor witmasker
8 ) Moeder:wildkleur split voor bont
    Vader:wildkleur
9) Moeder:cinnamon gepareld geelwang split voor bont
    Vader:wildkleur split voor {X1:  gepareld}

Tenminste dit zijn dus in het ideale geval al mijn koppels. 5 ervan zet ik in de garage (koppel 9,7,4,2 en 1), omdat ik deze graag bij elkaar wil houden. De overige krijgen 1 grote vlucht, maar daarvan lijkt het erop dat zich al minstens 2 stelletjes gevormd hebben zoals ik het liefste wil. Al met al kan ik dus zeker zeer verschillende resultaten verwachten uit deze koppels, alleen zijn het wel veel jonge vogels dus is het even afwachten hoe ze het volgend jaar gaan doen. Ik heb bewust ook een aantal wildkleur valkjes om daarmee mooie forse valkjes te kunnen kweken.

Enne, die cinnamon bont geparelde geelwang was dus echt een aangename verrassing voor ons. Daar komt bij dat ze (Cleo) ook nog eens heel lief is en gek op knuffelen.

Ik moet wel zeggen dat we nu de luxe hebben van een hele grote tuin en een hele grote voliereen dat voor een huurhuis. Maar als we in de toekomst een huis gaan kopen kan het helaas wel zo zijn dat we daar misschien niet weer zo;n grote voliere kunnen plaatsen en dan zal ik genoodzaakt zijn en aantal valken weg te doen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor dit moment genieten we er lekker van.

Groetjes Yvonne






Yvonne's valkenparadijs!

Lin

volgens mij ben je nog aan het aanvullen..  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hihi, dat klopt Lin, ging even iets niet helemaal goed ;D ;D Nu is het wel compleet hoor.


Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Jeetje mooi hoor! ik moet echt eens een opendag verzinnen om langs alle kwekers van het forum te kunnen gaan. Ik krijg trouwens een cinnamon geelwang en een geparelde bonte witmasker. bijna hetzelfde als je handtekening.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi Lin,

Ik dacht dat je nog een paar jaar wou wachten met de aanschaf van een geelwang? Of heb ik het mis. Ze zijn in ieder geval errug mooi en met een beetje mazzel kweek je er volkgend jaar zelf ook cinnamon geelwang poppen split voor bonte witmasker uit. Wat voor valkjes heb je zelf zitten dan???

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!