20 april 2024, 11:08:17

wat in de voliere???

Gestart door hilda34, 29 mei 2005, 18:11:06

« vorige - volgende »

hilda34

hallo,

ik heb mijn voliere voor de valken bijna af, en nu weet ik niet wat ik het beste kan doen. moet ik koppels aanschaffen? of gewoon losse valken maar dan meer vrouwtjes als mannetjes???? wat kan ik het beste doen??? je ziet op internet wel koppels te koop staan maar ook mooie andere. wie kan mij hier in adviseren???????

groetjes nico

zazoe

Misschien is het handig als je erbij vertelt waarom je de valkjes wilt aanschaffen.

Wil je gaan kweken?
Of wil je ze als huisdieren gaan houden?




hilda34

ik wil er wel mee gaan kweken,maar pas als ik er genoeg vanaf weet. zit dus geen haast bij.dus het is niet erg als ze nog niet oud genoeg zijn groetjes nico

zazoe

Citaat van: hilda34 op 29 mei 2005, 18:23:04
ik wil er wel mee gaan kweken


Dan is het wel zo handig als je in ieder geval een man en een pop hebt. ;D
Er zijn hier zat kwekers op het forum die het geslacht van de jonge valkjes door berekeningen met splits al weten.

Je kunt natuurlijk ook een volwassen koppel aanschaffen, maar als je ze apart gaat aanschaffen en je hebt geen haast dan zou ik ze jong nemen, dan accepteren ze elkaar wat sneller dan de oudere valkjes.

hilda34

is het dan dat ik evenveel mannetjes als vrouwtjes moet hebben of moet ik dan meer vrouwtjes aanschaffen?
en ik heb ze wel van 6 weken zien staan maar vind dat toch wel erg jong om die in een voilere te doen. we willen heel graag bonte en witmaskers hebben. en die heb ik wel in koppels gezien maar ook heel jong, wat is dan het beste?

Lieke

Hoi,

De (meeste) koppeltjes blijven altijd bij elkaar.

Groetjes, Lieke :)