3 mei 2024, 20:07:25

vogel heeft ineens kaal koppie

Gestart door Pepita, 7 mei 2005, 15:52:53

« vorige - volgende »

Pepita

Mijn vogel heeft ineens een hele kale plek achter ze kuif. Iemand enig idee hoe dit kan komen of wat het is? Je ziet echt een ronde kale cirkel van ong 1,5 cm breed en hoog. Hij gedraagt zich wel normaal als anders en is nog steeds druk in de weer en ziet er verder ook gezond uit. En is dit besmettelijk voor mijn andere valkparkiet die bij hem in de kooi zit?? Help

Anita1

 ;D hoi hoi.nee hoor dat is niet erg.
dat is vaak een wat zwakkere mutatie.zal wel een wit/gele zijn he? met rode wangetjes.dat is een lutino.die hebben die plekken meestal wel.omdat de beide ouders dan van hetzelfde zijn.dan krijg je dat.niks om je zorgen over te maken.knuff anita

Pepita

Ohhh gelukkig wat lucht dat op :D Bedankt en ja hij is vrij wit en geel maar heeft ook wel veel grijs. Kijk dit is hem http://www.insecure.nl/~pliep/Huisdieren/slides/Elvis.html

Anita1

 ;D hoi hoi.dat is een bonte hoor.
heel mooi.is die nog jong?
dan kan het zijn dat de ouders hem geplukt hebben op zijn koppie.en dat groeit snel weer aan hoor.meestal na de 1e rui.
dit is zeker geen zwakke mutatie.knuff anita

pepita

hij is 2 jaar inmiddels alweer. Maar ben helemaal bij dat het niets is hihihihi.

tommy

Hoi

Ik denk dat het niet veel te maken heeft met mutatie of met plukken van de ouders.

Ik denk eerder dat je andere valkje nogal driftig te werk gaat met koppie krabbel bij je super mooie valkje.

Wat een mooie bonte valk heb jij. Geweldig.

grt Annemieke

p.s. Het koppie krabbel kan geen kwaad hoor. het ziet er alleen niet uit. hihi

Pepita

Ey dat kan het inderdaad ook nog wel eens wezen. Ze ziten altijd elkaar koppie te pluizen. Daar heb ik nog nooit bij nagedacht. En hihi bedankt voor compliment, maar vind hem zelf ook errug mooi.

tommy

hoi

Het is misschien wel leuk als je je aanmeld.

Het kost niets en levert heel veel mensen die net als jij gek van valkparkieten zijn op.

grt Annemieke

barthezz