29 maart 2024, 16:24:04

Kan dit kwaad-moet ik me zorgen maken?

Gestart door Valerie, 26 mei 2005, 11:08:43

« vorige - volgende »

Kenay

Het ziet er inderdaad uit als bloedluis...

Hoe dit in je huis komt.... Je loopt het simpel weg mee naar binnen onder je schoenen, het waait naar binnen als er een raam of deur open staat... het hoeft niet altijd al op de vogel of kooi te zitten... Deze bloedluis zou zich al hebben vol kunnen zuigen met bloed waardoor ie al zo groot lijkt..

Ik zou even een bus met O2 ofzo halen (ben even de naam kwijt maar het is een letter en een 2) dit is ongeveer 12 euro en werkt perfect...

Groetjes Desire

ps. een behandeling daarmee kan nooit geen kwaad en duur is het ook niet.. Feld kan je de juiste naam geven als je hem even belt.

Valerie

Volgens Han was het een spinnetje. Ik zie het ook niet meer.
Ik zie wel veel motten in huis en soms andere vliegjes. Ook hebben we nu een elektrische insektendoder en ik heb voor alle zekerheid bird spray in huis gehaald. Mocht ik iets op de vogels zien, gelijk behandelen!
Bedankt voor alle reakties! :)



Paul

Hoi Valerie,

Ik zou zelf ook denken dat het een soort spinnetje was.
Een spin heeft trouwens 6 poten en de twee voorste die vaak als poten worden geteld zijn een soort voelsprieten en vaak denken mensen dan als iets 6 poten heeft dat het geen spin is.
In elk geval kan het geen kwaad om altijd wat spray in huis te hebben ik heb ook altijd wat staan en ook die motjes krijg je er goed mee dood als je die bespuit in de vlucht.
Pas wel op dat je nooit op het voer spuit dat is zeker niet goed voor je vogels.

Groetjes, Paul

Purp

Als ik de foto zo zie geloof ik niet dat het bloedluis is, die zie je eigenlijk alleen onder de microscoop duidelijk. Hou gewoon in de gaten of je niet ineens tientallen van die beestjes ziet rondlopen! Als het bij deze blijft kan het geen kwaad. En je kunt idd altijd U2-op of U3 gebruiken.

Valerie

Op het voer/drinken zou ik NOOIT spuiten, staat ook duidelijk op de bus. Ook niet op kop/hals, daar was andere methode voor, met doekej inwrijven ofzo. Maar ik zie nu niets meer.