17 april 2024, 00:11:21

Kan dit kwaad-moet ik me zorgen maken?

Gestart door Valerie, 26 mei 2005, 11:08:43

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!

Ik zit met een klein probleempje. Sinds een aantal dagen merk ik kleine motjes op in de woonkamer. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, denk van buiten. Ik heb alles al nagekeken, het voer van de vogels, de planten, gedroogde bloemen. Niks te vinden. Waar komt dit van en kan het kwaad? Kunnen de vogels er ziek van worden. Ze komen ook in de kooi. Heb daarstraks de kooien schoongemaakt en het onderblad bij Valko en Daffy met heet water schoongemaakt.
Ook merkte ik dit beestje op:

Weet iemand wat dat is? Heeft een of meer van de vogels beestjes??
Maak me een klein beetje zorgen.
Groetjes,

Valerie



Anita1

 ;D hoi valerie,ik denk dat motjes geen kwaad kunnen hoor.buiten vliegt normaal ook van alles.vliegen enzo en motjes.dat is niet erg.
maar dan ander..is wel een raar beestje..zou niet weten wat het is.
misschien andere?
leuk dat ricky zo uit je hand eet zeg.knuff anita  :D

Valerie

Ja, da's echt een raar beetje eh? Ik hoop dat het geen mijt is.
Maareh, weet er soms iemand of dr. Feld email heeft? Dan zou ik die foto kunnen doorsturen en zo vragen wat het is en of het kwaad kan.
Zou het ook mss gewoon een spinnetje kunnen zijn?



Anita1

lijk me geen mijt...
die zijn heel klein..
een spinnetje..sla m dood en observeer m.
hahaaha knuff anita

Valerie

Heb ik lang. Het is al in de prullemand. Heb die foto gemaakt om te vragen of iemand weet wat het is en of het kwaad kan. ;)



Kirsten

Hoi Valerie,

Hoe groot was dit beestje en zat ie in de kooi?
Heb je er snoepstengels in hangen?
Het lijkt mij een gewoon spinnetje

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Valerie

Zat op de kooi, niet in. En ik heb geen snoepstangels. Enkel water en zaad. Op aanraden van Feld krijgen ze enkel zaad en water en heeeeeel af en toe een kleine stukje (1 cm) trosgierst of bakje eivoer voor een uurtje (vanwege de nieraandoening en te veel eiwit). Ze mochten van Feld niks extra hebben.
Wel hangen er WC rolletjes en keukenrolletje in de kooi en ik gebruik tijdelijk krantenpapier i.p.v. houtsnippers.
En het beestje was een speldenkopje groot. ;)



Rianne


Kirsten

hoi Valerie,

Ik zou me zeker geen zorgen maken, met dit warme weer komen er (helaas) weer allerlei kleine spinnetjes enzo in huis.
Het heeft pootjes en is geen teek, gewoon een verdwaald spinnetje, die toevallig op de kooi wandelde.
Dat is in ieder geval mijn idee,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Citaat van: Muppet op 26 mei 2005, 11:48:24
Is het geen bloedluis?


Mijt dus?,. en dat is naar mijn idee veel kleiner.
Maar dan zou je de binnenkant van de vleugels dus even moeten controleren.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Hoi hoi,

Ik heb nog even op internet voor je gezocht, maar bloedluis (rode vogelmijt) is 0,5 mm lang..

Kreeg wel kriebel van dat zoeken :D ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Valerie

Is die dan ook echt rood? Op de foto lijkt het rood, maar ik dacht dat ie zwart was.
Moet ik dan de onderkant van de vleugels bekijken? ojee dat gaan ze fijn vinden. Valko wordt niet graag gepakt en Daffy zal happen want gepakt wordt ze ook niet graag, wil enkel op schouder zitten. Ik probeer het wel.
Bedankt alvast voor het helpen kijken.
Maar hoe krijgt een binnenvalkje bloedmijt?



angel310

hoi

het lijkt mij geen spinnetje, want die hebben 8 poten en ik zie geloof ik maar 6 poten
ik heb net op de insecten site gekeken maar kan er niet echt wijs uit worden

sorrie dat ik je niet verder kan helpen

groetjes angelique

Kirsten

ja aan de binnenkant en dan een beetje die kleine veertjes wegblazen, dan zie je ze lopen zeg maar,.
maar jij zei toch een speldenknopje?, dat is dus veelste groot dan en inderdaad krijgen binnenvalkjes dit normaal gesproken niet.
Ik zou dus ook denk ik niet kijken. En bij ééntje kijken zou ook genoeg zijn. Als ze bij elkaar zitten krijgen ze het nl allebei.
Nogmaals zou ik me geen zorgen maken

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Valerie

Het beestje op de foto is al doodgeslagen, dus zijn de pootjes niet meer zo duidelijk.
Nouja, speldenkopej zoiets. Was heel klein en onduidelijk te zien. En we hebben de balkondeur vaak open. Er zit wel een vliegengordijn, maar dat houdt geen 100% beestjes tegen. Ik wilde ze vandaag ook op het balkon zetten. Gewoon doen?