12 mei 2025, 07:20:44

Geur/stank?

Gestart door Valerie, 31 mei 2005, 10:16:40

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik heb een klein vraagje. Als ik bij de kooi van Valko en Daffy kom, hangt daar een onfrisse geur, die ik (toen ik nog in Duitsland woonde) bij Rocky ook wel eens opmerkte. Ik heb de kooi afgelopen weekend pas schoongemaakt. Wel heb ik op de bodem krant liggen i.p.v. houtsnippers om ontlasting te controleren en tijdelijk minder rotzooi op de grond te hebben. Ook vind ik dat Daffy onfris ruikt (net zoals een hond wel eens een geurtje kan hebben). Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij tips geven. Bij Rocky gebruikte ik destijds corbokorrels op de bodem en toch die geur. Omdat onze kamer nu groter is als die in Duitsland en goed verlucht kan worden, is het uit te houden. Als ik destijds in Duitsland geen raam open had en thuiskwam na werk, moest ik letterlijk kokhalzen van de geur. (Heb toen ook wel gedroogde bloemen gehad, die ik heb moeten weggooien omdat ze stonken en heb ook getwijfeld of dat het probleem was, maar dat is nu niet het geval).
Kan ik hier iets aan doen. Ziek zijn ze volgens mij niet, hun ontlasting is voor de moment goed.
Mss dat ik ze onder de douche moet houden? Ze houdt wel van een badje maar helemaal niet van de plantenspuit.
Groetjes,

Valerie

margreet

hallo Valerie,

Vast een moeilijke vraag omdat niemand antwoord, ken het probleem zelf niet, ruik beslist niets bij beide kooien die ik heb staan, gebruik zelf houtsnippers. Misschien iets te maken met het voer dat ze krijgen en daardoor een bepaalde geur afgeven?, Ben ook benieuwd of je hier nog reacties op krijgt.

groetjes Margreet

zazu

uhmm...neej ik weet het eigenlijk ook niet,
Het enige wanneer mijn kamer stonk door de valken was toen het heel erg warm weer was, en ik had het raam vergeten open te zetten..Toen ging er ook een vervelende lucht. Heb direcht het hele raam open gezet, en een ventilator aangedaan.. (natuurlijk niet mijn valkjes in de tocht)...
khoop dat iemand nog beter kan antwoorden...!!!!

groetjes van
zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

Anita1

hoi valerie,
sorry meiss ik lees het nu pas.
dat ligt dan toch aan de ontlasting hoor!
ik heb het namelijk ook meegemaakt hiero.
toen ik de streptocokkeziekte had bij de valkjes.toen had ik er 2 binnen (boven) en een lucht..
ook al is de ontlasting normaal.
pak eens een stukje krant en ruik aan de verse ontlasting.
als die stinkt,weet je waar het vandaan komt.
normaal mogen valkjes niet stinken hoor,als je een frisse schone kooi hebt.
knuff anita

Valerie

Is geen slecht idee. Het is nu wel dat met die krant veel ontlasting bloodligt. Anders zit die tss houtsnippers.