28 april 2024, 23:35:00

wanneer weG halen?

Gestart door KellJj, 23 mei 2005, 18:29:02

« vorige - volgende »

KellJj


sky

Hoi kelly,

De eitjes komen na +/- 21 dagen uit.
Zorg ook eens dat je valkjes alles terbeschikking hebben:
* eivoer
* sephia
* grint
* kiezel
* EN RUST
Dit alles kun je zo in de dierenwinkel gaan halen, dat laatste kun je zelf voor zorgen.
Veel succes met de valkjes.

Groetjes Sky

KellJj


En wat ik daarmee doen dan?

sky

Hoi Kelly,

Dat geef je aan je valkjes.
Trouwens surf eens door de site hier, want al de vragen zijn meermaals te vinden in het forum.
Of ga via zoekopdracht daar kan je al de informatie vinden die je nodig hebt.
Dat doen de meesten hier trouwens.
U moet begrijpen dat we niet steeds weer alles opnieuw uitleggen, de meest voorkomende vragen en dergelijke staan hier en der beschreven in geuren en kleuren.
Groetjes Sky

PS: Voel je aub niet persoonlijk aangevallen, ik geef je gewoon tips, waardoor je sneller een antwoord kunt vinden op je vragen.

KellJj

Hey,

Ok bedankt.
Ik snap het wel hoor. Sorry daarvoor;  :-[
Nogmaals erg bedankt voor de informatie. ;D
Er ben er erg blij mee.
Ik ga vandaag alle benodig heden voor de valkjes kopen bij de dieren winkel en alles na vragen.

Ik weet wat me te doen staat ;D

gr. Kelly

Lin

Hey,

Ik heb ook in het begin veel vragen gehad. Als je kijkt op de deze link kan je veel informatie vinden. Ik heb in het begin alle onderwerpe doorgelezen die in het topic kweken staan. Je bent wel een aantal dagen bezig maar dan weet je wel veel. Hier is de link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8357.0.html

Groeten, Lin

ps. nog een tip zorg dat je de bodembedekking goed aandrukt als de jongen zijn. sommige kunnen wel eens verstikken als ze eronder komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

KellJj

BEDANKT,

Maar mijn kennis is fokker. en daar gaan we vandaag heen.
Hij geeft ons alle informatie ;D

dag. kellY

Lin

Hey,

Dat is heel handig. Misschien kan je dan ook meteen vragen wat te doen als het misgaat en dat hij het bijvoeren kan uitleggen. zien is altijd makkelijker dan het uitleggen via het forum. veel plezier.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

KellJj

Hallo.

Ik weet nu echt alles.
Ik kijk er heel erg naar uit.
Ik ben alleen 1 vraag vergeten( heb ik al op internet gezocht maar ik kon het niet vinden)

- Als de tv bijvoorbeeld hard staat is dat niet lastig tijdens het broeden? of als ze net geboren zijn?

gr. Kelly


kellJjii

 ??? ???

uhhm , Krijg ik misschien nog antwoord?

mijn vragen waren :

1.  ALs je tv bijvoorbeeld hard staat is dat niet lastig tijdens het broeden? of als ze net geboren zijn?
2. Moet je perse een schouwlamp hebben?

grtz. kelly

Lin

hey,

bij mij maakt het niet zoveel uit hoe hard de muziek staat. maar te hard is natuurlijk nooit goed. maar veel storen dat is niet goed. dus niet te vaak kijken of te veel dingen in de buurt gaan doen.

een schouwlamp is wel verstandig. je kan wachten totdat ze uitkomen dan weet je het ook. Maar als je een lampje gebruikt dan weet je meteen of het bevrucht is. Een schouwlamp is wel beter dan een zaklantaarn. Met een zaklantaarn heb je vaak geen gerichte straal licht en wordt het veel warmer. een schouwlamp geeft een straling af die niet het eitje te warm maakt. Ik had al vermeld dat je op ww.rimo.nl een schouwlamp kan bestellen. als je nog dringerder vragen heb stuur dan even een Im dan zal ik meteen op je post reageren.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

karen

hallo,
Ik heb zelf ook valkparkietjes zitten bij mijn thuis en kheb er ook al veel tam gemaakt.
Na 3 à 4 weken kun je het baby valkparkietje uit het nest halen. Vanaf dan moet je hen voeding geven met de spuit.
Het is dan zon soort pap die je hem moet voederen.
groetjes

Inger m

Hoi,
Laat de jongen gewoon bij de ouders zitten totdat ze zelf uitvliegen en zelfstandig kunnen eten (week 6-7). Het voortijdig weghalen van de jongen is niet nodig en kan leiden tot problemen, zeker als je nog weinig ervaring hebt.

Neem de jongen in het nest (als ze wat groter zijn) regelmatig eventjes in de hand, dan kunnen ze bestwel tam worden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

WAAROM WIL IEDEREEN MAAR VOGELTJES MET DE HAND VOEREN????????????????????????????????????????????????????


Mensen denk toch eens na.

Als je vanaf een dag of tien elf als de oogjes van de vogels open zijn ze elke dag even uit het blok haalt krijg je super lieve vogels.
Ze zijn opgevoed door de ouders.
Ze krijgen alle benodigde afweer stoffen mee.
Ze worden gecorriceerd als ze iets fout doen door de ouders.
Oudervogels weten instinctief wat goed en niet goed is voor hun kroost.
Mensen weten dat niet. We missen het "vogelopvoedgen".

Als de ouders goed voeren e de jongen groeien goed op waarom zou je dan het leven van een jong LEVEND wezen op het spel zetten.

Dat moest ik even kwijt.


Hoi kell,

Ik heb zelf veel aan het boekje kweken met valkparkieten gehad.
Het is van de reeks over dieren. ISBN 90-5821-104-5
Met het isbn nummer kan je het bestellen bij de boekhandel als ze het niet hebben.
Vaak is het ook wel te koop bij de dieren winkel of tuin centrums met een dieren afdeling.

Veel plezier met je valkjes en gewoon vragen stellen op het forum hoor.

grt Annemieke

Lin

Citaat van: tommy op 19 juni 2005, 13:57:37
WAAROM WIL IEDEREEN MAAR VOGELTJES MET DE HAND VOEREN????????????????????????????????????????????????????


vaak komt het helaas door advretenties waar dat in staat. Maar ik ben het met je eens.Als je ze elke keer eruit haalt zijn ze op het einde supertam.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)