28 maart 2024, 17:41:43

ik weet niet wat ik moet doen!!!!

Gestart door hilda34, 20 mei 2005, 21:14:52

« vorige - volgende »

hilda34

hallo,
ik heb een vraagje, ik heb een valkje van 7 en halve week oud.en hij heeft nog drie voedingen per dag, maar hij heeft totaal geen intresse in trostgierst en ik heb een schoteltje mey krachtvoer op de bodum staan,kijkt die ook helemaal niet naar om.zodra ik in de buurt van de kooi komt gaat die een heel irritant geluid maken een soort gekrijs ,en gaat met zijn hooftje op en neer, en hij stopt er niet mee.ik heb er een valk bijzitten van 9 maanden oud en dat gaat goed,daar ligt het niet aan,maar ik weet niet hoe ik hem met ander voer in aanmerking moet laten komen.zodat ik langzaam af kan bouwen met de voedingen.want dat geluid is niet om aan te horen. en of dat nou honger is of aandacht ik weet het niet!!!! wie kan mij hier antwoord op geven aub?

groetjes

Bianca

dat geluid is gewoon bedelen om voer bij mijn "opfok"valkje hield dat nog enige tijd aan nadat ie zelfstandig ging eten.
Das gewoon luiigheid volgens mij.......... :D

zowiezo vind ik 3 voedingen per dag erg veel...........ik zou dan ook geen zin hebben om tussendoor ander eten te zoeken ;)
Mischien is het een idee om 's 1 voeding te laten schieten?

de middelste, dus 's morgens en 's avonds nog een keer en laat 'm de rest eens zelf proberen, je moet 'm natuurlijk wel de kans geven om honger te krijgen............


Als andere mensen andere ideen hebben laat ik mij graag verbeteren........................maar dit is mijn ervaring........

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

krasny

Volgens mij heeft hij/zij honger. Mijn valkje deed dat ook toen hij zo oud was. Ik liet hem dan uit mijn mond een volkoren biscuitje eten, dat kauwde ik dan voor en was flink nat. Dan was alles weer goed.
Probeer het eens.
Veel succes,

Loura
Loura

Karin

Hm, bacteriƫn in de mensenmond kunnen problemen veroorzaken bij valkjes ( en andere vogels ), ik zou dus zeker geen voorgekauwde biscuit geven. Zoals Bianca al zei 1 voeding weglaten en hang wat bruin brood en wat groente ( andijvie, geraspte peen ) in de kooi. Hij zal toch echt zelf moeten gaan eten. Zet eens grasparkietenvoer neer i.p.v. valkparkietenvoer. Dat is makkelijker pellen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

KoosjeTweety

Hoi
Mijn Parel is nu ook bijna 7 weken, en krijgt nog 1 voeding!
Wel meng ik nu eivoer door de voeding heen. Nou ja mengen er een beetje door scheppendan he..

Dit kan ook met trosgierst!

3 papvoedingen vind ik ook wel veel hoor.

Probeer het maar.
Parel weegt lekker 100gram, en eet nu heel goed zelfstandig! Maar ik akn het nog niet laten om minimaal 1 keer per dag pap te geven :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

trolly

Mijn Vlakje Elmo zit nu op 1 voeding per dag (is 9 weken ongeeer). Ik heb alleen het idee dat hij niet genoeg eet van zijn gewone voer, omdat hij het niet goed kan pellen.
Ik ga idd eens grasparkieten voer proberen....

Groetjes Trolly