2 augustus 2025, 04:04:36

een tweede valk ja of nee?

Gestart door Gerrit/Jessica, 22 mei 2005, 22:35:04

« vorige - volgende »

Gerrit/Jessica

Hoi,

Ik zit met een probleem ik heb een hele lieve tamme valk van bijna 4jaar, Gerrit. Ze is totdat ze een maand of zes was samen geweest met een andere valk. Daarna is ze dus bij ons gekomen. Nu hebben we een zoontje van bijna 1 jaar en dat heeft voor onze valk nogal wat consequenties, ze kan nu de kleine gaat lopen, bijvoorbeeld minder vaak los omdat ik bang ben dat ze naar buiten vliegt als mijn zoontje bv de hordeur niet dicht doet.
Nu zit ik er aan te denken om er een andere valk bij te nemen, ook omdat ik aan haar merk dat ze om aandacht vraagt door te schreeuwen. NU is mijn vraag: doe ik er verstandig aan om er een valk bij te nemen, en zo ja een mannetje of een pop? En wat denken jullie van het schreeuwen, zullen ze dan met z'n tweeen beginnen of zal dat minder worden? Ook wil ik nog vragen hoe groot is de kans als ik er een tamme valk bijzet dat ze allebei tam blijven? Of worden ze dan juist alle twee wilder?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden want ik vind haar nu zo zielig!! En ik ben zo vreselijk gek op haar,

Alvast bedankt

Groeten Jessica

Karin

Het zal wel even wennen zijn voor haar, maar toch zal ze er uiteindelijk gelukkiger van worden als je er een tweede valkje bij neemt. Natuurlijk moeten ze wel nog regelmatig los, maar dat kan je dan beperken tot 's avonds als je kindje slaapt. Ook moet de kooi natuurlijk ruim zijn en het is verstandig om het nieuwe valkje eerst in een aparte kooi te houden zodat ze buiten de kooi aan elkaar kunnen wennen. Koop geen valkje in een dierenwinkel, maar ga naar een kweker. Hier naast zie je een lijst met kwekers staan, er staat er vast wel één bij je in de buurt. Het schreeuwen zal in de meeste gevallen minder worden en het maakt niet uit of je een man of pop neemt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves