11 mei 2025, 20:31:14

nestblok materiaal????

Gestart door Snoop en vinnie, 26 mei 2005, 18:57:30

« vorige - volgende »

Snoop en vinnie

hoi,
wat is het beste materiaal dat je kan gebruiken voor je Nestblok???
grtz.
Shirak ;D ;D

Karin

Ik gebruik houtvezel ( zaagsel in de volksmond ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Snoop en vinnie

hoi,
ben je hier tevreden over?
grtz.
Shirak ;D ;D ;D

Karin

Ja, ik heb een keer hennepvezel geprobeerd, maar dat gleed zo weg en ik had toen een jong met spreidpootjes gekregen. Nu gebruik ik dus weer een dikke laag houtvezel. Maakt wel troep, maar dat vind ik niet erg  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi,

Ik gebruik ook houtvezel, en dat bevalt mij ook prima.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

Hoi

Me to, een lekkere dikke bodem ervan.
Bevalt uitstekend en de ouder vogels maken het zelf vochtig door hun buikjes nat te laten worden uit een grote bak water.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Snoop en vinnie

hoi,
OK bedankt allemaal om zo snel te reageren.
Ik denk dat mijn besluit al vaststaat. :D
Ik heb nog wel enkele maanden om erover na te denken.
grtz.
Shirak ;D ;D ;D

Kolkkie

Hoi,

Zelf gebruik ik een flinke laag hennepvezels. Het is mij tot nu toe nog prima bevallen.

Het is denk ik net wat je zelf het fijnste vind. Dat zal je denk ik voor jezelf uit moeten gaan zoeken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Dennie

ik wou graag weten of het nodig is om een laddertje in het nestblok te hangen. want ik zie vaak een laddertje van de ingang naar de bodem toe is dit nodig? ik heb dit niet vandaar.
alvast bedankt,

Dennie

Tommeke

ik heb helemaal geen nestmateriaal kan dat kwaad?

Theetje

Hoi Tommeke,

Nestmateriaal is wel zo handig. Een dikke laag hennepvezel of zaagsel beschermen de eitjes beter dan een kale bodem.

In een ander stukje schrijf je ook al dat een aantal van je eitjes stuk zijn. Met materiaal zal dit minder snel gebeuren omdat de eitjes als het ware in een bedje liggen.
Bovendien denk ik dat de eitjes dan ook warmer blijven als de ouders een keertje van het nest afgaan, maar misschien maakt het daar niets voor uit.

Groetjes

Theetje