Wie heeft ervaring bij bijv. een spray tegen kaal plukken?

Gestart door Olga en Hans, 18 mei 2005, 16:48:30

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hallo,

Onze Coco wordt behoorlijk kaal geplukt door Tjico en het gebeurt ook in mindere mate anders om. Nu heb ik gehoort over een spray die dit tegen kan gaan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of zijn er meer mogelijkheden.
Ze zitten met z'n 4en in een kamervoliere, krijgen regelmatig iets anders om mee te spelen, mogen er iedere dag een paar uur uit en hebben dan ook heel veel speelmogelijkheden.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Annouschka

Hoi,

ik zit hier met hetzelfde probleem, zit met m'n handen in het haar, ons Chewy wordt kaler en kaler met de dag, ik ging eerst zo'n spuitbus kopen maar het stinkt verschrikkelijk :-X  Dus vandaag naar een andere dierenzaak en ja hoor, daar stond een flesje met een druppelaar, Vitobel, heet het, ik zo blij, meegenomen maar het blijkt nu dat de plukkende vogel apart moet zitten voor 3 weken :( en daar doe ik niet aan mee, zou alleen maar een hoop stress zijn voor allemaal, het is iets voor in het drinkwater, dat stond niet op het doosje, wel op de bijsluiter ::)
Heb iig weinig vertrouwen erin, in die spullen.  Het advies dat ik van m'n DA kreeg was om nog een grotere kooi/binnenvoliere te kopen maar aangezien ze al in een megapapegaaienkooi zitten, zou ik niet weten waar ik nog iets groters moet halen.

Volgend jaar gaan we een huisje kopen en dan gaan we een binnenvoliere voor hen maken.

groetjes
Annouschka