28 mei 2025, 21:51:40

Shnappie's ouders doen het weer........

Gestart door Vickyke, 18 mei 2005, 11:34:48

« vorige - volgende »

Vickyke

Hello

Shnappie's ouders laten de jongen weer liggen... :'(
Gisteravond was er eentje dat ze warm hielden en vanmorgen lag hij helemaal koud maar leefde nog.

Vermits ik geen handopfok meer doen bij zo'n kleintjes(slechte ervaring mee gehad) heb ik het jong en de eitjes overgelegd bij een koppel wiens eitjes ook bijna uitkomen.  Er liggen nu redelijk veel eitjes ik denk 10 maar ik geloof dat ze niet allemaal bevrucht zijn.

Ik ben daar juist gaan kijken en het jong wordt goed warm gehouden ;D Ben ik blij!!!
Nu hopen dat mama en papa het aan kunnen met die paar mondjes meer.
Hoeveel jongen kunnen ze eigenlijk voeden?
Ik vermoed dat met hun eitjes bij er mss 6 of 7 valkjes zouden zijn. :-\

Ik hoop dat ik er goed mee gedaan heb... Kzou het zonde vinden moest het mis lopen :-\

groetjes Vicky

trienke

hoi vicky

he bah wat jammer dat snappies ouders weer de jongen laten liggen. Ik hoop voor je dat de andere koppel het aankan.

Ik wens je heel veel succes

Groetjes Trienke

claudjuh

hoi!!

frustrerend he, dat ze wel de eieren goed warmhouden en dan de jongen niet bekijken; ik snap er niks van! Gelukkig heb jij nog een ander paar dat als pleegouder dienst kan doen, ik heb dat niet. Ik hoop dat ik morgenvroeg niet alweer zo'n zielepiet zie liggen, want 2 zijn er al dood op 2 dagen!!

Succes met je kleintjes!
groetjes claudia

Vickyke

hello

Claudia, heel frustrerend is dat idd!!!
Ze houden ze ook warm de eitjes maar dan ineens gaat er wat mis.
Jammer dat je geen pleegouders hebt he maar ik kheb een beetje geluk gehad dat zij hun eitjes ongeveer gelijktijdig hebben gelegd.

Het jong leeft nog en wordt goed verzorgd door de pleegouders.  Kan niet zien of er nog eitjes zijn uitgekomen zo erg beschermen ze dat jong. ;D

Groetjes Vicky

trienke

hou vicky

Dat is een goed teken dat ze het jong erg goed beschermen ;D

Ik duim voor je dat het goed blijft gaan

Veel succes verder

Groetjes Trienke

Vickyke

Hey trienke

Bedankt voor het duimen hihihi  ;D

Ik hoop ook zo dat het goed gaat, ik zou hem graag tam maken dat eerste jong van shnappie's ouders. 
Tzijn zo mooie vogels , allee de kleur dan he  ;D

groetjes vicky