31 mei 2025, 07:53:06

eitjes gelegd, maar niet samen

Gestart door alice, 16 mei 2005, 11:16:40

« vorige - volgende »

alice

16 mei 2005, 11:16:40 Last Edit: 17 mei 2005, 19:03:56 by Stijn dc
hoi
mijn vraag is de volgende: gisteren en vandaag heeft mijn poppetje eitjes gelegd op de bodem van haar kooi 
maar verspreid in de hoeken van haar kooi  . nou is mijn vraag moet ik ze bijelkaar zetten of moet ik het zo laten
groetjes    alice

trienke

Vertel eens wat meer.

Heeft het vrouwtje ook een mannetje? zoja een broedblok?
...............

Groetjes trienke

alice

ik heb ook een mannetje erbij het is de 4x dat ze leg maar heb nooit gezien dat ze bezig waren de andere keren was het noppes dus ik vraag me dan ook af of ze wel bevrucht zijn de eitjes ?
groetjes ALICE

Yvonne_R

Hoi Alice

Het is handiger dat je dit berichtje onder je andere zet, dan blijft het een logisch verhaal. Ik weet alleen niet hoe je dat nu nog moet doen. Maar voor de volgende keer moet je gewoon op plaatst reactie klikken.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

trienke

beschikken je cogels wel over een broedblok, enne meestal doen ze het met elkaar als er niemand in de buurt is :P

Groetjes Trienke

tommy

hoi

Ik heb een koppel dat het alleen in de nacht doet als net de maan op is.
Misschien worden het wel weerwolfvalkjes. :D

Vogels zijn een beetje schuw bij de daad en doen het het liefste zonder pottekijkers.

Geef ze groot gelijk. ;)

Als je vogels tam zijn willen ze het nog wel eens doen voor je neus, maar meestal niet.

grt Annemieke

alice

hoi
maar zou het nie kunnen dat ze nix vanmekaar moeten hebben want ik heb ze al een aantal jaren en is de 4x dat ze eitjes legt maar niet bevrucht .moet ik anders dan een popetje erbij kopen of een mannetje ?

groetjes alice

tommy

hoi

Als je een nestje wilt zou ik inderdaad twee nieuwe valkjes kopen in dezelfde leeftijd als je nu hebt.
Een mannetje en een popje.

Zet die dan wel apart van elkaar in een kooi 6 weken in een aparte ruimte van je andere vogels i.v.m. eventuele ziektes.

Dan zou je ze bij de andere in de kooi kunnen zetten.

Zet dan wel het mannetje bij het popje in een aparte kooi en andersom.

Hopelijk heb je hier iets aan.

grt Annemieke