19 april 2024, 22:05:26

Nieuwe voliere

Gestart door x.dEMOtape.x, 10 mei 2005, 16:52:01

« vorige - volgende »

x.dEMOtape.x

Ik begin binnenkort aan de bouw van mijn nieuwe voliere, hebben jullie geen extra tips over gebruik van lak voor het hout, gebruik van beton, binnenhok maken,..
Vorige keer had ik gewoon de bodem gelaten zoals die was (en ware er dus ratten in gekomen) en waren mijn kaders helemaal groen uitgeslagen (ondanks dat het tropisch hardhout was).

kok_roy

Hallo,

Wat jammer van de vorige voliere. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Want bij de nieuwe voliere kan dit dus allemaal voorkomen worden. Ik ben benieuwd naar de foto's als die er zijn? Succes verder!

Groeten Roy

Martin

Wat betreft het verven van het hout, gebruik in ieder geval verf wat op waterbassis is. Als ze er dan aan gaan knagen krijgen ze geen giftige stoffen. Nog beter is om de voliere te maken van aluminium, maar ja dat is dan ook wat duurder maar behoeft totaal geen onderhoud.
Wat de bodem betreft dan is het raadzaam om een ondergrond van tegels te maken een optie, kijk b.v. eens op marktplaats of zo daar kun je ze vaak ergens gratis ophalen. Op de tegels kun je dan b.v. beukensnippers op gooien.
Succes verder,

Martin