27 april 2024, 19:37:05

naar buiten

Gestart door johanlindajohanlinda, 17 mei 2005, 09:45:24

« vorige - volgende »

johanlindajohanlinda

Een klein vraagje. Onze voliere is klaar en ik wil mijn valkjes vanmiddag van binnen naar de voliere doen. Mijn tante (heeft zelf veel vogels) zegt dat dat met deze temperatuur gewoon kan, maar ik twijfel zelf toch. Kan het volgens jullie, van een huis van ongeveer 13 graden overdag naar buiten in 1 keer?

tommy

hoi

Heb je ook een binnenhok wat vorst en tocht vrij is?

Zo ja dan kan het wel hoor.

Ik zou dan wel de vogels in de nacht naar het nachthok doen nog even. Het zou erg koud worden in de nacht.

Voer in het nachthok. Dan hebben ze een reden om daar lekker uit de wind te zitten.

grt Annemieke

johanlindajohan

Ja, we hebben een groot binnenhok met stokken van boven. Volgens mij is het tochtvrij. Kun je me uitleggen hoe dat werkt bij valkparkieten, met kou? Ik begrijp namelijk dat ze 's winters geen dikker verenpak dan 's zomers hebben. Hoe houden ze zich dan warm en kunnen ze goed tegen temperatuurwisselingen?

Stijn dc

hoi

valkparkieten kunnen heel goed tegen de kou. Bij mij hebben ze keuze, ofwel binnen of buiten in de winter. De meesten zitten gewoon buiten, zelfs bij temperaturen onder -5. De huidige valkparkiet is zo geacclimatiseerd dat hij dat makkelijk kan verdragen.

Johanlindajohanlinda

Nou je had gelijk, het is heel goed gegaan. Volgens mij hebben ze het wel naar hun zin in de voliere. We hebben ze vannacht wel opgesloten in het nachthok.

tommy

hoi

Super!!!

Het is voor vogels heel erg belangrijk dat ze een beetje wind en zon op hun verenpakkie krijgen.

Ik zou ze voorlopig nog wel opsluiten in het nachthok in de nacht.

Grt Annemieke

Stijn dc

hoi

fijn dat alles goed is afgelopen. Ik verplaats het berichtje even naar Andere vragen.