25 april 2024, 18:56:48

eten ze nu wel of niet?

Gestart door marloessie, 16 mei 2005, 18:08:30

« vorige - volgende »

marloessie

ik heb vandaag 2 nieuwe jonge valkjes in mijn kamer gekregen! Ik heb gezien dat ze in de voliere zelf zaten te eten, alleen nu zitten ze op de grond in de kooi en heb ik ze nog niet zien eten! Ik ben wel weggeweest vandaag, dus misschien dat ze toen hebben gegeten?? Ik wil graag weten hoe je nu kunt weten of ze wel of niet eten en wat moet ik doen als ze niet zelfstandig eten???

KoosjeTweety

Hoe oud zijn deze valkjes ?
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

tommy

hoi Marloessie,

Het is leuk om je hier aan te melden.
Het kost niets en levert een heel leuke verslaving op. ;)

Je kan zien of ze eten door even in het voerbakje te kijken of er schilletjes in liggen. Ook kan je even zacht blazen in de voerbak. Dan zie je schilletjes vliegen als ze gegeten hebben.

Ik zou zelf even een streng trosgierst op de bodum leggen.

Als je ze hebt zien eten in de voliere dan is de kans erg klein dat ze bij jou niet eten hoor.

Grt Annemieke

marloessie

oke, erg bedankt!
Komt het wel eens voor dan, dat ze niet eten? Wat zou je dan moeten doen?

KoosjeTweety

Hou JONG? zijn de valkjes ?
Als ze ouder dan zes weken zijn dan pas gaan ze echt zelfstandig eten hoor.
Voor die tijd zullen ze wel van de zaadjes proeven, maar dan krijgen ze nog voeding van de ouders .
Hou het dus wel goed in de gaten .
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

luukluuk

hoi
mijn yoshi was ook 6 weken en die at dus niet en die heb ik 2 keer terug moeten doen ,toen pas ging hij eten
maar ik heb er ook een gehad van 6 weken en die at wel al goed
ze eten in het begin veel gierst en ok wel eivoer
maar als je de valkjes net pas heb dan gaan ze ook vaak niet meteen eten hoor
ze moeten ook erg wennen aan alles wat nieuw is
gr Margot

marloessie

erg bedankt allemaal!
Ik ga het goed in de gaten houden en als ze nou echt niet eten, zou ik ze dus gewoon weer terug in de voliere moeten doen? ik denk dat ze nu wel zo'n 6 weken zijn,  ik vind wel dat ze al erg groot zijn.

tommy

Hoi

Komen ze bij jou uit de voliere?

Ik zou er trosgierst bij leggen.

Het kan wel eens een dag duren voor ze het eten durfen te eten.

Het is allemaal zo nieuw en spannend en weg bij je ouders.

Geef het de tijd.

grt Annemieke

marloessie

Ja ik vind het ook allemaal best wel spannend en een beetje zielig om ze daar zo te zien zitten met z'n tweetjes, ze kijken de hele tijd heel lief naar me, maar volgens mij zijn ze hartstikke bang!
Ik heb net voorzichtig het schaaltje voer eruitgepakt en erin geblazen, er kwamen inderdaad vliesjes af, dus ik neem aan dat ze vanmiddag toen ik weg was hebben gegeten. Ik laat ze nu maar weer met rust, kunnen ze rustig wennen.

marloessie

Bedankt voor jullie hulp!

tommy

hoi

En eten ze al wat beter?

grt Annemieke

marloessie

Het gaat hartstikke goed met ze nu! Ik heb ze vandaag beide zien eten! Gelukkig maar! Ze waren denk ik gewoon een beetje bang en zenuwachtig! Nu gaat het echt goed!
Ze zitten de hele tijd heel lief met z'n tweetjes bij mekaar! Ik hoop maar dat het goed blijft gaan! In ieder geval erg bedankt voor de tips en geruststelling! 

Stijn dc

hoi

fijn dat ze nu wel zijn gaan eten. Meestal hebben ze een tijdje nodig om te wennen. Maar een valkje dat honger krijgt zal zowiezo gaan eten.

Ik zal je berichtje even naar voeding verplaatsen, het is nu toch geen spoed meer :)