26 april 2024, 05:23:48

temperatuur

Gestart door dodo, 25 mei 2005, 17:21:29

« vorige - volgende »

dodo

hallo
wat is de goede kamer temperatuur voor mijn valkje????

weet iemand dat mischieN???

Kolkkie

Hoi,

Waarom wil je dat weten, dan is het denk ik handiger om er op te antwoorden.

In de kamer waar mijn valkjes staan, schommelt te temperatuur momenteel tussen de 17 en 22 graden.
De valkjes die momenteel buiten zitten bij mensen in een voliere zitten er denk ik nog warmer bij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

dodo

hoi mariska

bij mij  in de kamer schijnt bijna de heele dag de zon, het is er soms heel warm. ik schat wel zo'n 30 graden (in de hete zomer)
en dodo is 11 weeken oud. kan ik hem dan beter in een andere kamer zetten of vind ie het wel ok.

groetjes dodo

~Natas~

Hoi Dodo,

Een normale kamertemperatuur is inderdaad wat Mariska zegt tussen de 17 en 25 graden in.
Maar als jij je kamer de gehele dag de zon heb dan zal ik je wel aanraden om je valkje niet voor het raam neer te zetten.
MAar gewoon op een plek waar het verkoeld is.
Wij hebben zelf ook een tuin en huiskamer op het zuiden staan dus ook de gehele dag de zon.
Nu met dit warme weer doe ik voor mijn vogel het gordijn dicht enz zet ik hem in de achterkamer.
MAar zet je vogel AUB niet in de volle zon.

Groetjes,

NAtas

dodo

hoi natas
nee ik heb hem niet in de zon staan. en ook heb ik de gordijnen half dicht.  als het warm is kan ik mijn raam wel open doen, of is dat niet goed omdat het daan gaat tochten.

groetjes dodo

~Natas~

Hoi Dodo,

Ja mag daar best een raam open zetten hoor.
Maar kijk uit vooral uit met tocht.
Want daar kan een valkje niet tegen.
En vooral nu de zomer eraan komt moet je echt oppassen hoor.

Natas