21 juli 2025, 14:28:21

De kwetterflat 2005

Gestart door Bianca, 18 mei 2005, 21:19:21

« vorige - volgende »

Bianca

weer nieuws;

Ik heb net Marieke van kliniek Feld gesproken, ik dacht eerst maar even daarheen te bellen en te kijken of ik via hun met mr Feld zelf contact kon krijgen, z'n 06 is immers voor spoedgevallen.
Marieke nam gelukkig alle tijd voor me en heeft wat vragen voor me beantwoord.
Zo vertelde ze me dat het een veel voorkomend euvel is bij vogels om streptokokken op te lopen.
Er zijn veel varianten maar allemaal goed te bestrijden met dat spulletje dat k heb gekregen.
Het zou kunnen dat het overdraagbaar is van mens op dier en andersom, ik heb daarom dus ook meteen de huisarts gebeld en een afspraak voor morgen ochtend om 8.00uur
De assistente was het volledig met me eens dat ik ook maar eens in m'n keel moest laten kijken, hihihihi.

Ik vroeg me ook af of het niet schadelijk is voor de kwarteltjes, maar dat was ook niet het geval.

Binnen 3 tot 4 dagen moet ik duidelijke voortuitgang zien.
en anders weer contact opnemen met de praktijk.

Ik ben redelijk tot rust op dit moment ik denk dat ik alle vlakken in de verdediging heb.

Voorlopig blijven alle jongen op het honk...en gaat er niets weg!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Christine

het jong dat ziek is kan je toch een beetje medicatie in de bek spuiten voor de zekerheid en laat vooral ook je keel onderzoeken allé bij de dokter eh of misschien bij de dierenarts hihihi

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Bianca

ik heb idd bij de jongen het spulletje direct in de bek gegeven, meteen bij allemaal.
In de juiste oplossing uiteraard!

Bianca

Christine

dat doen we hier ook als één van onze dieren ziek is gewoon een middel in de bek spuiten en das al na een dagje zichtbaar dus ja ik hoop echt dat het bij jou ook niet te erg wordt

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

liza302

hoi bianca
jee. het zit niet echt allemaal voor jou de laaste tijd als ik jet zo lees laten we het hopen dat je zelfs niks heb opgelopen is een naare bactieri zo als ik er over gehoord heb  hopen dat al je vogeltjes snel weer beter zijn dan kan je zelf ook lekker bij komen van de af gelopen tijd
gr van lisa en een dikke kus :-* van swing

Riny

Hoy Bianca
Hoe gaat het met jou en je valkjes?
Rust maar lekker uit als je de kans krijgt.

Groetjes van Riny

Bianca

Ik heb geen streptokokken!
Yeah!
Maar een gewoon griepvirusje.......
Er is inmiddels nog een kleine overleden, ik heb alles gedaan wat ik kon maar het kleine lichaampje was op. vanavond is hij vredig heen gegaan.
Ik denk dat dit de laatste was, de rest ziet er gezond uit en gedraagt zich ook gezond.
Ik hoop dus dat alle ellende voorbij is en dat ik nu alleen nog maar de kuur af hoef te maken, en klaar........

Ik ben helemaal verrot, vandaag weer wezen werken meteen van 9 tot 9...............pffffffffft

Groetjes Bianca

Christine

yeah je hebt het dus niet? jij blij zeker?? spijtig van dat ene jonkie maar nu is het de laatste waarschijnlijk taste dat gewoon de zwaktste valkjes aan hopelijk toch :-*

Kirsten

Zo dan van 9 tot 9,. pff ik zou lekker m´n bedje in gaan en morgen lekker ontbijt op bed van Dennis! Of moet je morgen ook werken?
Denk je wel een beetje aan jezelf ::)

Verdrietig dat je nog een jong verloren heeft, ik hoop dat verder verdriet je bespaard blijft. Ik ben ook benieuwd naar een foto van je bonte :D

Met Tickle gaat het trouwens erg goed :D. Het is zo'n mop :-*

Doei doei weer voor nu
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Ik ben nog even voorzichtig om me te hechten maar dat is wel moeilijk als zo'n kleine je constant kusjes aan het geven is................. :-* :-* :-* :-*
Maar ik kom snel met nieuwe foto's van de kleine bonte, ah oke eentje dan.
Dit wordt het nieuwe popje voor mijn schatje Punky

Morgen weer werken dus ik ga snel mijn mandje in want helemaal gezond ben ik nog niet kuch kuch....

Christine

wat is ze lief ricky geeft ook altijd kusjes aan mij en je hecht je er dan heel snel aan als ze zo lief zijn :-*

Rinske

He meissie,
hoop dat het goed gaat vandaag met werken, gelukkig daarna weer lekker twee dagen vrij. Ik hoop dat je snel weer wat opknapt hoor ;)

Wat een snoepje zeg dat popje voor Punky, hoop dat het wat gaat worden tussen die twee :D zou wel errug leuk zijn :D
Wat leuk trouwens dat ze al de hele tijd kusjes aan het geven is aan je.

kus  :-* en knuffel

Lin

Hey,

ik moest even weer bijlezen. Jeetje streptokokken, wat een erge ziekte is dat! En het is logisch dat je niet kan stoppen met huilen. Ik kan al om eentje van een dag hard huilen. Gelukkig dat jij het niet hebt! Ik weet nik sover streptokokken dus ga meteen even info zoeken erover. Succes en je kan altijd je verhaal hier kwijt! en leuke naam puncky, mooi dat ze die parels blijft behouden. Wat ga je hier straks uit kweken hoop je?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Hoi Bianca,

Wat heb jij een zware tijden gehad de afgelopen periode..pffff, probeer je wel een beetje rust en afstand te nemen (zover dat al kan!).

Ik kwam even in je dagboek kijken toen ik las dat Swing van jou afkomstig is...je berichtje was erg komisch namelijk :D

Van streptokokken heb ik wel gehoord, maar ik weet ook niet precies wat het is dus ga ik het zo even nazoeken.

Ik kan van kleins af aan al helemaal ziek worden van overleden diertjes. Vroeger nam ik elke dooie hommel of vogel mee naar huis om ze in de tuin te begraven en ik huil me helemaal te pletter als 1 van mijn beestjes dood gaat, zelfs bij een paar dagen.

Snachts als ik er dan weer aan denk moet ik vaak weer huilen. En daar is niets mis mee, beter een fijngevoelige softie als een onverschillige harde..niet dan?

Lin

Ik heb een link gevonden misschien wel makkelijk, gaat wel over duiven:

http://pvdegoudenleeuw.tripod.com/ZKstreptococcen.htm

Maar moet je ook nog met een warmte lamp of alleen maar medicijnen?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)