21 juli 2025, 23:14:09

De kwetterflat 2005

Gestart door Bianca, 18 mei 2005, 21:19:21

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi,

Oh jeetje zeg.
Ik hoop dat er niks ernstigst uit de kweek komt, en dat het allemaal positief is,
Zal voor je duimen.
Wat naar van het bonte witmaskertje.
Maar ja je kan op zo'n situatie niks meer doen, hoe lullig het ook is.
Sterkte met dit verlies en hopelijk op een positief uitslag.

Natasja en Joepie

Mandy

Hmm typisch, ik heb hier ook een paar jongen (en gehad) die het ook minder deden en soms een soort draadjes en etensresten in de snavel hadden. Maar er waren er ook die het hadden en die later toch mooie gezonde valkjes werden. Ik vraag me af wat dat kan zijn. De ouders geven alle jongen hetzelfde voer dus dan zouden ze het allemaal moeten hebben, dus dan moet het aan het jong zelf liggen, maar wat zou dat dan moeten zijn, een niet goed werkende slikfunctie of iets met de snavel, ik weet het niet? ::)
Jammer in ieder geval. Ik ben bang dat ik deze week ook zo'n jong ga vinden... :-\
En succes met de valk die bij Feld zit, maar als je daar op zaterdagavond naar toe bent gegaan en hij daar dus nog zit klinkt niet echt goed. Hopelijk valt het mee en knapt hij snel op, we horen het wel en sterkte ermee. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

het jonge vogeltje dat ik had meegenomen naar Feld is ook dood, maar met een andere oorzaak.

Streptokokken, ze weten niet hoe ze eraan komen maar ik lees allemaal enge dingen op internet erover......... :'( :'( :'(

Ze sturen antbiotica op die hier goed tegen helpt.
Zelf heb ik op het moment keelontsteking en drien keer raden welke bacterien dat kunnen veroorzaken.....
Ik zit zwaar in dubio of ik zelf ook even de huisarts bel om het verhaal voor te leggen.

Ondertussen zijn er 4 jongen gestorven aan deze ziekte.
Dat kleine bonte witmaskertje niet hoor, want dat was gewoon een "foutje" van pappa en mamma..........

Ik kan gewoon niet stoppen met janken! :'(

Het is dus een besmettelijke baterie-infectie en ik moet al mijn vogels behandelen!

Die vrouw die ik aan de telefoon had (praktijk Feld) was erg druk en chaotisch en gestressd door de telefoon, waardoor ik erg onzeker werd.
En geen tijd kreeg om vragen te stellen.

Ik heb dus niet echt een duidelijke uitleg gekregen.
Nog een keer terug gebeld maar werd niet veel wijzer, ik denk dat ik mr Feld zelf ook nog even bel vanavond ofzo.. gewoon op z'n 06 nummer.

Ik heb er zo'n ongelofelijk kl*te gevoel over.
De eerste keer dat ik Feld zelf aan de telefoon had was erg prettig, maar heb 'm daarna niet meer gesproken.

Ik heb die mensen geen van beide persoonlijk ontmoet, ze hebben wel hun uiterste best gedaan dat zeker, maar dat neemt niet weg dat ik leeg achterblijf.

Ik laat wel weten hoe het nu verder zal gaan............................................

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hoy Bianca
Wat een ellende ,kan me goed voorstellen dat je blijft huilen.
Als jij je prettiger voelt daarbij zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Ik wens je veel sterkte en ik denk aan je.
Groetjes Riny :-* :-*

Christine

maar is keelontsteking komt die besmetting dan ook door op mensen?? wat erg voor je aan één kant weet je nu wat het was en kan je je andere vogels er hopelijk optijd voor behandelen

heel veel sterkte :-* :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Bianca

Ik weet dus niet zeker of dat kan maar ik weet dat ik een aantal jaar geleden zelf streptokok heb gehad, en dat was een heftige variant van keelontsteking, nu heb ik weer keelontsteking, dus ik hoop dat het geen verband met elkaar heeft.

Bianca

Christine

ik hoop dat je het weer niet hebt echt waar  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

angelina

Hoi Bianca,

Als ze de kans kregen zouden mijn birdies
DIT

EN DIT

Bij je doen om je een beetje te troosten. :-*

Hoop dat het allemaal losloopt.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Riny

Hoy Bianca
Ga toch naar de dokter met je vraag,niets is erger als onzekerheid.
Je hebt het zo al moeilijk genoeg.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hoi Bianca,

Jeetje zeg wat een KL*TE nieuws zeg.
Dit had je zeker niet verwacht.
En als je twijfeld, bel gewoon je HA om het te vragen dan heb je meer zekerheid  ;)
Hopelijk helpt de AB-kuur en slaat de bacterie niet over op je andere valken.
Heel veel sterkte met dit verlies, en hopelijk blijft het hierbij.

Sterkte verder.

Natas

Bianca

bedankt voor alle lieve berichten en bezorgdheid!  :-*

Ik kan jullie wel vertellen dat het een onrustig nachtje was...zowiezo door het hoesten, de keelpijn en de oorpijn maar als je daar wakker door wordt lig je meteen te malen over de vogels.

Gisteren-avond heb ik feld niet meer gebeld maar dat ga ik vandaag wel doen.
Gewoon een lekker RUSTIG gesprek voeren, hihihihi.
De antibiotica wordt opgestuurd, ik hoop dat het vandaag al binnenkomt want ik heb nog een jong wat op het randje balanceert.... :-\

Als ik weer wat weet tik ik het weer hier.

Bianca

Riny

Hoy Bianca
Hopelijk krijg je vandaag de antibiotica,maar dat zal wel.
Ik krijg ook vaker medicijnen gestuurd en ze zijn er altijd daags erna.
Bereid je maar goed voor op het gesprek en ik duim voor je jonkie.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Hoi Biancam

ik zou zeker vragen of het van mens op dier besmettelijk is. Als dit niet zo is, is er iets anders aan de hand. Is het alleen gevaarlijk voor jonge vogels?
Zet je vragen voor Feld op een papiertje, zo weet je zeker dat je niks vergeten bent als je ophangt.

Bianca

half 10 stond de postbode voor de deur.......ik davcht meteen, goh klein doosje..hihihihi

Het was idd van klinkiek Feld.
De medicijnen en een nylon wegwerp spuitje (had ik nog niet genoeg, ;) )

Ik heb het meteen in alle drinkbakken gedaan, in de juiste oplossing.
Moet wel sterk spul zijn want het is 2 ml op 0,5 liter, het heet
Linospectin.
De rekening zat er ook bij :o :o :o :o over de 100 euro
Maar ja alles voor mijn beessies!
*Ze hebben sectie verricht op twee vogels
*waarvan er één natuurlijk ook daar heeft gezeten voor twee dagen voordat ie overleed.
*lab.onderzoek.
*consult
*verzendkosten
*administratiekosten(?) die snap ik niet....

Ik ga idd een vragen lijstje maken en dan ga ik bellen...

Bianca

Roosje

Jeetje ik heb even wat gemist zeg :o Hoop dat alles goedkomt!