18 april 2024, 15:29:42

schel fluiten

Gestart door coco, 14 mei 2005, 16:31:10

« vorige - volgende »

help! wat te doen?

?
3 (100%)
?
2 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 3

coco

Ik heb een valkje van 2 jaar oud en hij is zeer tam en kan mooi fluiten en praten. Het probleem v.d laaste paar weken is dat hij constant fel fluit/krijst. Op het moment dat ik hem in zijn kooi zet en een doek overheen doe is hij redelijk stil, haal ik deze ervanaf begint ie weer. Komt dit door de tijd van het jaar of is er war anders aan de hand?


    m.v.g Mark & Coco

bobbie

Hoi Marc,

Kan je ons wat meer vertellen over Coco.

Hoe vaak en hoelang is hij overdag uit de kooi?
Heeft ie genoeg afwisseling qua speelgoed?
Heeft ie verse takjes waarop hij kan knabbelen?
Heb je al aan de optie gedacht om er een valkje bij te nemen?
Heb je vaste tijden voor aandacht voor je valkje?

Veel vragen he ;)

Als wij wat meer weten over Coco kunnen we je misschien helpen.

We horen het wel.

groetjes, Nel :)

tommy

hoi

In deze tijd van het jaar gieren de hormonen door het lijfje van je vogel.

Het krijsen kan duiden op het roepen van een partnertje die niet komt.

Ik zou er geen aandacht aan geven.
Ook kijken naar je vogel als hij het doet is al aandacht.

Probeer een beetje meer te lezen over het gedrag van vogels.

www.pakara.nl is een leuke site met veel info.

grt Annemieke

coco

Coco is de hele dag los en heeft vele speeltjes en hij krijgt genoeg aandacht van ons. Hij heeft ook de neiging om ons soms aan tevallen, wat hij nog nooit gedaan heeft. IK overweeg met pijn in me hart om meschien een ander baasje voor hem te zoeken, maar we willen absoluut niet dat hij een voilere komt ofzo want hij is een echte gezelschap vogel!

groeten mark

bobbie

Hoi,

Ik denk dat Annemieke gelijk heeft en dat de hormonen door zijn lijf gieren. Heb je al overwogen om hem een vriendje/vriendinnetje te geven, een ander valkje dus.

Dat is ook nog een optie.

groetjes, Nel :)

tommy

hoi

Je hoeft er geen partnertje bij te zetten of weg te doen hoor.
Is natuurlijk wel heel erg gezelligeen partnertje, maar het is van voorbij gaande aard die agressie hoor.
Na een maand of 2 zijn de hormonen weer een beetje gestilt.

Even mijn mening.

Een vogel hoort ten alle tijden met ze tweeen.
Koop een partnertje die ook tam is voor hem.
Wacht daar nu wel even een week of twee mee.
Hij is nu zo ontzettend hitsig dat hij de nieuw komer waarschijnlijk gelijk tot de zijne wil maken.
Dat kan nog wel eens op een enorme teleurstelling uit lopen.

grt Annemieke

k_van_wilgenburg

Hallo
Onze valkjes doen dit ook heel vaak.
Maar ze gaan nu ook weer wat vaker vliegen en we hebben eten op de bodem van hun kooi gestrooid dus hebben ze wat te doen.
Maar de laatste tijd zijn ze wat rustiger en ik denk ook dat dit met hormonen te maken heeft want 1 valkjes van ons rijdt met een veter in zijn pootje tegen zijn stokje aan.
Groetjes karin marco en de valkjes.

barancristwen

Mijn valkje krijst alleen als ie in z'n kooi zit en wij wat eten. dan vind ie zichzelf heel zielig denk ik. Ik negeer het gewoon. Hij krijgt lekkers genoeg.

Polleke

Ik herken je verhaal helemaal spijtig genoeg. Het is vaak echt niet uit te houden dat gekrijs. Vreemd genoeg doet ie het 's avonds niet en 's morgens begint ie opnieuw. Heel vervelend voor mn broer die nachtpost heeft en natuurlijk ook voor mn moeder omdat ze huisvrouw is. Een tijdje geleden is ie weken heel braaf geweest en dachten we dat het gedaan was, maar sinds vorige week is ie weer stout. Iedereen thuis zegt constant dat ze hem weg willen, maar bij mij is ie best lief. Ik kan hem niet aaien ofzo maar hij geeft wel kusjes. We laten hem dagelijks zo'n 5 uur uit ongeveer. Ook als hij  uit is, krijst hij. Niet als je tegen hem babbelt, maar we kunnen hem toch niet constant aandacht geven?

We hebben hem sinds september vorig jaar. Mijn papa heeft hem gevonden in een boomgaard en wilde hem per se houden. Nu wil hij hem per se weg. We weten eigenlijk niet veel van valkparkieten, want dit is de eerste. Ik had ook al vaker op dit forum gelezen dat een tweede valkje een goede oplossing zou kunnen zijn, maar wat als dat niet zo is? Kan je dat 2de valkje dan terug naar de dierenspeciaalzaak brengen? Domme vraag waarschijnlijk, maar kan je het makkelijk zien of je valkje een mannetje is of een vrouwtje of moet je daarvoor naar een dierenarts?