29 maart 2024, 00:40:01

Mee naar buiten.

Gestart door Brigiet, 22 april 2003, 12:45:45

« vorige - volgende »

ziralioness

Bestaat zo'n tuigje ook voor grasparkietjes?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Timmety

Hoi,
K moet zeggen da k dit maar niks vin allemaal, ik weet nie of iemand ooit us een valkenier heeft gezien, maar die beestjes zitten ok aan zo'n touwtje, en die dingen zijn supergestresd, en vliegen steeds weg maar omdat dat niet gaat knallen ze met hun kop op de grond (au).
En bij ons op de schouder valt hij naar beneden en hangt hij daar aan zijn po(o)t(en) dat lijkt me ok nie echt gezond... maar jah.En dit vind k zelf zielig, nou heb je kans dat een valk er aan went maar je hebt ok kans dat hij er niet aan went en dan lijkt het me heel K*T om je valk steeds te zien vallen en zo. Maar jullie meoten het zelf weten maar dis mijn mening.
overigens ben k ok tegen kortwieken (aloewel k dat tot mij groote spijt) wel heb gedaan)
Tim

ziralioness

Tim, een tuigje is anders dan de pootringen-met-touw die ik veel valkeniers heb zien gebruiken. Dit tuigje zit om het hele lijf en als ze van je schouder proberen te vliegen en ''vallen'' vallen ze maar een klein stukje vanwege de vrij korte riem.
Ze doen zich ook geen pijn. :) Gelukkig! Ik zou nooit een methode gebruiken die het dier pijn doet.
Eerst moet een parkiet aan een tuigje gewend raken voor ze aan het tuigje naar buiten mogen. Het tuigje moet goed bevestigd worden, niet te los en niet te strak, en het mag niet kunnen snijden of de vleugels kunnen beschadigen.
Ik ben zelf aan het uitzoeken of deze tuigjes ook voor grasparkieten bestaan, het ziet ernaar uit van wel. Als je in staat bent een parkiet er van jongs af aan aan te wennen (ALS... er zijn altijd parkieten die er nooit aan wennen!!) is het een prachtige methode om je vogel op een veilige, fijne manier mee te nemen voor wat frisse lucht!!!!!! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Helaas... een tuigje voor grasparkietjes blijkt niet in de handel... Ik was er al bang voor. :( Ze zijn ook zo klein. ;)
Okay... dat word dus alleen buiten IN de kooi... of (tijdelijk natuurlijk!) gekortwiekt... als ik dat tenminste ooit zou willen laten doen... SMALL CHANCE!  ;D Mij teveel risico's... NIET WAARD!!!!!!  :P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

anika_en_spirit

hallo allemaal,
ik heb vandaag het tuigje dan eindelijk gekregen  :) :D
maar ik weet niet hoe ik hem om moet doen  :-/ :o
er staat ook zo'n vage beschrijving bij.
ik zal het later nog een keer proberen en als het lukt horen jullie het wel weer.  :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Jaimy_en_Viggo

hallo,

hihi ik moest wel lachen hoor..je valkparkiet uitlaten.. :D de mensen keken al raar op toen ik met mijn pony's over straat liep..ik heb ook een keer gezien dat er iemand zijn cavia "uitliet". hihi erg lief gezicht. Maar om weer even terug te komen op dat tuigje..dan moet hij wel klein zijn..dus dan kun je, denk ik,  niet eentje van een kakatoe of papegaai gebruiken.dan krijgt het valkje vast last van zijn rug onder dat gewicht  ;)

kussies jaimy en viggo

anika_en_spirit

hallo allemaal,

ik weet nu hoe ik het tuigje om moet doen en koerva vond het helemaal niet erg. in tegendeel !! ze vond het geweldig om mee te gaan naar buiten waar ze alleen nog maar in haar kooi was geweest  :D je moet alleen wel het tuigje op de goede maat schiuven, want anders zijn ze er zo weer uit ontsnapt  :o

groetjes anika en  :-* koerva
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Natanella

Hallo Anika, wat leuk dat je zo`n tuigje hebt en dat je vogel het nog leuk vind ook! Vanaf wanneer zou je zo`n tuigje bij je valkje kunnen proberen? Het lijkt mij n.l. ook erg leuk om dat tzt bij mijn valkje te doen. Alleen is die nog erg jong als ik hem krijg en zal hij natuurlijk eerst moeten wennen e.d.
Maar als ik het goed begrijp, was Koerva er dus snel aan gewend?
Groetjes Natanella

Paul

Hoi anika_en_koerva,
Ik vond die beschrijving ook heel slecht helaas :-(
Ik heb de moed toen opgegeven met het om doen.
Maar jou is het dus wel gelukt, ik ben benieuwd hoe het nou echt moet.
Kan je er een foto van maken of anders uitleggen hoe al die vreemde lusjes moeten zitten.
Vast bedankt :-)

Groetjes,  Paul

Kuif

Ik zou het niet hoe tam hij ook is en ook las hij niet zou wegvliegen buiten waait het hard waardoor de vogel schrikt en hij schrikt van andere vogels en ook nog eens kan hij niet goed tegen de wind als hij altijd binnen is geweest dan heb je kans dat hij ook nog een longontsteking krijgt.
En met zo'n pootband lijkt me zielig als hij zo proberen weg te vliegen krijgt hij toch een flinke ruk aan zijn poot
Laat maarliever binnen vind ik dan.


                              Groetjes Roy.

Paul

Hallo Roy,
Zo'n tuigje is geen pootband want dat zou inderdaad gevaarlijk zijn voor zijn pootje.
Het gaat helemaal om zijn lijfje heen dus hij kan zich niet bezeren als ie weg zou proberen te vliegen.
De foto's van het tuigje staan hier ook boven.

Groetjes,  Paul

anika_en_spirit

hoi roy,

het is net al wat paul zegt; het tuigje zit om zijn hele lijfje en ik neem koerva alleen mee naar buiten als het mooi weer ik en weinig wind. stel je voor dat ie een longontstekeing ofzo oploopt!!  :o

enne paul,
ik heb alle lusjes los gemaakt en het stukje (waar de klip voor het lange touw zit om vast te houden) aan het bandje vast gemaakt. daarna heb ik het op het rugje van koerva gelegd en allebei de uiteinden gepakt en die om zijn koppetje gedaan (gekruisd) en meteen via de voorkant onder de vleugels door gehaald. dan de sluiting nog dichtmaken, het touw eraan doen en klaar.

hopelijk is het nu wat duidelijker :-/ ben niet zo'n goeie uitlegger.

groetjes anika en een dikke  :-* van koerva
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Cybergirlie

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd om zo'n birdline te bestellen bij Happy-bird
  (http://www.happybirdeurope.com/bird_lines.htm )
maar helaas zijn ze niet meer op voorraad. :'(
Weet iemand waar ik ze nog meer kan bestellen?

Groetjes Cybergirlie.

Paul

Hoi Anika,
Bedankt voor de tip, ik ga het wel weer een keer zo proberen dan in elk geval vertel jij het duidelijker dan die gebruiksaanwijzing :-)

Je zou het kunnen proberen in grote dierenwinkels Cybergirly maar je moet dan wel opletten dat je het kleinste tuigje koopt, de birdline petit heet die.
Je zou even aan Mandy kunnen vragen die heeft er een die ze niet gebruikt, misschien kan je die overnemen.

Groetjes,  Paul

Paul

20 mei 2003, 07:27:08 #29 Last Edit: 20 mei 2003, 07:28:38 by Paul
Hoi Anika,
Ik heb het vanavond weer geprobeerd maar ik snap er niks van hoor.
Die arme valkjes worden zowat gewurgd lijkt het wel dat zit hier helemaal niet lekker :-(
als je het uit de verpakking haalt zit het al met een soort lusje maar moet dat zo blijven want anders heb ik geen idee hoe je je valkje ermee vastzet :-(
Ik haal het dan wel onder de vleugels achterlangs maar hun pootjes blijven ook steeds in die lus zitten.
Die gebruiksaanwijzing is zwaar knudde hoor.
ze hebben het over kruislijnen maar wat moet ik kruisen?
ze hadden er op zijn minst even een tekening bij kunnen doen.

Groetjes,  Paul