29 maart 2024, 12:47:32

Mee naar buiten.

Gestart door Brigiet, 22 april 2003, 12:45:45

« vorige - volgende »

Brigiet

ik heb een vraagje...ik heb sinds 6 weken een jonge valkparkiet en hij/zij (gerrit) is echt super tam en lief en vliegt zelf al naar me toe als ik 'gerrit' roep!! perfect dus... mijn vraag is alleen of er ook een manier is om `m mee naar buiten te nemen. Ik bedoel hij is niet gekortwiekt en kan dus wegvliegen..maar nou heb ik eens een jongen zien lopen met een papegaai aan een ketting/touw om de poot zodat hij niet weg kon... bestaat ook zoiets voor valken? Gerrit vliegt namelijk niet zo snel van mn schouder maar moet natuurlijk absoluut zeker zijn als ik hem mee naar buiten neem...
ik ben zeer beneiuwd of u mij kna helpen
groetjes brigiet

sabrina

Hi Brigiet,

Ik weet niet of er een soort 'pootband' voor valkparkieten bestaat, maar ik zou als ik jou was maar heel voorzichtig zijn met het mee naar buiten nemen van je valk. Buiten zijn zoveel interessante (en gevaarlijke!) dingen, dat hij ineens kan wegvliegen en niet reageert op jouw stem. Vooral omdat hij niet gekortwiekt is, is de kans erg groot dat 'ie echt wegvliegt als hij de wind door z'n vleugels voelt! Kijk maar verder op deze site, er zijn veel mensen hun tamme valkje kwijt...en dat is echt niet leuk. Dus wees heel voorzichtig met wat je doet!!

Groetjes Sabrina

PS. zet z'n (dichte) kooi eens buiten, kun je meteen zien hoe Gerrit reageert.



Peter

Hallo,

Zoals Sabrina al zei is een poot band erg handig hiervoor. Hiervoor is vaak een speciale poot ring nog. Je hebt wel speciale tuigjes hier voor, wij hebben zelf ook een tuig voor de valkparkiet (Gekocht bij een papegaaien winkel bij Den Haag). Het om doen is eerst wel een karwei maar als je valkje het eenmaal gewend is dan gaat het steeds makkelijker. Iemand anders had al eens een foto geupload op het forumvan een tuigje. Zo ziet een tuigje eruit:

Groetjes,
Peter

Brigiet

hai... kijk ik ben niet gek, ik neem 'm niet LOS mee naar buiten!!!! maar in z`n dichte kooi vind ie t buiten erg leuk. Dus ben ik op zoek naar een manier om hem los mee naar buiten te nemen... zo`n tuigje is dus precies wat ik bedoel!!! thnx...  Ik woon zelf in drachten dus als iemand een winkel weet in 'de buurt' die ze verkoopt ben k helemaal blij!!!
Ik weet nu dat ze betsaan en ik ga anders zelf wel op zoek naar een winkel die ze kan bestellen...

groetjes brigiet

Paul

Hoi Brigiet,
Ik heb wel het internet adres van de importeur voor je daar kan je hem ook rechtstreeks bestellen misschien.
Ik betaalde er in de winkel 10 euro voor maar ze kosten daar 6 euro maar dan komen er natuurlijk nog verzendkosten bij.
Mij is het trouwens nog niet gelukt om die lijn bij een van mijn valkjes om te krijgen dus mensen die hier wel ervaring mee hebben mogen me dat eens voor komen doen want die gebruiksaanwijzing vind ik heel slecht :-(
Maar kijk maar eens op de site over die tuigjes.
Aan een poot moet je bij een valkje niks vastmaken dan kunnen ze er een gebroken pootje aan overhouden met die dunne pootjes.
http://www.happybirdeurope.com/bird_lines.htm

Groetjes,  Paul


sabrina

Hi,

Een paar dagen eerder had iemand ook deze vraag gesteld op het forum;
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1050854492

Ik ben benieuwd of het lukt, want als de vogel het goed vindt dat je dat tuigje om doet, dan is dat wel hartstikke leuk voor hem, om mee naar buiten te kunnen. Als je het gaat kopen, laat dan maar weten wat je ervaring ermee is!

Groetjes Sabrina

lisette

hallo sabrina,

ik heb het tuigje net 5 min. geleden besteld.  ;D
als ik hem heb ga ik hem meteen uitproberen en laat je nog wel ff weten hoe het ging.

groetjes anika en =xxx=jes koerva  :-*

Lique

[shadow=lightblue,left,300] Hoi, wat leuk dat je ook een tuigje hebt besteld.
Het is heel erg makkelijk, alleen gebruik ik hem zelf niet hahaha.
maar tip!!!
voordat je hem mee naar buiten toe neemt, laat eerst het tuigje een tijdje in de huiskamer om. Kijk hoe hij zit, en of hij hem niet makkelijk los kan maken. [/shadow]

Paul

Hoi lisette,
Zou je me kunnen laten weten hoe het bij jou afloopt met dat tuigje?
Het is bij mij nog niet echt gelukt met het goed om krijgen maar ben benieuwd wat andere voor ervaringen ermee hebben.
Weet jij hoe het precies omgedaan moet worden dan Lique want zoals het nu zit lijkt het me voor de valk niet echt fijn maar het is wel uit elkaar gevallen toen we aan het proberen waren en zit nu misschien niet goed meer en de beschrijving is echt slecht vind ik met alleen text en zonder plaatjes.
Als analfabeet is dat dan toch lastig hoor  :D

Groetjes,  paul

lisette

hallo allemaal,

ik zal jullie zeker nog ff laten weten hoe het afloopt.
ik weet in elk geval al wel hoe ik hem om moet doen, omdat een vriendin van mij ook een tuigje voor haar vogel had.

groetjes anika

Paul

Hoi Lisette,
Was dat tuigje dan ook voor een valkparkiet?
Dan ben ik namelijk wel benieuwd waarom het bij mij zo rot zit, misschien zit het toch verkeerd in elkaar want het werkt met hele vreemde lussen.
Ik snap wel de bedoeling, een deel gaat om zijn nekje en dan 2 andere lijntjes onder de vleugel door maar het zit gewoon niet fijn zoals het nu bij mij gaat :-(

Groetjes,  Paul

brigiet

hi,
ook ik heb net het tuigje besteld... en ik ben zeer benieuwd!!! ik zal hem eerst goed laten wennen binnen, en als dat allemaal goed lukt mee naar buiten...
het lijkt me echt super Gerrit overal mee naartoe te nemen!
ik ben dus zeer benieuwd!!!
bedankt voor de tip en het internetadres
groetjes brigiet

PS ik zal ff laten weten hoe het verder gaat enzo

margot

die van ons gaat gewoon los mee naar buiten zelfs op de schouder van mijn zoon die dan een paar rondjes met haar fietst en ook zit ze elke dag los in de tuin ,ja dat is nu weer een voordeel van een valk die gekortwiekt is  :)
maar ik weet het hoe veel er van jullie over denken  :o
een valk hoort te vliegen ,maar waarom dan al dat gedoe met een tuigje laat hem dan lekker binnen vliegen en in zijn kooi buiten  :)
het lijkt mij voor zo,n valkje ook niet alles hoor om steeds zo tuigje om te moeten ,of wennen ze hier ook aan ,net als de hond aan de riem ,
nu hebben wij zelf niet gekozen hoor voor dat kortwieken ,we hebben hem nl zo gekocht
groetjes Margot
en ook ik lees graag hoe het verder gaat met de tuigjes ,
 groetjes Margot en kiki

lisette

hallo paul,
het tuigje van die vriendin van mij is wel voor valkparkieten en zit ook gewoon goed. niet te los en niet te strak.
ik weet niet of het tuigje precies hetzelfde is als die ik heb besteld, maar hij lijkt er wel op.
ik krijg het tuigje a.s. donderdag of vrijdag en ga het dan ook meteen uitproberen  ;D ;D natuurlijk wel eerst binnen en dan buiten  ;)

en margot.... ik denk wel dat een valkje aan zijn tuigje went net zoals een hond aan zijn riem.

groetjes anika en  :-* van koerva

Natanella

Hoi allemaal, ik kan sinds vandaag eindelijk weer op internet, er moesten wat probleempjes opgelost worden, maar gelukkig is dat gelukt ;D Ik had nu natuurlijk wel gelijk weer veel te lezen :). Ben zelf ook erg benieuwd hoe dat gaat met die tuigjes! Ik had het thuis ook al geopperd, maar ik wist niet dat zulke tuigjes voor valkparkieten ook echt bestaan! Als dat werkt is het natuurlijk wel reuze tof. Ik moet zelf nog ongeveer 3 weken wachten voordat mijn eerste valkje komt. Ik ben zo reuze benieuwd hoe het zal zijn, zeker na al die verhalen die ik er over lees. We hebben nu inmiddels definitief besloten dat hij/zij in ieder geval mee gaat op vakantie. Misschien toch voor die tijd maar een tuigje bestellen?  Groetjes Natanella