Twee witte donsjes, hoe /wanneer kan in de mutatie herkennen?

Gestart door Kirsten, 16 mei 2005, 19:28:08

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi hoi,

Ik weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort, maar dan hoor ik vanzelf.

In mijn nestje zitten twee witte donsje. Dit zou een witmasker mannetje kunnen worden of een witmasker cinnamon geparelde pop.
Ik vroeg mij nu af waar ik op kan letten om er achter te komen welke mutatie het wordt. De ene is nl nu 9 dagen en die krijgt een donkere plek waar het kuifje begint, ook heeft ie donker op zijn/haar vleugel. Is mijn vermoeden dan correct als ik zeg dat dit een witmasker mannetje wordt? of kan dit ook weer wegtrekken en alsnog gewoon wit worden. Ik bedacht me dat dit ook gewoon het begin van de groei van een pen of het kuifje zou kunnen zijn...?
Aangezien ik hier nog niet helemaal in thuis ben is hulp welkom, bedankt alvast :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Henry

                                            he kirsten



ik heb het even gevraagt aan inger.maar die zei dat de pennetjes komen en dan zsm open springen dus je kan het met ongeveer met 3 weken zien wat het ongeveer wordt.



henry

Marianne

Hoi Kirsten,

Als je wilt weten of het een witmasker man of pop is zal je toch nog even geduld moeten hebben.
Alle witmaskers worden als uiterlijk pop geboren, dus zonder witte kop. Na ongeveer 6 maanden dan komt de witte veertjes op het koppie pas door. (dit is natuurlijk als je ook kans hebt op witmasker popjes)
Het enige verschil wat je nu zou kunnen zien is als de veertjes van de ene bruinig zijn, dat is dan een cinnamon.
Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Henry

                                        beste marianne



ze bedoelt de witmaskers hebben nu een witte donsjes.maar wanneer komen er dus de grijz kleur of de cinamon kleur tevoorschijn van de valkjes.en niet de witte kop.want ze kan uit haar nestje namelijk gelijk zien of het witmasker popjes of mannejes worden namelijk aan de kleur slagen van de veren die er komen.


henry

Kirsten

Citaat van: mr.florida op 16 mei 2005, 20:29:14
                                            he kirsten



ik heb het even gevraagt aan inger.maar die zei dat de pennetjes komen en dan zsm open springen dus je kan het met ongeveer met 3 weken zien wat het ongeveer wordt.



henry


Bedankt Henry voor het vragen en dan wacht ik het af, Ik plaats elke keer foto's dus dan kan je het zelf ook een klein beetje in de gaten houden. Ik duim voor je dat er een popje voor je bij zit.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Hoe bedoel je marco,. het oogje zelf zou een rode gloed hebben bedoel je?

groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Dat klopt, bij een cinnamon is de pupil wat roder.
Het is moeilijk uit te leggen zo, je moet het eigenlijk zelf zien en helaas heb ik er geen duidelijke foto van.
Maar bij een gewoon jonkie kan je ook de iris en pupil zien maar dat is bij allebei zo donker dat het net 1 zwart geheel lijkt, bij een cinnamon kan je het beter van elkaar onderscheiden omdat de pupil wat roder is. Als ze eenmaal wat ouder zijn zie je dat niet meer hoor. 8)

En als de 1 cinnamon is en de ander niet dan kan je dat ook al wel aan de pennetjes zien die doorkomen, bij cinnamon is dat wat lichter. Maar straks met 2-3 weken gaan de eerste hulsjes los laten en kan je het echt zien.
En de kleuren die je door ziet komen zijn gewoon de kleuren hoor, die trekken straks niet weg, dus een grijze kuif blijft een grijze kuif en wordt straks niet wit.

Het je geen foto's van de jongen?
En uit wat voor ouders komen deze jongen omdat je de mutaties al weet?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Mandy,

Bedankt voor je uitleg en reactie,

Ik heb vanmorgen nog foto's gemaakt, ik weet niet of ze duidelijk zijn, maar ik zal ze in ieder geval hier plaatsen

Uit de mutatie zal inderdaad blijken wat de mannen en wat de poppen zijn.
Ik zal de berekening hieronder nog even zetten

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Gepareld Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}
25.0 % Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld

Hieronder de foto's, ik zou altijd nog de originele foto naar je toe kunnen sturen, die zijn uiteraard nog een stuk groter

Dit jong is vandaag 11 dagen


en nog ééntje van de achterkant,. haha hij was een rondje aan het lopen vanmorgen vandaar,. :D



dit jong is van 8 mei, dus vandaag is dag 10



groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Whahahahahaha, wat een grappige kleine kale kippies zeg ;D
echt geweldig!
Ik kan je verder niet helpen met bepalen van kleur maar moest dit gewoon ff kwijt
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Kirsten,

Wat een droppies.
Gefeliciteerd hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Lief hoor. :-*
Ik kan het van de foto's niet uit de ogen opmaken maar ik gok dat het jong van 11 dagen een cinnamon wordt. Die pennetjes zijn lichter van kleur dan dat je bij een gewone geparelde witmasker zou zien, even afwachten maar. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

hoi hoi,

Nieuwe foto's van het jong van 7 mei, weegt nu 64 gram...
Nou wie het weet mag het zeggen ;) :D





Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Ik gok op een gewone witmasker aan de vrij donkere kuif te zien.
Of zit ik er dan naast? weet niet hoor. :-\
Ik wil ook wel weten wanneer kan je parels gaan zien:bij hoe oud, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar.
Ik wacht ook op een valk, maar ik wil geen parels zien ( dan is het een pop).
Nu is hij/zij 10 dagen oud.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Ik heb nog even gekeken en dit is de meest duidelijke foto die ik heb kunnen vinden van een jong met een rode ooglens;



Ik heb die laatste foto's ook in het groot gezien via Henry, maar ik zie niet dat rode in de ogen en aan de veren is het nog moeilijk te zien, dus ik durf het niet te zeggen. ::)

Maar de pareltjes zijn al wel goed te zien en verder ziet het jong er prima uit. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Mandy,

Ik snap wat je bedoeld en ik ga er goed op letten, anders is het toch afwachten helaas.

Bedankt voor je duidelijke uitleg :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------