3 mei 2025, 05:35:58

Bijvoeren afbouwen

Gestart door trolly, 12 mei 2005, 11:03:17

« vorige - volgende »

trolly

Hallo,

We hebben onze valk Elmo nu ongeveer 4 weken in huis, hij is ongeveer 9 weken oud. In het begin voerde ik heb 3x daags bij nu sinds een week 2x per dag. Dit gaat goed. Wanneer kan ik overstappen naar 1x per dag en wanneer kan ik ermee stoppen???

Groetjes Trolly

KoosjeTweety

Hoi
Als je ziet dat hij goed van zijn zaadjes eet en water drinkt. Dan kan je langzaam naar een voeding gaan denk ik.

ALs ik het fout zeg dan vullen de andere me wel aan?
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Annouschka

Hoi,

9 weken??  Das wel heel erg lang hoor, normaalgezien moeten ze dan al zelfstandig eten, ik hoop dat je hem al trosgierst en eivoer geeft??  En natuurlijk al zaadjes..  Want het is niet goed om een valkje zolang aan de pap te houden.  Ga nu niet gelijk stoppen maar bouw langzaam maar zeker af, ga vanaf morgen zeker naar 2 voedingen en een dag of 5 erna, als ie goed zelfstanding eet, naar 1 en hou dit nog een paar dagen aan.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar, ik heb er hier zelf al
3 van de pap moeten helpen.

groetjes
Annouschka

trolly

13 mei 2005, 12:09:02 #3 Last Edit: 13 mei 2005, 12:11:59 by trolly
Hoi Annouschka,

Bedankt voor j berichtje,

We hebben Elmo nu ongeveer 4 weken en van het begin af aan heeft ie eivoer, trosgierst en gewoon eten in zijn kooi. Hij eet overal wel wat van.

Ik heb Elmo nu sinds 1.5 week op 2 voedingen per dag,  1 rond 10 's ochtends en 1 rond 10 's avonds. Als ik met een paar dagen over wil stappen naar 1 voeding welke moet ik dan laten? Die 's ochtends of 's avonds? 

Groetjes Trolly

KoosjeTweety

Hoi

Ik heb bij mijn aga als eerste de ochtend voeding weggelaten. En savonds dus nog gewoon een keer pap gegeven. Dit ging goed. Hij gaat dan lekker gevuld slapen ....
Misschien advizeren andere het anders ..... wacht de reacties maar even af
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

trolly

Sinds gisteren krijgt Elmo nog 1 bijvoeding per dag. alleen 's avonds. Hij is alleen zo gewend om 's ochtends eten te krijgen als ik beneden kom, hij maakt nu een lawaai  :-\ hahahaha

Moeten we ook maar even doorheen denk ik.
Hij is volgens mij mooi op gewicht, ongeveer 100 gram.

Groetjes Trolly

KoosjeTweety

Klinkt me heel bekent :)
Mijn Parel is nu 6 weken en staat sinds gister op 1 voeding en inderdaad ze vraagt gewoon om eten :)

Ik geef haar dan even een knuffel en laat haar wat zaadjes uit mijn hand eten, en dan is ze weer rustig, vanavond om een uurtje of 9 is ze weer aan de beurt ;)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Annouschka

Hoi,

:D :D dat ken ik, dat kunnen ze goed hoor zeuren ;)

Wat ik deed als ze zeurden: hen bij hun eetbakje zetten en zeggen dat ze daar moesten van eten, iedere keer weer en dat hielp.

Het is idd het beste om zo lang mogelijk de ochtendvoeding uit te stellen.

groetjes
Annouschka