30 april 2024, 09:01:18

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Wat leuk, je eerste kans op een geelwangetje.
Het is net of ik een rode gloed in het oogje zie. ::)

Kijk Giorgio eens trots zitten kijken, het is net of er een glimlach op z'n snaveltje ligt. ::) :P ;D

♪ Marlies

Zo, een tijdje niet in m'n boekje geweest maar er was hier dan ook eigenlijk niks veranderd tot gisteren dan. :D

Martin en ik waren een tijdje geleden in een zaak waar allerlei vogelzaden en benodigdheden worden verkocht. Deze man koopt ook vogels op van kwekers en kweekt zelf ook met grijze roodstaarten, edelpapegaaien e.d.
Nou hadden we daar een mooie witkuif kaketoe zien zitten die je aan kon halen en redelijk tam was.

Gisteren zei Martin dat hij er nog eens naar wilde gaan kijken omdat hij daar toch wel zin in hadik ook natuurlijk.  ::) :P
Wij daar naar toe en er zaten er nu 3, maar ze durfden niet te garanderen dat ze dus ook zo tam zouden kunnen worden dat ze bij je kwamen zitten en zo. Daarbij kwam dat er 2 al 5 jaar oud waren en 1 was 2 jaar. Op zich nog jong voor zulke vogels, maar voor binnen durfde ik het toch niet aan.

Toen vroeg z'n vrouw of ik dan een grijze roodstaart niet zag zitten, want die had ze nog een aantal van een week of 13.
Deze had ze zelf grootgebracht en zijn nu al zelfstandig. Ze kregen alleen nog een beetje pap op een dag om aanhankelijker te blijven.
Ze heeft er toen 1 voor me gehaald, en in m'n handen gegeven.
Ja, als je dan zo'n beest in je handen hebt, dan ben je natuurlijk verkocht. ::)

Dus nu hebben we weer een vogel in huis. :D
Een naam heb ik nog niet, want ik weet het geslacht nog niet. De veertjes zitten in een zakje om opgestuurd te worden.

Mag ik aan jullie voorstellen onze nieuwe huisgenoot. :D








Met de valkjes gaat alles prima.
Tot nu toe hebben ze weinig geleden van de kou.



Groetjes Marlies ;)





Caroline

Ach Marlies .... wat een scheetje.  :-*

Gefeliciteerd!!!!

Mijn ouders hebben er ook eentje, deze komt ooooit bij ons wonen.

Ze zijn zo leuk!. :D

Heel veel plezier met hem/haar.

Groetjes

PS. de kleinkinders maken het goed.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Oooooooooooooooooooh wat een schatje !!!!
Hoe heet hij/zij?
Ooow jee ik ben super jalloers op jullie !!!
Ik wil ook !!!!

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 31 januari 2010, 13:22:00
Ach Marlies .... wat een scheetje.  :-*

Gefeliciteerd!!!!

Mijn ouders hebben er ook eentje, deze komt ooooit bij ons wonen.

Ze zijn zo leuk!. :D

Heel veel plezier met hem/haar.

Groetjes

PS. de kleinkinders maken het goed.  :D


Dankjewel, ik hoop dat we heeeeeeeeeeeel veel plezier van hem/haar zullen hebben.


Citaat van: ♣ Pita ♣ op 31 januari 2010, 13:50:51
Oooooooooooooooooooh wat een schatje !!!!
Hoe heet hij/zij?
Ooow jee ik ben super jalloers op jullie !!!
Ik wil ook !!!!


Er waren er nog meer. :P

Naam heb ik nog niet.

Kimm

Hoi marlies,

wat een mooie vogel  :D  gefeliciteerd zeg!! Prachtig hoor.
ik ben benieuwd wat het geslacht is en wat voor naam er dan bij gaat komen.
heel veel plezier met hem/haar!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

31 januari 2010, 14:39:19 #5061 Last Edit: 31 januari 2010, 14:45:28 by bobbie
Oooooooooooohhhhhhh Marlies, wat een schatje. :D :D :D

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. Ze zijn zooooo leuk en heel anders dan valkparkieten ;). Ik heb 3 papegaaien (1 jardine en 2 meyers) en het is zooooooo ontzettend gezellig. De jardine Dinky gaat veel mee op de fiets (in een bench voorop de fiets op een voordrager) of wandelend (in een speciale vogelrugzak die ik aan de voorkant draag ;)).

Als het mooi weer wordt in het voorjaar en ze gaat weer voor het eerst mee naar buiten, roept ze tegen iedereen die we tegenkomen: hoi hoi.

En het is echt geen kletser hoor, onze Dinky. Maar ze vindt het dan weer zo lekker buiten, dat ze een uitzondering maakt ::) ;D
De meyers Juultje en Bumba (roepnaam Boemie  :P) hebben er vaak niet zo'n zin in, Boemie zeker niet, Juultje af en toe.

Heel veel plezier met deze grijze schoonheid die heeeeel lief uit de oogjes kijkt. 8)

Ik gok trouwens een pop ;)

groetjes, Nel :)

Caroline

Als ik als mutatie in de berekening plaats:

Giorgio = gepareld split voor bont {X2: cinnamon geelwang}

Zit ik dan goed?? Met name de splits??

Ik ga er namelijk maar niet vanuit dat hij geelwang is (geweest). Dan zouden zijn wangen nu nog geel moeten zijn, toch??

Ik heb nu:

1 bont cinnamon opaline jong wangen nog onbekend
1 cinnamon opaline jong wangen nog onbekend
1 opaline jong, kuifje is veel donkerder dan nr. 2 ik denk dus wildkleurig.

====

Nina Ricci zit nu bijna compleet in de veren en haar slagpennen hebben een tintje, ze zijn niet zo wit als bij mijn lutino's maar zijn zeker niet zo donker als die van Jim, die van Jim zijn echt beige en zijn staart trouwens ook. Nina's staart is gewoon knalgeel. Zijn de veertjes op de rug en vleugels van  Jim ook echt beige, deze veertjes bij Nina zijn geel gepareld en zit niks geen "cinnamon" of beige in.

====

Nog een ander nieuwtje .... Jim krijgt een vriendinnetje .... Ashley, een Clear pied witmasker (dus getekend) met 2 cinnamon opaline veertjes en verder helemaal wit.
We worden helemaal knettergek van hem, hij hangt soms 2 uur non-stop in de versierfluitjes tegen vrijgezelle poppetjes die hem niet zien zitten. Hij is zo geil als boter en bevredigd zich dagelijks.  :o Zijn pootjes zijn weliswaar niet goed maar dit hoeft hem niet te belemmeren in het krijgen van mooie gezonde jongen, zo vertelde een vogelarts me. Wel als het erfelijk is maar dat is bij Jim niet het geval.  ;) Hij weegt netjes boven de 90 gram.

Twijfel ik toch, kunnen ze altijd nog als pleegkoppel jongen groot brengen.  ;)

Misschien wordt hij dan gelukkiger, samen met een dinnetje.  :)

====

Je bent weer helemaal op de hoogte van je kinders.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst!!!!
Wat een schatje :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Wat een scheetje Marlies :-*
Ik stond gisteren ook nog een jong grijsje te aaien. Snap helemaal dat je er voor gevallen bent ;D

carco

Wat een leuk nieuwtje  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

wauwie wat een mooierdje!!!

Echt super mooi zeg...

Kunnen popjes ook minder fluiten/praten dan mannen bij grijze roodstaarten of maakt dat hier niks uit?

Ik ben benieuwd naar welke mooie naam deze schoonheid krijgt....

Groetjes!!

♪ Marlies

Citaat van: Kimm op 31 januari 2010, 14:36:58
Hoi marlies,

wat een mooie vogel  :D  gefeliciteerd zeg!! Prachtig hoor.
ik ben benieuwd wat het geslacht is en wat voor naam er dan bij gaat komen.
heel veel plezier met hem/haar!

liefs kim


Dankjewel Kim, ik ben ook benieuwd of het een mannetje of een popje is.
Ik hoop een mannetje. ::)

Citaat van: bobbie op 31 januari 2010, 14:39:19
Oooooooooooohhhhhhh Marlies, wat een schatje. :D :D :D

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. Ze zijn zooooo leuk en heel anders dan valkparkieten ;). Ik heb 3 papegaaien (1 jardine en 2 meyers) en het is zooooooo ontzettend gezellig. De jardine Dinky gaat veel mee op de fiets (in een bench voorop de fiets op een voordrager) of wandelend (in een speciale vogelrugzak die ik aan de voorkant draag ;)).

Als het mooi weer wordt in het voorjaar en ze gaat weer voor het eerst mee naar buiten, roept ze tegen iedereen die we tegenkomen: hoi hoi.

En het is echt geen kletser hoor, onze Dinky. Maar ze vindt het dan weer zo lekker buiten, dat ze een uitzondering maakt ::) ;D
De meyers Juultje en Bumba (roepnaam Boemie  :P) hebben er vaak niet zo'n zin in, Boemie zeker niet, Juultje af en toe.

Heel veel plezier met deze grijze schoonheid die heeeeel lief uit de oogjes kijkt. 8)

Ik gok trouwens een pop ;)

groetjes, Nel :)


Dankjewel Nel.  :D Hier lopen in de zomer 2 vrouwen met een kinderwagen met daarop een paar grijzen en rosé's. Leuk om te zien, maar dat was ik niet van plan. :P

Waarom denk jij dat het een popje is ? De kweekster dacht nl. dat het een mannetje is omdat het een van de donkerste was die ze had. Een man heeft doorgaans een donkerder verenpakje dan een popje. Bij die 2 van m'n zwager is dat heel goed te zien.


Citaat van: Caroline op 31 januari 2010, 15:19:19
Als ik als mutatie in de berekening plaats:

Giorgio = gepareld split voor bont {X2: cinnamon geelwang}

Zit ik dan goed?? Met name de splits??

Ik ga er namelijk maar niet vanuit dat hij geelwang is (geweest). Dan zouden zijn wangen nu nog geel moeten zijn, toch??

Ik heb nu:

1 bont cinnamon opaline jong wangen nog onbekend
1 cinnamon opaline jong wangen nog onbekend
1 opaline jong, kuifje is veel donkerder dan nr. 2 ik denk dus wildkleurig.

====

Nina Ricci zit nu bijna compleet in de veren en haar slagpennen hebben een tintje, ze zijn niet zo wit als bij mijn lutino's maar zijn zeker niet zo donker als die van Jim, die van Jim zijn echt beige en zijn staart trouwens ook. Nina's staart is gewoon knalgeel. Zijn de veertjes op de rug en vleugels van  Jim ook echt beige, deze veertjes bij Nina zijn geel gepareld en zit niks geen "cinnamon" of beige in.

====

Nog een ander nieuwtje .... Jim krijgt een vriendinnetje .... Ashley, een Clear pied witmasker (dus getekend) met 2 cinnamon opaline veertjes en verder helemaal wit.
We worden helemaal knettergek van hem, hij hangt soms 2 uur non-stop in de versierfluitjes tegen vrijgezelle poppetjes die hem niet zien zitten. Hij is zo geil als boter en bevredigd zich dagelijks.  :o Zijn pootjes zijn weliswaar niet goed maar dit hoeft hem niet te belemmeren in het krijgen van mooie gezonde jongen, zo vertelde een vogelarts me. Wel als het erfelijk is maar dat is bij Jim niet het geval.  ;) Hij weegt netjes boven de 90 gram.

Twijfel ik toch, kunnen ze altijd nog als pleegkoppel jongen groot brengen.  ;)

Misschien wordt hij dan gelukkiger, samen met een dinnetje.  :)

====

Je bent weer helemaal op de hoogte van je kinders.  ;)


Giorgio komt uit een opaline ( geelwang ? ) mannetje x cinnamon bont opaline geelwang pop.

Hij is dus zowieso split geelwang.
Wel een leuk nestje zo te zien. Zit je nu dagelijks wangen te turen ? ::) :P

Leuk dat Jim nu ook een popje krijgt.
Hopelijk geeft hij z'n handicap niet door en anders net wat je zegt.......... als pleegkoppel. Als ze maar gelukkig zijn. :D

Dat Nina zoveel geler blijft, is waarschijnlijk toch omdat ze opaline is en misschien zelfs wel bont ipv split bont. Nu haar vader buiten zit lijkt het wel of hij een hele gele kop heeft. Heel anders dan de rest van z'n verenkleed.
Vanmiddag nog eens even goed kijken tijdens het voeren.


Citaat van: Anke op 31 januari 2010, 15:40:10
Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst!!!!
Wat een schatje :-* :-*
Groetjes Anke


Dankjewel Anke, hij/zij is zeker een scheetje. Zoekt nu al contact als je voorbij de kooi loopt. ;D

Citaat van: Saar op 31 januari 2010, 18:37:49
Wat een scheetje Marlies :-*
Ik stond gisteren ook nog een jong grijsje te aaien. Snap helemaal dat je er voor gevallen bent ;D


Ja, als je ze eenmaal in je handen hebt, dan ga je voor de bijl.
Pas maar op. :P


Citaat van: carco op 31 januari 2010, 20:52:50
Wat een leuk nieuwtje  :D

Groetjes: Caroline.


Jij hebt ook regelmatig leuke nieuwtjes. Binnenkort weer ?  ::) :P


Citaat van: *Manon* op 31 januari 2010, 21:21:25
wauwie wat een mooierdje!!!

Echt super mooi zeg...

Kunnen popjes ook minder fluiten/praten dan mannen bij grijze roodstaarten of maakt dat hier niks uit?

Ik ben benieuwd naar welke mooie naam deze schoonheid krijgt....

Groetjes!!


Of popjes minder fluiten dan mannetjes weet ik niet, dat zou ik moeten vragen.

Ik ben ook heel benieuwd wat de naam gaat worden. Heb totaal nog geen idee. :-\



Het gaat goed met ons grijsje. ;D
Als hij de papspuit ziet, dan zijn we de dikste maatjes. Daarna iets minder, maar ik mag al over z'n kopje en z'n buik aaien. Ook stap0t hij al met 1 pootje op, maar snapt niet dat dan de 2e ook erbij moet. Maar dat komt wel goed. :D

Gisteravond zijn we nog om een grotere kooi gereden, want hij zit nu in de kooi van Mika, maar die is veel te klein 45x 45.
Straks krijgt hij een kooi van 80 x 45 ongeveer, en kan hij ook op een speelplaatsje bovenop.
Zodra hij in elkaar staat maak ik foto's.


Groetjesssssssssss ;)

bobbie

Ha Marlies,

Hahha, juist op de kleur was ik afgegaan. Op mijn beeldscherm komt ie zeer licht over, vandaar. Ik wist ook dat poppen een lichter verenkleed hebben. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de foto te flets op mijn scherm overkomt. ;) ::) :)

Een kinderwagen met vogels gaat mij ook net iets te ver, maar zoals ik rondstap/fiets valt het niet eens op voor mensen dat ik een vogel bij me heb. Vaak zijn het de kinderen die het opvalt, volwassenen niet. ;)

Logisch dat ie nog even de kat een beetje uit de boom kijkt. Het is een hele verandering voor hem/haar om ineens in een andere woonomgeving te verkeren zonder zijn grijze maatjes. Komt allemaal goed, weet ik zeker. Ook dit komt door hun intelligentie, maar daar hoef ik je niets over te vertellen. 8)

Veel plezier vandaag, Nel :)

☺ Pita ☺

Hahahaha ik zie hem zo voor me zitten in dat kleine kooitje hahaha
Ti's zonde :D
Fijn dat tie straks lekker ruimte krijgt hoor :D
Die is op een goed plekje terecht gekomen :D