3 mei 2024, 16:06:23

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi hoi Marlies,

Allereerst wil ik je nog even sterkte toewensen met het verlies van jullie Mika.  :'(  ook sterkte voor die grote knul van je  ;)

Je hebt idd vele mooie valkjes zitten hoor maar ik val toch steeds op die mooie lutino bleekmaskertjes  :D wat zijn ze toch schitterend mooi.
Zuko hier is ook in de rui.  hij/zij begint echt een mooiere staart te krijgen nu. Het is al een knapperd maar hij wordt steeds mooier. Hij blijft wel wat bang maar hij komt nog steeds een zonnepitje bij me halen hoor. Verder waardeert ie volgens mij wel mijn kookkunsten. Tussen de valkjes onderling klikt het ook prima. Het is een lief kippetje,heel zachtaardig.  Hij fluit verder niet dus ben toch wel een beetje nieuwsgierig naar zijn/haar geslacht. Kan dus nog alle kanten op  :D  Geeft ook niks hoor..nu moet ik gewoon extra goed zijn veertjes in de gaten houden.

Enne wat is er eigenlijk in Zwolle te doen  :D ?

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Dierenfreackske

Hoi Marlies.  ik wou je eens bedanken om Ed en Matthias de weg te helpen naar Thierry op de beurs in Zwolle, heel erg bedankt, want zonder jou en Marie stonden ze hier vast zonder de valkjes!   Mooie valkjes meegebracht ook?      Grtjs. Ann



Marian

Hoi Marlies,

Wow, het is een waar vogelparadijs bij jou 8) :D
Ik heb erg genoten van al jouw foto's!!
Maarre, BB-tje ???, Bewust Blond? :-[ :P ;D ;D

Groetjes, Marian

♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 18 september 2009, 07:52:12
Wij rijden 07.00 uur weg ..
Ik ga proberen het iets vroeger te maken :D
We zien wel :P


En, heb je ze over kunnen halen om vroeg mee te gaan ? ::)

Citaat van: Peggy op 18 september 2009, 10:07:26
Hoi hoi Marlies,

Allereerst wil ik je nog even sterkte toewensen met het verlies van jullie Mika.  :'(  ook sterkte voor die grote knul van je  ;)

Je hebt idd vele mooie valkjes zitten hoor maar ik val toch steeds op die mooie lutino bleekmaskertjes  :D wat zijn ze toch schitterend mooi.
Zuko hier is ook in de rui.  hij/zij begint echt een mooiere staart te krijgen nu. Het is al een knapperd maar hij wordt steeds mooier. Hij blijft wel wat bang maar hij komt nog steeds een zonnepitje bij me halen hoor. Verder waardeert ie volgens mij wel mijn kookkunsten. Tussen de valkjes onderling klikt het ook prima. Het is een lief kippetje,heel zachtaardig.  Hij fluit verder niet dus ben toch wel een beetje nieuwsgierig naar zijn/haar geslacht. Kan dus nog alle kanten op  :D  Geeft ook niks hoor..nu moet ik gewoon extra goed zijn veertjes in de gaten houden.

Enne wat is er eigenlijk in Zwolle te doen  :D ?

Gr Peggy



Hoi Peggy,

Dankjewel, het is nog steeds een beetje stil in huis maar dat went ook wel weer. :-\

Fijn dat het met Zuko zo goed gaat.
Ik dacht toch echt dat ik hem hier hoorde fluiten. ???
Kun je nog niks aan z'n nieuwe staartveren zien ?

In Zwolle is er 2 x per jaar ( februari en september) een internationale vogelbeurs.

Citaat van: Dierenfreackske op 21 september 2009, 07:43:20
Hoi Marlies.  ik wou je eens bedanken om Ed en Matthias de weg te helpen naar Thierry op de beurs in Zwolle, heel erg bedankt, want zonder jou en Marie stonden ze hier vast zonder de valkjes!   Mooie valkjes meegebracht ook?      Grtjs. Ann



Geen dank, graag gedaan. :D
Het is best wel moeilijk om iemand te vinden die je nog nooit gezien hebt.
Marie had ik trouwens vrij snel gevonden dankzij de moderne techniek. ::)

Wij hebben geen vogels mee gebracht. Ik heb er nog te veel en dan ga ik er niet nog eens een paar bij kopen. :P

Citaat van: Marian op 22 september 2009, 23:18:28
Hoi Marlies,

Wow, het is een waar vogelparadijs bij jou 8) :D
Ik heb erg genoten van al jouw foto's!!
Maarre, BB-tje ???, Bewust Blond? :-[ :P ;D ;D

Groetjes, Marian


We hebben inderdaad een aantal verschillende soorten. ( 9)
Leuk om te horen dat ik de foto's niet voor niks heb gemaakt. ::) :P

Enne BB-tjes zijn Bonte Boertjes, oftewel Senegal papegaaitjes. :D



Groetjesssssssssss ;)

☺ Pita ☺

Neeeeeu we waren iets later maar vond het niet erg hoor.
Heb jij nog iets gekocht in Zwolle Marlies?
Of je mannetje?

Dierenfreackske

Hoi Marlies, alles kids daar? Hoe gaat het nog met jou en de valkjes?? Grtjs. Ann



♪ Marlies

5 oktober 2009, 22:06:45 #4941 Last Edit: 5 oktober 2009, 22:11:07 by ♪ Marlies
  Zo, weer maar even een update. ::)

Afgelopen 2 weken best druk geweest, Martin lag met griep op bed en een collega had nog een week vakantie dus extra werken. :-\

Gelukkig vliegen de meeste vogels van Martin nu ook in een volière dus was ik redelijk snel klaar met voeren en drinken geven.

Nu zit ik zelf met een verkoudheid en voel me af en toe ook nogal wat gammel.
Niet gammel genoeg om thuis te blijven, dus we sukkelen maar door tot het echt niet meer gaat, of tot ik beter ben.
Ik hoop op het laatste. ::) :P

Met de valkjes gaat alles prima.  :D

Afgelopen weekend zijn er 7 valkjes verhuisd naar een nieuw plekje.

Twee, 1 albino pop en 1 cinnamon opaline ( bijna ) getekende man zijn in de buurt gebleven, zo'n 15 km verderop.
Degene die ze heeft meegnomen heeft al foto's gestuurd en zo te zien zitten ze lekker op hun gemakje in de volière tussen de grasjes en bij een ander koppel valkjes. :D

Vijf andere ( 3 albino's, 1 witmasker dom. pastel en Atilla  ) zijn door Monica en haar man opgehaald. Zij zijn wat verder weg gaan wonen, maar Monica houdt me wel op de hoogte. :D
Ik vond het heel leuk om Monica en haar man te leren kennen, en ik weet zeker dat de valkjes daar prima terecht zijn gekomen. :D

Het is wel stil in m'n kweekruimte nu er 5 valkjes uit zijn.
Anders kwam Atilla altijd heel snel aan gewaggeld als hij me hoorde en moest hij eerst even kroelen, daarna kwamen de anderen ook nieuwsgierig dichterbij.
Nu durven ze niet goed meer en blijven veilig op afstand. :-\


Ik heb bij te koop nog een aantal valkjes aangeboden, omdat het echt te vol zit hier. :-\
Als er niemand op reageerd, zullen er toch een aantal naar de handel gaan. Dit doe ik liever niet, maar om problemen tegen te gaan door overbevolking moet ik wel. :-\
Ik wil volgend jaar ook met wat minder koppels gaan kweken.


Groetjesssss ;)

♪ Marlies

Ik vergeet nog wat te vertellen.

18 september, 1 dag voor Zwolle, belt onze oudste zoon om kwart over 8 's  avonds naar huis om te vertellen dat hij door 6 man is bij gewerkt. :-\

Martin natuurlijk gelijk in de auto en met Jelle naar het politiebureau.
Daar werd gezegd dat ze zaterdag maar terug moesten komen om aangifte te doen.  Martin pikte dit natuurlijk niet en heeft wat stennis geschopt op het bureau. Waar ze vandaan kwamen wist hij niet, maar op een gegeven moment stonden er 6 agenten bij hem. ::)
Na wat over en weer te hebben geouwehoerd kwam er dan toch iemand die vond dat dit niet kon.
Deze agent heeft toen de gegevens opgenomen en Jelle door gestuurd naar de huisartsenpost. Daar is gekeken naar wat hij mankeerde en er is een doktersverklaring afgegeven.

Jelle heeft die zaterdag van 13.00 uur tot 16.15 op het bureau gezeten om aangifte te doen. :o

Gelukkig vielen zijn verwondingen wel mee, kapotte lip en een aantal kneuzingen op z'n hoofd.
De materiële schade is erger. Aan z'n fiets was voor bijna  € 200,- schade, daarbij nog een paar kapotte schoenen en een broek helemaal uitgescheurd aan z'n kruis.

Het ligt nu in handen van de politie, dus wachten we maar af. Het kon zeker 6 tot 8 weken gaan duren eer we wat zouden horen.
Gelukkig wist Jelle precies te vertellen wie het geweest waren.

Een aantal jaren geleden hebben 3 van deze jongens op school ook al eens zijn fiets vernield en is een van hen hem aangevlogen in de gang.
Toen heeft de conrector er voor gezorgd dat de schade betaald werd. We denken dat dit een gevolg hiervan was. >:(

Bij slachtofferhulp zeiden ze dat er best wel eens een zaak van kon komen. De jongens zijn ouder dan 17 en openbare geweldpleging wordt zwaar opgenomen.
Bovendien waren ze met z'n zessen. :-\

Dierenfreackske

Hoi Marlies ...jeetje, wat erg wat Jelle heeft moeten doorstaan daar van die 6 jongens, is toch echt niet meer normaal wat ze allemaal durven hoor!
Hopelijk komt er een zaak van en woreden ze goed gestraft, ik vind ook dat zoiets niet kan he!  :-\ :-\ :( 

Fijn dat je  voor de jonge valkjes toch een huisje hebt gevonden, , ik hoop dat je voor de overige valkjes ook snel een huisje vind hoor! Grtjs. Ann



danielle

Hoi Marlies,
Wat een verhaal over Jelle zeg  :o . Met z'n zessen nog wel. Ik hoop dat ze hun straf krijgen die verdienen. Gaat het een beetje met Jelle, is hij al wat over de schrik heen gekomen. Gelukkig dat de verwondingen mee vallen, maar de schrik/angst kan toch behoorlijk hevig zijn na zoiets.

Fijn dat het met je valkjes allemaal goed gaat en dat je voor de jonge valkjes allemaal een huisje hebt gevonden. Hopelijk vind je voor de anderen ook een plekje. Lijkt me toch een hele klus als je voor zoveel valkjes een plekje moet zoeken. Maar ja ik zou ook nooit een kweker kunnen worden  ;) .

Groetjes Danielle

Anke

Hoi Marlies,
He bah wat naar dat Jelle zo in elkaar geslagen is >:( >:(
Ik kan me heel goed voorstellen dat Martin het niet pikte om weer naar huis gestuurd te worden.

Hoe is het nu met Jelle, alweer wat over de schrik heen?

Fijn dat het goed gaat met je valkjes, hopelijk vind je voor de anderen ook nog een fijn huisje.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

monica

Hey Marlies :D

Wat een vervelend voorval met Jelle zeg :o
En dat met zes man, de lafaards!
Heel goed dat ie aangifte heeft gedaan, hopelijk komen die gasten niet weg met een taakstrafje :-\

Was erg leuk bij jullie, heb mijn ogen uitgekeken naar al die mooie vogels o.a. :D

De albino's en het dp-tje zitten bij de andere jonge vogels, gaat heel goed onder elkaar.
Behalve voor de forse albino en Atilla, moet ik voor de rest nog namen verzinnen (waar ik dus niet zo goed in ben).
Bij de albino was ik er snel uit toen die van de weegschaal kwam, want het eerste waar ik aan dacht toen ik het gewicht aflas, was ....wat een big mama :o ;D
Die houden we er dus in :P

Met Atilla gaat het goed, wat een eigenwijze kroelkip.
Wilde maar niet naar binnen, maar daar staat dus wel het voer.
Dus Atillaatje binnen gezet, en nog eens en nog eens en nog eens, maar die ging direct weer naar buiten.
Heb hem dus vandaag even apart gezet, zodat ie i.i.g. goed in het voer staat...het is wel echt een schatje hoor :-*

Zodra ik tijd heb zal ik eens wat foto's maken en plaatsen :D
Bedankt voor de gastvrijheid, en de mooie valkjes, het was de lange reis dubbel en dwars waard!

Groetjes Monica.

P.s. Het hele kleine valkje van me leeft dus nog, maakte een positieve ommezwaai :-X
We bekijken het voorlopig maar van dag tot dag, want nu doet ie het te goed, maar wat is ie klein (!).

Caroline

Jeetje meis, je schrikt je toch kapot!!!!

Wat een laffaards, met z'n zessen tegen Jelle.

Gelukkig vielen zijn verwondingen mee.

Sterkte met het vervolg.

Voor jou natuurlijk beterschap.  :-*

Groetjes vanuit Veghel.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

PS.  :P vergeet ik nog helemaal, succes met de verkoop.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Sjonge jonge je zou ze stelletje :censuur :censuur :censuur lullo's grrrrrrrr
Wat een sukkels hoop dat ze een vette straf krijgen.......