4 mei 2024, 23:41:16

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Marlies,
Lekker dan zo'n kweker die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Fijn dat het met je valkjes goed gaat :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

monica

Hoi Marlies,

Idd. schandalig van die kweker/handelaar...zal wel zwaar halen worden voor je zwager, want zoals je zelf ook al aangaf, in een winkel heb je wettelijk gezien garantie.
Zou ik alsnog nachecken voor de zekerheid of ie ingeschreven staat bij de kamer van koophandel, mischien zou je er dan nog iets mee kunnen.

Maar zelfs bedrijven komen er mee weg hoor, kijk bv. maar eens naar mijnheer Dennis uit Ilp :(

Fijn dat het verder zijn gangetje gaat met de valkjes :D
Ook hier word er vollop geruid :P
Ik betrapte gisteren een van mijn kleutervalken, erop dat ie met zijn 4 maandjes jonge leeftijd volop zat te wipwappen op zijn eveneens 4 maand jonge zusje :-X
Die zetten we dus maar even bij de volwassenen :-\

Sucses met het vinden van een barrabandpopje, hopelijk gaat het lukken ;)

Groetjes Monica.

carco

Die vent van ''jou'' zit achter de kale lutino pop van Esther aan  >:(  :P
Hij kan trouwens wel erg mooi fluiten. Het klinkt als een andere vogel, maar we konden niet thuisbrengen wat  ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




•=Bonnie=•

Hey heb jij al bleekmasker DF gekweekt? ik geloof dat ik er twee heb, nog even wachten tot ze uitgevlogen zijn en naast de ouders zitten maar het de wangen zien er anders uit.

♪ Marlies

Citaat van: carco op 10 juli 2009, 18:33:13
Die vent van ''jou'' zit achter de kale lutino pop van Esther aan  >:(  :P
Hij kan trouwens wel erg mooi fluiten. Het klinkt als een andere vogel, maar we konden niet thuisbrengen wat  ???

Groetjes: Caroline.


Als dat dan maar goed gaat. :-X ::) :P

Hier heb ik hem ook regelmatig horen fluiten, maar kan niet zeggen dat het op een andere vogel leek. Misschien een merel, want daar zitten er hier nogal wat van.
Wel een teken dat hij het naar z'n zin heeft. :D


Citaat van: •=Bonnie=• op 10 juli 2009, 20:36:46
Hey heb jij al bleekmasker DF gekweekt? ik geloof dat ik er twee heb, nog even wachten tot ze uitgevlogen zijn en naast de ouders zitten maar het de wangen zien er anders uit.



Ik heb geen idee.
Dit jaar heb ik 1 wildkleur bleekmasker gekweekt die df zou kunnen zijn, maar ik denk dat het een popje is. De wangvlek is ook vrij flets.

Er zou nu eventueel nog een lutino ( opaline ? ) bleekmasker  df kunnen liggen van koppel 8, maar die begint net pennetjes te krijgen.

De lutino bleekmasker uit koppel 6 van vorig jaar zou ook kunnen, maar ik zie geen verschil met de andere lutino bleekmasker ( zeker ef ) die er bij vliegt.

•=Bonnie=•

Nou zodra ik ze naast de ouders kan laten zien zal ik er foto's van maken, voorlopig hou ik ze toch beiden zelf. De een is een lutino bleekmasker, kan een man of een pop zijn, en de andere is een opaline popje.

Van de lutino zijn de wangen veel meer oranje dan van welke bleekmasker die ik hier heb of gekweekt heb dan ook. Ook die van de opaline zijn veel donkerder. Ben benieuwd wat jij er van denkt straks.

♪ Marlies

Jongen koppel 6











































Tweede ronde, deze zijn nog te reserveren.
1 albino pop en 2 witmaskers ( dom. pastel ) geslachten onbekend.




















De jongen van koppel 7
Ook deze zijn alle 3 nog te reserveren.


















Lutino bleekmaskers van koppel 8
Ook nog alle 2 te reserveren.





























Koppel 9
Jongen eerste ronde.







Nestje tweede ronde.
2 lutino ( opaline ? ) bleekmaskers en 3 albino's, deze zijn allemaal nog te reserveren.







Koppel 11

Ook dit bontje is nog te reserveren.
Geslacht onbekend, maar als het een mannetje is dan is hij split voor cinnamon en opaline.








Broedrijpe valken die weg mogen.

Cinnamon opaline geelwang man.




Cinnamon opaline witmasker pop van 2008




Lutino bleekmasker pop van 2008, kan dom. pastel en df bleekmasker zijn.




Cinnamon opaline geelwang pop van 2008.
Zusje van bovenstaande man.




Cinnamon opaline pop.

















Nog enkele foto's van de swiften nadat ze in bad zijn geweest.
















De oude en jonge swiften samen. Ook hiervan zijn de jongen te reserveren.




















Caroline

Mooie foto's weer hoor, Marlies, van je jongen.

Jeetje  :o wat worden de jongen van de tweede ronde van koppel 6 weer geplukt, kan bijna niet kaler joh.  :-\ >:(

Gelukkig  groeit het weer ooit helemaal aan.  ;)

FIjne zondag, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

HOi Marlies..

wat een lieffies..maar oooo wat worden ze geplukt..vind het altijd zo'n zielig gezicht.

je hebt mooietjes te koop staan hoor.

gr Gerdy

Anke

Hoi Marlies,
Wat een mooie foto's weer van je mooie jongen.
Ach die arme kleintjes van koppel 6.... echte kale kippetjes.
Fijn dat het verder zo goed gaat :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Marlies,
Mooie foto's  :D heb je geplaatst. En die kale kippies worden vast ook heel erg mooi  ;) .

Groetjes Danielle

monica

Mooie foto's weer ;D
Wat zien de dp-tjes er goed uit, kan je er al iets in ontdekken aan dp?
Veel mooie jonge vogels heb je, en die kale kippies, wat zielig, maar die gaan er ook weer mooi uitzien.
Zijn wel enorme plukkers die ouders he?
Alles goed met Atilla :D?

Groetjes Monica.

♪ Marlies


Jongen van koppel 9 van de eerste ronde. :D









De jongen van de tweede ronde. Ze staan er niet allemaal bij, want ze wilden niet meewerken. :-\









De jongen van koppel 6 van de eerste ronde. :D
















De kale kippetjes van de tweede ronde. :-\
Als ze net zo mooi worden als hun broertjes en zusjes van de eerste ronde, hoor je mij niet klagen. 8)

















De geplukte jongen van koppel 7. :-\












En dan Atilla. ::)

Hij is maandag verhuisd naar de kweekruimte en zit nu bij andere jonge valkjes.
Als hij nog maar iemand binnen zag komen, dan begon hij te bedelen en hield niet meer op. Ook al had hij net een volle spuit pap op, hij bleef krijsen. >:(
Omdat hij daardoor al regelmatig in de bijkeuken stond heb ik maar besloten om hem bij de andere jonge valkjes te zetten om zo zelfstandig te worden.

Maandag middag toen ik thuis kwam heb ik een volle papspuit gegeven en toen is hij naar buiten gegaan.
Dinsdag middag na m´n werk weer gewogen en toen was hij 4 gram afgevallen. Ik heb toen nog maar een keer pap gegeven.
Woensdag weer na m´n werk gewogen en weer 2 gram afgevallen...........weer een spuit pap gegeven.
Gistermiddag na m´n werk weer gewogen en weer 3 gram afgevallen........weer bijgepapt.

Vanmiddag na m´n werk was hij weer 3 gram aangekomen, dus heeft dat monstertje zelf zitten eten.  :P Niks gegeven.
Morgen middag weer maar eens kijken.
Hij is ondertussen ruim 8 weken oud, dus het wordt de hoogste tijd dat hij zelf gaat eten. ::)




.

Peggy

Hoi Marlies,

De geplukte kippetjes van koppel nr 7 zijn toch wel erg mooi hoor  :D

Even een vraagje over de lutino bleekmaskertjes v je koppel 9;
zijn de geparelde lutino bleekmaskers poppen en de lutino bleekmaskers mannen ? of kunnen de lutino bleekmaskertjes toch nog zowel man als pop zijn ? Ik blijf ze iig erg mooi vinden,maar dat wist je al  ;)

Dus atilla heeft nu toch zelf zitten eten..het begin is er hopelijk,  succes ermee.

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Mooi hoor, zitten er nog dom pastellen bij? Kan het op de foto's niet zo goed zien, op de kale kipjes na dan ;D

gr Esther