2 mei 2024, 02:15:04

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺


♪ Marlies


♪ Marlies

UPDATE !!!!!!!!!!



De jongen van koppel 1 ( bonte man x cinnamon opaline pop )zijn alle drie uitgekomen en zullen bont of wildkleur zijn.

Koppel 2 ( opaline man split geelwang x cinnamon opaline geelwang pop ) zit weer op eitjes. Het mannetje broedt overdag trouw, maar het popje zie ik 's avonds gewoon op stok. :-\
Zij hebben nu de onbevruchte eitjes van koppel 5.

De eitjes van koppel 3 ( cinnamon opaline geelwang man x cinnamon opaline pop )  waren onbevrucht. Zij hebben de eitjes van koppel 1 uitgebroed en voeden deze 3 donsjes nu op.

Koppel 4 ( lutino man x bleekmasker opaline pop ) had het broeden op gegeven net voordat ze uitkwamen. Hun eitjes heb ik bij koppel 1 gelegd en daar zijn ondertussen 2 witmasker mannetjes en 1 lutino popje uit gekomen.

Bij koppel 5  ( cinnamon bont opaline man x bonte bleekmasker pop ) had het bonte bleekmasker popje al vrij vlug na het omkoppelen weer eitjes gelegd, dus waarschijnlijk onbevrucht.
Ze zit wel goed te broeden, dus heb ik de eitjes van koppel 2 bij hun gelegd. Dan heb ik meer kans op geelwang jonkies dan als ze bij koppel 2 zouden zijn blijven liggen.


Koppel 6 ( getekende man x lutino pop ) is druk bezig met het grootbrengen van 6 jongen.
Helaas wordt er weer geplukt, maar het is nu niet zo erg als bij het eerste nestje.

Koppel 7 ( bonte witmasker x wildkleur pop ) zijn denk ik 2 poppen. :-\
Daar ga ik geen mannen meer voor bij zoeken, maar daar ga ik een ander plekje voor zoeken.

Van koppel 8 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker pop ) is het mannetje zo erg in de rui dat hij heel z'n staart mist. Geen gezicht. ::)

Koppel 9 ( albino pop x lutino bleekmasker man ) zit nog maar pas bij elkaar, dus weer even afwachten. :P

Koppel 10 ( witmasker dom. pastel man x albino pop ) gaat al wat meer naar elkaar toe trekken, komt ook wel weer goed.

Koppel 11 ( albino man x lutino bleekmasker pop )s ook nog in de rui.
Misschien later als ze uitgeruid zijn.

Koppel 12 ( wildkleur man x cinnamon bont opaline geelwang pop ) heeft het druk met 4 jongen groot te brengen. :D

Koppel 13 ( bonte witmasker man x cinnamon witmasker pop )  zit ook nog niet zo lang bij elkaar. Ook hier maar afwachten.

Bij koppel 14 ( bleekmasker man x lutino bleekmasker pop ) zit het mannetje al in het blok.
Gisteren zat hij te fluiten als een gek voor z'n popje.
Ik hoop echt dat dit koppel nog wat gaat doen, want dan kan ik df bleekmaskers kweken. Ik ben benieuwd of het verschil dan te zien is.


Met de jongen gaat het  allemaal goed. :D
Ze beginnen nu goed in de veren te komen.

Nog te reserveren, 2 lutino popjes split witmasker of bleekmasker en 1 witmasker die als het een mannetje is split is voor lutino, en kanssplit cinnamon.

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Oooow bont yessssssss dat is wat ik wil :D
Zal donderdag wel eens ff gluren :)
Groetjes Petra.

☺ Pita ☺

Zoow alles staat al klaar in de auto  :D
Gydo noemt zijn valkje Roxy  ;)
Nog een vraagje Marlies , heeft ze nou rode oogjes of niet ? da's moeilijk te zien op de foto  :D
Nou nog 1 nachtje dan kom ik naar jullie toe  ;D

♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 25 juni 2008, 19:38:12
Zoow alles staat al klaar in de auto  :D
Gydo noemt zijn valkje Roxy  ;)
Nog een vraagje Marlies , heeft ze nou rode oogjes of niet ? da's moeilijk te zien op de foto  :D
Nou nog 1 nachtje dan kom ik naar jullie toe  ;D



Hoi Petra, ;D

De naam Roxy wist ik al. :P ::)

Enne ze heeft inderdaad rode oogjes, die naarmate ze ouder wordt minder rood zullen zijn.

Goed je best doen morgen op cursus, dan zorg ik dat de koffie morgenmiddag klaar staat !!

Tot morgen !!

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Komt voor elkaar , als ik me nu nog maar kan concentreren  :-[ :-[ :-[ schrijf gewoon veel op lol  ;D

Dierenfreackske

Hoi Marlies ... bedankt ook voor je steun , dat heeft me echt aangegrepen hoor ! Grtjs Ann



☺ Pita ☺

Nou Roxy is thuis hoor  :D Marlies ik weet het niet meer hoor Pino is helemaal verliefd op Roxy zit heel de tijd naast haar te vragen om gekroeld te worden.
Pino is toch een vrouwtje?  ???
Zal Roxy dan toch een mannetje zijn?
Pfff kweet ut niet meer , 1 ding is zeker ze vechten niet  ;D

Silke *

Hoi Marlies  :)

Ik zie dat de kweek goed op gang komt bij jou  :D
Vind het wel erg jammer dat het zusje van Amoré is gestorven  :-\
Ik had graag geweten wat voor jonkies zij zou krijgen  :)
Had zij ook zulke gele plekken op haar verenpak?

Zeg ehh... Wanneer komen foto's?  ;D

Groetjes
Silke  :)

♪ Marlies

Citaat van: Dierenfreackske op 25 juni 2008, 21:10:48
Hoi Marlies ... bedankt ook voor je steun , dat heeft me echt aangegrepen hoor ! Grtjs Ann


Graag gedaan hoor !! :D


Citaat van: ♣ Pita ♣ op 26 juni 2008, 21:10:48
Nou Roxy is thuis hoor  :D Marlies ik weet het niet meer hoor Pino is helemaal verliefd op Roxy zit heel de tijd naast haar te vragen om gekroeld te worden.
Pino is toch een vrouwtje?  ???
Zal Roxy dan toch een mannetje zijn?
Pfff kweet ut niet meer , 1 ding is zeker ze vechten niet  ;D


Pino is inderdaad een vrouwtje.

Het zou natuurlijk altijd kunnen dat Roxy een mannetje is, maar eerlijk gezegd denk ik toch van niet.
Je moet nl al een bepaalde mutatie combinatie bij elkaar zetten wil je albino mannen kunnen kweken.

Je hebt natuurlijk ook vrouwtjes die van vrouwtjes houden. :P ::)

Citaat van: Silke * op 27 juni 2008, 17:29:20
Hoi Marlies  :)

Ik zie dat de kweek goed op gang komt bij jou  :D
Vind het wel erg jammer dat het zusje van Amoré is gestorven  :-\
Ik had graag geweten wat voor jonkies zij zou krijgen  :)
Had zij ook zulke gele plekken op haar verenpak?

Zeg ehh... Wanneer komen foto's?  ;D

Groetjes
Silke  :)



De jonge koppels doen nog niks, maar ik zie het bleekmasker koppel nu wel steeds vaker in het blok gaan. :D

Ja, inderdaad jammer van het zusje van Amoré.
Of zij ook van die gele vlekken had kan ik je niet zeggen.
Wel een  lutino ( bleekmasker ) zusje van haar, die heeft ook wat gelere vlekjes hier en daar.

Foto's ga ik straks maken, maar ik weet nog niet wanneer ik ze in m'n boekje ga zetten. :P



Groetjes Marlies ;)

*Manon*

Het regent straks eitjes bij jou Marlies!
Leuk hoor zoveel verschillende koppeltjes
Succes  ;D

♪ Marlies

Citaat van: *Manon* op 28 juni 2008, 13:21:06
Het regent straks eitjes bij jou Marlies!
Leuk hoor zoveel verschillende koppeltjes
Succes  ;D


Hoi Manon, ;D

Ik hoop het niet, het wordt dan zo'n zooitje. :P

Hopelijk gaan nog wel enkele van de jonge koppels tot kweken over.
Om nou nog een jaar te moeten wachten vind ik wel heeeeeeeel moeilijk. ::) :P

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Oooow foto'ssss yesss vergeet die ene niet he Marlies  ;D
Ben zooo benieuwd wat of dat word  :D hoop een mannetje  8)

Silke *

Hoi Marlies  :)

Amoré doet eigenlijk ook nog niet zo veel..
Die "pubers" tegenwoordig  ::) :P
Morgen is Amoré 1 jaar (als ik het goed heb)  ;D

Ik vind het eigenlijk best raar dat op valkparkietenbenelux wordt gedacht dat Amoré een lutino bont geparelde is  :o !
Heb je dat al gelezen  :o ?

Wij wachten wel gezellig op foto's....  8)

Groetjes
Silke  :-*