2 mei 2024, 11:09:30

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Rob S op 26 februari 2008, 17:56:04
En wat voor splits heeft die bleekmasker man die je gaat verkopen? ;)


Hoi Rob, ;D

Hij is split lutino en opaline en kanssplit bont.

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Oke, volgens mij heb ik nog een reservering staan voor zo een valkje ;). Ik IM je even ;)

♪ Marlies

Vrijdag zijn de blokken in de broedkooien gegaan. :D

Nu maar afwachten wanneer het gaat beginnen. :P

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Marlies,
Veel succes het komende kweekseizoen!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Marlies,

Heel veel succes met de kweek.

Knuffie van je kleine ventje.

Groetejs Anja

Dierenfreackske

Hoi Marlies ...ook van hieruit veel succes met het komende kweekseizoen hoor ! Grtjs Ann



*~Jeanine~*

Hoi Marlies,

Heel veel succes het komend kweekseizoen :D

♪ Marlies

Dank jullie wel meiden.  :D

Met zoveel succes wensen kan het bijna niet meer fout gaan.......toch ?

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vandaag met ik met nog twee mensen naar een valkenkweker in Zeeland geweest. :P
Deze man kweekt met zuivere wildkleuren. Er zaten erbij met kuiven, waar je jaloers op zou worden......zo groot. :o

Was wel weer leuk om een keertje te zijn geweest. :D

Als ik ooit nog eens een adresje nodig heb voor zuivere wildkleuren, weet ik nu waar ik moet zijn en het is vanaf hier maar een half uurtje rijden. :D


Met de valkjes gaat alles goed.

De bleekmasker en de split geelwang mannen zijn gereserveerd. :D

Nu heb ik buiten nog een tweetal koppels en een losse cinnamon bont opaline geelwang man ( mag weg).

Een paar weken geleden heb ik twee lutino bleekmaskers en een albino popje gekocht. Omdat ze nog maar een maand of 9 oud zijn besloot ik om er nog niet direct mee te gaan kweken. De bleekmaskers zitten wel met hun mannen in de broedkooien om te koppelen maar de albino vliegt buiten in de volière.
Nu hoorde ik van de week de bekende wipwap geluidjes, en ik was natuurlijk nieuwsgierig wie dat nou waren. ::) :P
Voorzichtig gaan kijken, en wat bleek nou....de weduwnaar van Nemo zat boven op het albinootje. Zo te zien vond ze het nog lekker ook. :o


•=Bonnie=•

Heb je foto's van die wildkleuren? :)

Bij jou is het nu ook begonnen dus. Spannend weer  :D

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op  2 maart 2008, 19:06:52
Heb je foto's van die wildkleuren? :)

Bij jou is het nu ook begonnen dus. Spannend weer  :D


Nee, ik had ( stom natuurlijk ) geen camera bij.
Het waren mooie forse vogels.

•=Bonnie=•

Ohw wat jammer. De wilde valkjes in Australie waren ook zo mooi. :)



*~Jeanine~*

Hoi Marlies,

Heel veel succes komend kweekseizoen :D

♪ Marlies

Vandaag even in de blokken gekeken. :D
Ze hebben er al wel in gezeten, maar er lagen natuurlijk nog geen eitjes. Zou ook wel heel snel zijn. :P

De meeste koppels zijn nu wel rustig in de broedkooien. Alleen de  geelwang man is af en toe een beetje horendol. :-\ Als hij zo door gaat dan gaan hij en z'n popje terug naar de volière, en dan komen de bonte witmasker man ( van Nemo) en de albino pop naar binnen.
Hij steekt nl de rest van de valkjes aan met z'n onrustige gefladder. >:(
Ik kijk het nog even aan tot vrijdag en dan neem ik m'n beslissing.

Zoals jullie misschien bij Bonnie al gelezen hebben , verhuizen er a.s. zondag weer twee valkjes naar het verre Friesland. Het zijn de cinnamon bont opaline split geelwang man, een broer van Jelle van Bonnie en een wildkleur bleekmasker man split witmasker, opaline en lutino en kanssplit bont van vorig jaar.
Dan zijn bijna alle valkjes die ik "over" had weg, ik heb dan nog een valkje over nl een cinnamon bont opaline geelwang man. :)

Voor de rest nog geen nieuws aan het valkenfront.

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Veel succes met de kweek Marlies. :) Jammer dat je je camera niet meehad, heeft die kweker geen website met foto's?