12 mei 2024, 00:58:49

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi Riny,

Bedankt voor de tip. Ik heb nu inmiddels een grote bus orlux in huis en ga dit ook zeker gebruiken, kwam trouwens op 13,00 euro ongeveer. Ik weet niet hoe duur dat gisto cal is???
In de dierenwinkel lachten ze me trouwens bijna uit toen ik naar calcium in poedervorm vroeg. Zo stom is dat toch ook weer niet??????? Ze kwam met puppymelkpoeder aanzetten :-X Iets anders hadden ze echt niet, terwijl ik nu dus wel weet dat daar toen ook gisto cal stond van beaphar............

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Riny

Hoy Ivonne
Ik heb voor een pot van 500gram €7,25 betaald.
Ik vind het jammer van je dagboek dat je stopt  als ik dat hier mag zeggen.
Groetjes Riny :D :D :D

Yvonne_R

Hoi Riny,

Dan ben je idd goedkoper uit, de pot die ik heb bevat ook 500 gram. Weer wat geleerd. Is dat spul van beaphar trouwens ook in water oplosbaar of moet het door het voer?

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Riny

Hoy Ivonne
Je kunt het ook oplossen maar ik geef het over het kiemvoer en eikrachtvoer.
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Bedankt dames dat jullie zo meeleven. ;D

Ik vind het alleen zo vreemd dat het alleen bij dat koppel voorkomt en niet bij de andere valkjes. Ze zitten toch met meerdere in een volière en krijgen allemaal hetzelfde te eten.
Misschien is het verstandig om dat koppel maar een ronde te laten doen, maar er komen zulke leuke jongen uit die ook nog heel snel tam zijn. :-\

bobbie

Hoi Marlies,

Ik meende het echt hoor van die kleine van Lin dat ie zo mooi "strak" in de veren zit. Daarom herkende ik hem ook direct op de groepsfoto waarbij je vroeg via je dagboek aan Lin of ze zag welke haar valk was. Hij is echt schitterend. Jonge valkjes kunnen nog wel eens een wat rommelig verenpak hebben (vind ik) maar Lin d'r geelwang niet hoor  :-*, het is een mooierd. Die zal een hoop damesvalken het hoofd op hol brengen  ;).

Je hebt inderdaad nog een hoop vogels om je heen als ik dat zo lees. :o  Vervelen zal je je zeker niet .

Misschien een idee om foto's hier te plaatsen van de valkjes die je nog wilt verkopen? (Vinden wij ook leuk  ;D)

Tot de volgende keer, Nel :)

♪ Marlies

Jaja Nel weer een ander excuus om maar foto's los te krijgen ;D ;D
Maar wel een goed idee van je. Ik zal dit weekend nog eens kijken om foto's te maken.

Dat verenpak is misschien wel zo strak omdat ze  buiten zitten, dan hebben ze natuurlijk wel heel de dag de ruimte.
Ik las bij Lin dat Tiara naar hem zit te roepen  :P

Rianne

da's bij mij ;D Ayko is een popjes magneet ;D

Misschien kun je het geparelde valkje beter naar binnen halen, ik vraag me af of ze zo genoeg te eten krijgt. Er zal wel wat op de grond vallen maar of dat genoeg is? Ik hoop dat extra kalk geven werkt, het zou zonde zijn als dit valkje het niet zou redden. Of moet ik m'n vriend weer bellen dat je nog een valkje hebt wat niet vliegt? ;D Of vragen we Gerda? ;D

♪ Marlies

Roosje kwam net Nala halen. Ze hadden al een reis van een uur achter de rug en zijn nu dus onderweg naar Overijssel. :-\
Het andere nieuwe valkje stond in een aparte kooi op de achterbank. Een mooie bonte valk. :o Nu kunnen ze dus allebei nog getest worden.

Hoi Rianne,

Vanochten zat het valkje parmantig op een stok, dus ze gaat vooruit.
Toen ik net Nala voor Roosje ging pakken (met een netje :P) vloog ze dus wel. Ik ga ze dit weekend gewoon goed in de gaten houden en zal straks als ik ga voeren wat gistocal over het voer doen. Het kan ook geen kwaad dat de rest ook wat extra kalk binnen krijgt.

Rianne

Gelukkig maar! Hoeven we Nel of Gerda niet in te schakelen. ;D

♪ Marlies

Mag wel hoor. Ze mag (moet ) weg. :-\

♪ Marlies

Gisteren zijn de laatste twee jonge valkjes van dit jaar uitgevlogen. :-\  Het zijn een bont geparelde en een witmasker die samen komt te zitten met het broertje van Nala.
Ik kan ze nu nog pakken en er mee knuffelen, maar dat zal snel afgelopen zijn. :'(
Dan moeten we weer wachten tot volgend jaar.

Het nestmaatje van Lilo zit dan weer op de stok en dan weer op de grond. Ik zie wel dat ze nog regelmatig gevoerd word door pa en ma. Ze vliegt nu ook wat vaker en loopt heel kittig over de grond, dus ik denk dat het wel weer goed komt.

De meeste valkjes zitten nu flink in de rui, overal liggen veren.
Zijn ze er voor de winter doorheen en dat is natuurlijk ook wel fijn vooral omdat ze buiten zitten.

Riny

Hoy Marlies
Dat dacht ik ook dat ik moest wachten tot volgend jaar,maar lees mijn dag/verhalenboek maar eens.
Bij mij is ook alles flink aan het ruien,binnen en buiten.
Geef jij ze nog iets extra's in de rui?
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

4 september 2005, 10:20:22 #538 Last Edit: 4 september 2005, 10:26:28 by marlies
Hoi Riny,
Bij ons is het heel zeker afgelopen. De blokken staan allemaal weer spik en span in de schuur, dus kunnen ze ook niet meer :P
Volgende week dan krijgen ze allemaal weer een vitamine kuur.
Ik had al gelezen dat je weer een logeetje hebt. Is inderdaad moeilijk om daar straks weer afstand van te moeten doen. Vooral als je weet dat de eigenaars er ergens onverschillig tegenover staan. Maar ja wat doe je eraan. :-\

Foto's van jongen die nog weg mogen :

Een van de twee bont geparelde jongen.



Bont geparelde nummer twee.



De jonge fallow.



Het jong wat niet kan kiezen tussen de stok en de grond hing nu aan het gaas :-\




Riny

Hoy Marlies
Wat voor vitaminenkuur geef jij?
En als jij de blokken ontsmet haal je ze dan helemaal uit elkaar?
Ik heb dat nog altijd wel gedaan maar met zoveel valkjes is dat een ...................werkje.
Groetjes Riny :D :D :D