28 april 2024, 16:45:06

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Tjeetje uiteraad wensen wij jullie ook veel sterkte en beterschap voor Martin,
Wou je nog wel even zeggen dat Kees en Mientje het heel gezellig hebben in de voliere en druk aan de wipwap zijn

groetjes Larissa
knuffel van de vogeltjes

Caroline

16 maart 2011, 23:28:39 #5656 Last Edit: 16 maart 2011, 23:30:33 by Caroline


Hoi Marlies,

ik kom even je kleinkinderen showen.  ;) ;D

Nina is samen met Kouros ouders geworden van 3 prachtige jongen. Alle drie wildkleur, ik ga er dus vanuit dat Nina zelf geen cinnmon is omdat Kouros ook split {X1 cinnamon} is en ik wel cinnamon jongen had verwacht als zij cinnamon was geweest.  ;)

Mag ik je voorstellen ...




Lucky, een bonte wildkleur witmasker MAN


Lilly, een getekende wildkleur bleekmasker MAN, hij blijft hier wonen.  ;D


Love, een opaline wildkleur bleekmasker, geslacht nog niet bekend.  ;)

Groetjes van Caroline

PS> Jim & Ashley doen het super als pleegouder, zij hebben 4 donsjes,  2 getekende en 2 getekende witmaskers.  ;)

Giorgio & Ashley hadden 3 jongen, 1 hiervan is een cinnamon opaline geelwang pop maar volgens mij vertelde ik dit al, zij zijn een tweede nestje begonnen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Het zijn hele mooie jongen, ik kan me voorstellen dat Lilly bij jou mag blijven.

Het gaat lekker hè met kweken. :D

Misschien dat Jim en Ashley nu de smaak te pakken hebben en voor een nestje van zichzelf gaan.
Ze hebben sowieso lekker kunnen oefenen, nu nog wat schoner " werken" en ze zijn er helemaal klaar voor. :P

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Ja, whahahaha!!  ;D

Het zijn echt smeerlappen en de jongen ook trouwens. Er wordt heel nat gevoerd en dat zie je terug in het knoeien en het poepen.  :P

Maar dit gaan ze vast ook nog wel leren.

Het eigen nestje mogen ze volgend kweekjaar proberen, na deze pleegjonkies krijgen ze rust.  ;)

Bij en met jullie ook alles weer rustig??

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Martin is weer helemaal aan werken toe. ::)  Hopelijk krijgt hij morgen groen licht en kan hij maandag weer aan de slag.
Niks waard, een hele week je man over de vloer. :P

Caroline

 ;D ;D ;D

Fijn te lezen dat Martin weer helemaal de ouwe is.  :D

Ik duim dat hij maandag weer mag werken.  :)

Groetjes en alvast een fijn weekend.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*


Larissa

Hoi hoi

Wou je even komen zeggen dat Kees en Mientje  :P vannacht hun eerste eitje hebben gelegt.
Ze broeden er al beide op...

:-*

☺ Pita ☺

Dit geloof je niet Marlies , Daan en Loeka heb ik een echte wipwap zien doen!!
Dus niet op een etensbakje :D zal het dan toch nog eens gebeuren na al die jaren? hahahaha
Groetjes Petra.

♪ Marlies

10 april 2011, 09:43:02 #5664 Last Edit: 10 april 2011, 09:55:24 by ♪ Marlies
Even een update hier. :D

Momenteel heb ik nog 2 valkjes, 1dominant pastel bleekmasker man en 1 homozygoot bleekmasker man.
De rest heeft allemaal al een ander plekje. :D

De grijsjes hebben het erg naar hun zin, maar het broedblok zijn ze nog niet in geweest. :-\

Het 1e koppel kaketoes zit hele dagen te kroelen en samen zitten ze aan het gat van het blok te knauwen.
Ook zag ik al wat wilgentakjes in het blok liggen, maar paringen heb ik nog niet gezien.

Bij het 2e koppel gaat het popje wel een paar keer per dag kippetje zitten, maar als je dan een ventje hebt wat wel opstapt, maar dan de omgeving gaat zitten bekijken , dan is het niet gek dat je een paar knauwen naar je pootjes krijgt.   :-\  Hij snapt het nog niet echt. :P

De blauwvoorhoofd amazones zijn nog te jong, dus die spelen lekker in de kooi en tonen nog geen paargedrag.


Martin is al weer 3 weken aan het werk, maar wel halve dagen. Hij draait gewoon de ploegen mee, en het gaat goed. :D
Maandag moet hij langs de bedrijfsarts en dan zien we wel wanneer hij weer volledig aan de slag gaat/moet.

De jongens doen het lekker op school.
Jelle heeft tot nu toe alles gehaald en z'n studie gaat lekker.
Falco doet volgende maand HAVO examen, maar hij heeft een paar vakken die niet zo lekker gaan.
Gelukkig kan een vriend van Jelle hem helpen met uitleg, dus ik hoop dat het goed komt.

Met mij gaat ook alles goed,.
Soms mis ik het wel, kweken met valkjes ( vooral als ik de kleintjes hier op het forum zie  ::) ) maar je kunt niet alles hebben.

Chuckie hebben we ook nog steeds, maar je kunt echt zien dat hij oud wordt. :-\
Hij krijgt nu tabletjes omdat hij binnen ging plassen.
Met deze tabletjes en wat vaker uitlaten gaat het goed. :D
Soms heb ik ook wel eens het idee dat hij een beetje begint te dementeren, maar zolang het gaat als het gaat mag hij lekker blijven.


Ook Grumpy doet het goed. Ze kletst de oren van je hoofd en hoeft maar een paar keer wat te horen en ze zegt het al na. Oppassen wat we zeggen dus. :P

Fijne zondag !!!!!!!! :D

♪ Marlies

Citaat van: Larissa op  9 april 2011, 11:11:31
Hoi hoi

Wou je even komen zeggen dat Kees en Mientje  :P vannacht hun eerste eitje hebben gelegt.
Ze broeden er al beide op...

:-*


Leuk, die doen het vast heel goed. :D


Citaat van: ☺ Pita ☺ op  9 april 2011, 20:12:35
Dit geloof je niet Marlies , Daan en Loeka heb ik een echte wipwap zien doen!!
Dus niet op een etensbakje :D zal het dan toch nog eens gebeuren na al die jaren? hahahaha
Groetjes Petra.


Laatbloeiers moeten er ook zijn. :P
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.



Groetjesssssssss ;)

Larissa

Hoi Marlies

Had ff een vraagje over de eitjes van Kees en Mientje
Schouwde jij deze ook of wachte je gewoon af ?
Zoals ik nu kan zien is het eerste ei onbevrucht  :-\

Hoe gaat het verder bij jullie ?

groetjes Larissa

♪ Marlies

Citaat van: Larissa op 14 april 2011, 22:40:55
Hoi Marlies

Had ff een vraagje over de eitjes van Kees en Mientje
Schouwde jij deze ook of wachte je gewoon af ?
Zoals ik nu kan zien is het eerste ei onbevrucht  :-\

Hoe gaat het verder bij jullie ?

groetjes Larissa


Hoi Larissa  :D

Ik wachtte altijd maar af. Op een gegeven moment kon ik aan de kleur van de eitjes zien of ze bevrucht waren of niet.

Bij ons gaat het goed. :D
Alles gaat weer gewoon z'n gangetje, en dat is eigenlijk maar het beste ook. ::)

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Zo, weer eens een berichtje achterlaten. ::)

Met ons gaat alles goed, Martin is weer volop aan het werk en het gaat goed. :D

Jelle heeft op 1 tentamen na alles gehaald en gaat volgend jaar stage lopen.
Het tentamen kan hij nog enkele keren herkansen.

Falco is na een her toch nog geslaagd voor z'n HAVO en gaat volgend schooljaar ook naar Breda.
Deze sufferd was op 1 tiende punt gezakt, puur omdat hij het hele jaar door niks heeft gedaan. >:(
Gelukkig is het nog goed gekomen. Nu maar hopen dat hij volgend jaar wel z'n verstand gebruikt, anders kan deze meneer op zoek naar een baan en is het gebeurd met leren.

Zelf ben ik ook nog steeds aan het werk en dat gaat ook zo z'n gangetje.
De week voor Hemelvaart had ik pech, ik miste op m'n werk het laatste treetje van de trap en daar lag ik.
Opgerekte enkelbanden waar ik nu nog last van heb.  :-\
Naar wat ik hier en daar hoorde kun je daar nog lang last van hebben, dus we wachten maar af.

Grumpy is een gezellige kletskous die heel graag buiten is, in of buiten de kooi dat maakt haar niks uit. :D

De grijsjes buiten hebben het ook nog steeds naar hun zin, maar helaas nog niet in de stemming om te kweken.

Zo ook de roseetjes. Ze hebben het gezellig samen en ik heb ze al zien treden, maar nog geen eitjes. :-\

De blauwvoorhoofd amazones hebben we ingeruild op een koppe Ducorps kaketoes.
De blauwe bleven maar schuw en zaten ook vaak te schreeuwen.
Omdat Martin al een tijdje gek was van Ducorps en om geen last te krijgen met de buren hebben we de knoop maar doorgehakt.

Chuck loopt ook nog steeds rond en zoals het er nu uitziet wordt hij de 10e deze maand 12 jaar. ;D

Ik heb nog steeds 2 mannetjes valken zitten. Naar de handel brengen zie ik niet zitten, dus ik hoop dat er nog iemand is die ze wil hebben.

Het was wel vreemd, het eerste jaar zonder eitjes en jonkies, maar misschien hebben we volgend jaar leuke jongen.

Ik wens iedereen een fijne vakantie, en tot horens.

Groetjes Marlies  ;)

☺ Pita ☺

Wat een leuke update , ik ga duimen dat de gaaitjes en kaka's het volgend jaar goed doen!!
Jij ook een fijne vakantie Marlies!!