4 juni 2024, 18:40:27

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Roosje

Heb nog niets ontvangen :o Weer één gestuurd net.

Petra en Cheeky

Nou Marlies, als je alleen goede berichten leest over de valkjes die bij jou vandaan komen, betekent dat in ieder geval dat je ze goed hebt afgeleverd?!  Moet goed voelen?!

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

Voelt zeker goed. ;D
Vooral als je dan bij Lin leest dat Nel Kaiyo zo mooi vind, en dat hij niet zo rommelig in de veren zit maar mooi strak. :o  Jammer van z'n pootje, maar dat komt vast wel weer goed.

Ayko van Rianne gaat gelukkig ook goed. Ik was blij te lezen dat hij misschien toch nog wel kan gaan vliegen. ;D

Ik zit alleen een beetje met Lilo in, ze vliegt niet terwijl ze het wel kan . Hier zat ze ook op de grond alles te bekijken, maar ze was natuurlijk nog niet zo lang uit het nest. Ik heb haar zien vliegen dus ze kan het wel.
Een nestmaatje van haar die nog later is uitgevlogen zit ook alleen maar op de grond. Dan loopt ze heel parmantig door de volière en zit alles aandachtig te bekijken, maar vliegen ho maar. Deze kan ook vliegen.
Ik weet ook niet waardoor dat komt, ik hoop alleen dat ze wel gaat vliegen, want ik vind het maar niks. Een vogel hoort op de stok en niet op de grond.
We wachten maar af.

Rianne

Is dat de albino? Als je de voliere in loopt, misschien vliegt Lilo dan wel omhoog.

Roosje

Ik heb je weer 2 im's gestuurd, hoop dat je ze hebt ontvangen :)

♪ Marlies

*  Rianne,
De albino is inderdaad Lilo, maar die zit al bij Irene.
Er zit nog een gepareld jonkie uit dat zelfde nest, die ook niet vliegt. Ik vind dit maar raar, want voor de rest doen ze het goed.
Ik heb dit ook nog niet eerder meegemaakt. Wacht maar af.

Gerda

Dat waren deze twee toch:



Dat popje is echt geweldig. Zo mooi parmantig stappend en zo prachtig gepareld. Ik snap niet dat ze nog niet gereserveerd is!!!!

Toen ze met z'n tweetjes rondscharrelden kon ik me nog voorstellen dat ze op de grond bleven, maar nu de arme kleine alleen, dat is toch reuze ongezellig!!!

Kom op meid, zet 'm op, sla je vleugels uit!!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Marlies'
Zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik heb wel een keer een jong gehad die volgens mij uit de nestkast was gevallen net voor het uitvliegen.
Die heeft wel 3 daagjes over de grond gebanjerd.
Hopelijk komt er snel verandering in.
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Ik ben net Yvonne d'r dagboek nog maar eens ingedoken omdat zij dit jaar geelwangen had die niet konden vliegen. Zij heeft het over kalkgebrek. Dit zou het wel eens kunnen zijn omdat deze jonkies van het koppel zijn die vorig jaar drie jongen hadden met kalkgebrek. Alleen was het bij die drie nog erger, want die konden helemaal niks, zelfs niet lopen.
Morgen toch maar even de da bellen of dat zou kunnen dat ze kalkgebrek hebben.

Riny

Hoy Marlies
Dat zou het wel eens kunnen zijn.
Maar dan is het nog wel te verhelpen hoop ik,wat denk jij?
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Jawel hoor Riny,
De drie van vorig jaar ben ik donderdags Calcitad 50 gaan geven en zondags liepen ze al.

Riny

Hoy Marlies
Gelukkig dan maar ;D ;D ;D
Groetjes Riny

Lin

Hey,

bij ernstige kalkgebrek kunnen ze toch doodgegaan ze krijgen dan toch donker rode pootjes?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Toen ik dit zo las dacht ik idd ook direct aan kalkgebrek. Ik heb die van mij calciumglucanaat (van de apotheek) door het voer gegeven en al vrij snel daarna vlogen ze inderdaad weer.
Nu vliegen ze al weer een poosje in de buitenvlucht en hebben het af en toe aan de stok met een rosella. Zo te zien hebben ze er niets aan over gehouden.

Ik heb nu trouwens via de dierenvriend.nl van orlux calcilux ofzoiets besteld (onder vogelbenodigheden/orlux en dan naar beneden scrollen). Een grote pot met in water oplosbaar calcium. Nu ik dit 1 keer gehad heb ben ik extra alert op kalkgebrek en met name het voorkomen ervan. ben dan ook van plan om volgend jaar in de nieuwe broedperiode regelmatig wat extra kalk bij te geven. Misschien een tip!

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Riny

Hallo Ivonne en Marlies
Een tijd geleden heeft een vriend van mij ook kalkgebrek gehad in de voliere.
Er zijn daar toen vele jonkie's dood gegaan,er is sectie verricht.
Die DA die de sectie heeft verricht zei toen dat hij Gisto cal moest gaan gebruiken van Beaphar.
Dat spul van Orlux heb ik ook willen gaan gebruiken ,maar toen ik dit hoorde ben ik Gisto cal gaan kopen.
Het scheelt aanzienlijk in de prijs.
Groetjes Riny :D :D :D