20 mei 2024, 21:42:30

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Rianne op 29 april 2009, 10:22:53
Een bleekmasker dominant pastel? Weet niet of ik die ooit eens gezien heb, ben benieuwd! :D


Als je regelmatig in m'n boekje kijkt heb je er vast wel eens 1 gezien.

Volgende week ben ik heel de week vrij, dan zal ik nog wel eens foto's maken. :D

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 29 april 2009, 18:11:19
LOL dominant pastel loeren is nog veeeeeeeeeel zwaarder op je geduld dan wangen  ;)


Ik heb toch geduld zat. ::)


Update.

Koppel 1 ( bont x cinnamon opaline ) 4 jongen waarvan zo te zien 2 bontjes, 1 wildkleur en 1 nog niet bekend.
Het koppel doet het prima, jongen hebben een lekkere volle krop elke keer als ik kijk. :D

Koppel 2 ( cinnamon opaline  geelwang x cinnamon opaline ) heeft 4 eitjes waarvan er zo te zien geen bevrucht zijn. :-\

Koppel 3 ( geelwang ( ? ) x cinnamon bont opaline geelwang ) heeft 4 eitjes die regelmatig koud liggen, dus ik verwacht niks meer van hun. :-\

Koppel 4 ( opaline  x cinnamon opaline geelwang) doet nog niks. :-\

Koppel 5 ( witmasker dom. pastel x bleekmasker ) lijkt aan de gang te gaan. Het popje zag ik net in het blok zitten, dus er is hoop. :D

Koppel 6 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker ) heeft nu 5 jongen, 2 witmaskers, 2 albino's ( popjes )  en 1 bleekmasker. Er ligt ook nog een bevrucht eitje.
Dit koppel doet het tot nu toe ook prima. Hopelijk hebben ze het straks te druk om te plukken. :P

Koppel 7 ( opaline getekend x cinnamon bont opaline ) heeft hun 1e eitje. :D
Ben benieuwd hoe de bont verdeling van de jongen zal zijn. Ma is ook bijna getekend.

Koppel 8 ( bleekmasker x lutino bleekmasker )heeft 4 eitjes van zichzelf waarvan er een aantal bevrucht zijn, en nog 3 eitjes van koppel 10 ( lutino x opaline bleekmasker ).
Dit koppel stopte met broeien en toen heb ik de eitjes maar overgelegd.

Koppel 9  (lutino bleekmasker x bonte albino ) heeft ook een aantal bevruchte eitjes, waarvan het eerste net lag te piepen. :D

Koppel 10 ( lutino x opaline bleekmasker ) heeft dus niks meer. :(

Koppel 11 ( witmasker ( split) bont x cinnamon bont opaline witmasker ) heeft 4 eitjes van zichzelf en 3 eitjes van koppel 10.

Koppel 12 ( cinnamon bont opaline x lutino bleekmasker ) heeft weer 1 eitje gelegd. Hopelijk is de 2e ronde beter.

Koppel 13 ( lutino opaline bronze fallow geelwang ?x wildkleur ) heeft 3 eitjes, maar gaan het blok niet in. :-\

Koppel 14 ( bleekmasker x witmasker ) zit lekker buiten van het mooie weer te genieten.

Anke

Hoi Marlies,
Zo te lezen gaat het heel wisselend bij je koppels.
Maar er komen wel weer donsjes aan :)
Koppel 13 niet op de eitjes :-\
Helaas,helaas.....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Citaat van: ♪ Marlies op 29 april 2009, 18:48:51
Citaat van: Rianne op 29 april 2009, 10:22:53
Een bleekmasker dominant pastel? Weet niet of ik die ooit eens gezien heb, ben benieuwd! :D


Als je regelmatig in m'n boekje kijkt heb je er vast wel eens 1 gezien.

Volgende week ben ik heel de week vrij, dan zal ik nog wel eens foto's maken. :D


Betrapt ;D

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op 29 april 2009, 18:48:51

Koppel 9  (lutino bleekmasker x bonte albino ) heeft ook een aantal bevruchte eitjes, waarvan het eerste net lag te piepen. :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Ahaaaaaaaaa nog meer ploppers :P
Gaat goed hier :D
Groetjes Petra.

*Yvon

Hoi hoi

Plopperdeploplop....er is er weer 1 onderweg.  ;D
Morgen een oranje donsje of 1 met een hoedje op.  ;D
Wel zonde dat nu niet alle koppels het doen zoals ze het horen tedoen.  :-\
Hopelijk doen ze de 2de ronde beter.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Marlies.... wat leuk hier allemaal donsjes, ja, jammer van je koppel 13 dat ze niet broeden zoals hoort; hopelijk gaat het de volgende ronde wel goed met broeden, en ook met de koppeltjes . Is nog vroeg, maar leuke en mooie koppeltjes heb je hoor! Ik ben ook benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen hoor! Hopelijk komen er nog veel mooie donsjes! Grtjs Ann




♪ Marlies

Vanochtend lagen er bij koppel 9 ( lutino bleekmasker x bonte albino ) 2 donsjes, een lutino bleekmaskertje en een albino. :D

Bij koppel 8 ( bleekmasker x lutino bleekmasker ) liggen momenteel 3 piepeitjes. Zij hebben eitjes van koppel 10 ( lutino x opaline bleekmasker), koppel 11 ( witmasker xcinnamon bont opaline witmasker) en van hunzelf.
Ben benieuwd welke jongen er uit gaan komen.

Koppel 6 ( dominant pastel bleekmasker x bleekmasker) heeft 1 albino jong waarvan volgens mij het ene pootje niet helemaal goed staat. Het is geen spreidpootje, maar het staat een beetje gedraaid lijkt het wel. Ik heb niet zo heel goed kunnen kijken, want pa valt steeds m'n vingers aan en als ik hem van het nest wil jagen trappelt hij als een gek in het rond. Misschien dat ik morgen even goed kan kijken als hij er toevallig af is.

De eitjes van koppel 13 ( lutino opaline bronze fallow geelwang x wildkleur ) heb ik bij koppel 7 ( opaline getekend x cinnamon bont opaline ) gelegd. Zij hebben net hun eerste eitje en hebben geen kans op jongen met gele wangen.
Koppel 13 had de eitjes in het blok liggen, maar snapte niet dat er ook op gebroed moest worden.
Hopelijk komen ze uit en weet ik of het echt een lutino geelwang is.

Koppel 5 ( witmasker dom. pastel x bleekmasker ) heeft ook hun eerste eitje.

Tot zover de eitjes- en donsjesstand hier. :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Marlies,
Leuk weer twee donsjes erbij :)
En nog meer piepeitjes....

Hopelijk valt het pootje van het albino jong mee.
De eitjes van koppel 13 bij koppel 7 :)
Ik vind het zooo spannend!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

☺ Pita ☺

Gaat goed hier he!!
Het ploppen komt aardig op gang ;)
Groetjes Petra.

Caroline

Uiteraard duim ik ook voor het pootje van albinootje van koppeltje .... even spieken ... 6.

Hopelijk staat het morgen beter.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou het gaat niet zo slecht hier geloof ik.  :D
Je hebt toch al een paar mooie mutaties in de blokken liggen.
Morgen toch de pa met de pollepel uit het blok jagen.  ;)
Nu kan je misschien nog iets aan het pootje doen als het niet goed staat.  ::)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

Hoi Marlies...

de plop machine is goed op gang gekomen bij je..heerlijk hé al die kleintjes.

gr gerdy

♪ Marlies

Net natuurlijk weer even gespiekt. ::)

Met het albinootje van koppel 6 is volgens mij meer aan de hand dan alleen een scheef pootje. Het valt elke keer naar rechts en houd ook z'n kopje niet helemaal goed. Ik kijk het nog een paar dagen aan en als het niet veranderd dan.............. :-\

Bij koppel 9 ( lutino bleekmasker x bonte albino ) liggen nu 4 donsjes. Vannacht zijn er nog 2 albino's geboren. De andere 2 zijn 1 lutino bleekmasker en ook 1 albino. :D

Bij koppel 8 ( bleekmasker x lutino bleekmasker ) liggen de eitjes nog steeds te piepen en te tikken. Ik zag dat er 1 eitje van koppel 10 bij was ( lutino x bleekmasker opaline ), dus toch nog op tijd overgelegd. :D


Bij de 2 koppels roodruggen liggen nu 8 jongen. Elk koppel heeft 4 jongen. Ook zij maken het goed. :D