16 juni 2024, 08:30:45

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Karin

Ik kan helaas niet alle dagboeken bijhouden  ;D vandaar dat ik wat laat reageer op je bloedluisprobleem. Ik hoorde laatst een heel natuurlijk middel tegen bloedluis bij kippen, zal dus ook wel bij valkjes werken. Als je ze hebt dan 1 x daags 1 theelepel eucalyptusolie in een halve liter water vernevelen in de volière ( plantenspuit ), als ze weg zijn preventief 1 x per week. Ze gaan er niet dood van, maar pakken hun koffers en vertrekken  ;D Veilig voor de vogels en het ruikt ook nog eens lekker.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Dank je Karin,
Zo hoor je toch langs alle kanten nog hoe je het op kunt lossen. Dit ga ik zeker proberen.
Haal je die olie gewoon bij de drogist of zo.

♪ Marlies

Morgen gaan we naar Soest om bij Bonnie eindelijk m'n mooie lutino man op te halen. ;D ;D  Ben erg benieuwd naar hem. Ik heb al wel een mooie foto van Bonnie gekregen maar in het echt is toch altijd veel mooier.

Ik heb eigenlijk niet veel te vertellen, alles is onder controle. ;D
De kleintjes groeien goed. de wildkleurtjes zitten goed in de veren en de cinnamons beginnen ook op valkjes te lijken. :-\

Ik zag daarnet wel dat er bij m'n oude bonte voor het eerst in drie jaar bonte witmaskers zitten :o . Witmasker bont geparelde had ik al wel gehad maar bonte witmaskers nog niet. Ook wel weer leuk. volgens de pendel zijn het mannen. Ben benieuwd.

Lin

Hey,

Wel meteen fotos plaatsen als je aanwinst er is en van die cinnamon geelwang mag ook altijd!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Nou vandaag was het dan eindelijk zover. We hadden om 14.00 uur afgesproken en ik denk dat we aardig op tijd waren.
Natuurlijk eerst de honden bewonderd, ik had ze nog nooit in het echt gezien. Prachtige beesten.
Daarna naar de valkjes toe ;D. M'n ventje zat nog lekker in het zonnetje tussen de andere valkjes. Bonnie heeft hele mooie valkjes zitten en een mooie volière. Er zaten ook nog een aantal mooie catharina parkieten, vooral de crème-ino is een mooie.
"Even"de valk gevangen en toen hebben we nog een tijdje zitten kletsen. En waarover  ????????????????????????
Valkjes en andere vogels natuurlijk. ;D
Toen weer op weg naar huis. Het was onderweg nog best druk. Om +/- kwart over vijf waren we weer thuis.
Foto's krijgen jullie binnenkort te zien. M'n ventje mag eerst lekker bij komen en ik ga nog even van het zonnetje genieten. Volgens de berichten word het morgen slechter en dat gaat nog wel een aantal dagen duren.

Lin

Hey marlies,

ik denk al wanneer komt nieuws over je aanwinst! Leuk hoor weer een valkje erbij. ik heb de fotos van bonnies voliere gezien en het lijkt me heerlijk om andere vogels te kunnen zien en jaloers te zijn.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Vandaag is m'n eerste wildkleur jonkie uit gevlogen. Toen mijn man vanmiddag ging voeren zat het valkje op z'n rug. Hij had hem even getemd zei hij.  ::)  Nu zal de rest ook wel snel volgen. Vind dat altijd wel jammer, want dan gaat het allemaal weer zo snel en voor je het weet gaat het laatste jong weeral weg. :'(
Met het jong van Bonnie gaat het goed , hij zit lekker op z'n gemak in z'n kooi. Foto's volgen, ben vandaag het grootste deel van de dag weg geweest.

Ik moet nu gaan stoppen want hier zit een hele lieve puber z'n moeder bijna dood te kijken omdat ze aan de pc zit. Als blikken konden doden was ik er nu geweest. :-\

Petra en Cheeky

Gelukkig kunnen blikken niet echt doden, Marlies!

Tja, als ze eenmaal uitvliegen, gaat het idd snel...

Groetjes,
Petra

Lin

Hey marlies

Alweer en jong dat uitvliegt. dat betekend binennkort weer afscheid nemen. fijn dat het valkje van bonnie het goed doet.En hoe heet je lutino man eigenlijk?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

6 augustus 2005, 12:52:04 #339 Last Edit: 8 augustus 2005, 00:17:41 by marlies
Hoi Lin,

Hier zitten momenteel zo'n 35 valkjes (met de jonkies erbij  :-\ ) dat vind ik nogal veel om allemaal een naam te geven.
Er zijn er drie met een naam, maar die heb ik ze niet zelf gegeven. N.l. Theo & Thea van Mandy en Nemo, ook van Mandy.
Dus m'n lutino krijgt ook geen naam.
Ik ken ze wel allemaal hoor, ik weet precies wie bij wie hoort en welke jongen ze hebben.
Alleen bij de jonge fallows is het wat moeilijker omdat er drie gewone en twee geparelde zijn en die lijken zoveel op elkaar. Ze gaan ook weg dus verdiep ik me daar verder niet zo in.

Vandaag vloog wildkleurtje nr twee ook rond in de volière.
Het zijn er twee van Theo en Thea.

Ik ga nog even wat foto's maken want ik zie dat het zonnetje weer schijnt bij ons. ;D

♪ Marlies

Vanochtend al vroeg m'n bedje uit, want we gingen naar Antwerpen naar "de vogeltjesmarkt ". wat je daar allemaal ziet. Ze hebben er echt de duvel en z'n ouwe moer.
Er zaten uiteraard ook vogeltjes. :'(  Zielig hoor met  een heleboel in een klein kooitje. Er werden ook tamme vogeltjes verkocht. Die beesten waren flink gekortwiekt dus konden geen kant op.
Er zaten ook valkjes. Maar ik ben sterk geweest en heb er geen gekocht hoe zielig ze er ook bij zaten. :-\ Ik vond wel dat de kooien er erg goedkoop waren.
Gelukkig zitten er ook geen hondjes meer. Dat was vroeger helemaal niet om aan te zien. Allemaal kleine puppies op een hoopje in allerlei dozen. Vaak kocht je dan een brok ellende, want heel vaak waren die beestjes flink ziek. Gelukkig mag dit nu niet meer.

Ik heb zaterdag nog wat foto's gemaakt van m'n valkenvolk.



Als het een man is gaat deze naar Lin.



Als dit een man is, dan is hij split geelwang.



Dit zijn twee jonge wildkleurtjes van Theo & Thea. Een van de twee wordt a.s. zaterdag opgehaald door iemand uit Breda.

Bianca

aller eerst gefeli met je nieuwe mannetje!
En wat een heerlijke foto's van je jongen!
Moor scherp.

Onze hond kwam ook van de vogeltjes markt maar is vorig jaar ingeslapen op 14 jarige leeftijd, wij hadden echt mazzel!
Maar het bleek achteraf één van de beste handelaren daar, ook ivm diervriendelijkehid.


Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Idd, mooie scherpe foto's!
Ik ben ook op de vogeltjes markt geweest, hadden ze dit keer ook de gekleurde kuikens nog? (groen, rood, oranje) Ik kon er niet echt van genieten, zat me alleen maar op te vreten over de te kleine hokjes.

Lin

Hey,

Wat veel valkjes heb je. Zoveel joh, dat wist ik niet. Heb nu nog meer zin om bij je langs te gaan. maar dan is het logisch dat je geen naam geeft. en ik zag de geelwang al in mijn dagboek staan. Ik hoop echt dat het een man is, maar stiekem denk ik van wel. die split geelwang is trouwens ook mooi hoor. ik ben nog nooit op een echte vogelmarkt geweest. maar zo te horen beleef je er niet echt plezier aan.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

 Dit is de vogelmarkt in Antwerpen en dat gebeurd buiten, dus is er niet veel ruimte om alles neer te zetten. Ik hoop dat niet alle markten zo zijn.